Škoda Fabia Sedan Tour zastępuje dwie dotychczasowe wersje podstawowe małego sedanu. Z oferty wyposażenia Classic znikły 3-cylindrowe silniki 1,2 HTP (40 kW/54 KM) i 1,2 12V HTP (47 kW/64 KM), by pojawiły się w tańszej i lepiej wyposażonej wersji Tour.

Podstawowa Škoda Fabia Sedan Tour 1,2 HTP (40 kW/54 KM) to w chwili obecnej najtańszy model Škody. Na czeskim rynku auto kosztuje 229 900 koron (ok. 31 000 zł), czyli niewiele więcej od Juniora. W odróżnieniu od niego sedan Tour nie zostanie zdegradowany ani stylistycznie, ani pod względem wyposażenia. Wyposażenie wersji Classic (airbag kierowcy, ABS, MSR, asystent hamowania, stalowe koła z oponami 165/70 R 14, wspomaganie kierownicy, zestaw do instalacji radioodtwarzacza, przyciemniane szyby, dzielona tylna kanapa) zostało poszerzone o zewnętrzne listwy ochronne na drzwiach, a w wypadku mocniejszej wersji 1,2 12V HTP (47 kW/64 KM) w cenie 239 900 koron (ok. 32 600 zł) również o zamek centralny i elektrycznie sterowane przednie szyby.

Rozmiary modelu Škoda Fabia Sedan wynoszą 4232 mm x 1646 mm x 1449 mm, rozstaw osi 2462 mm, a pojemność bagażnika 438 l można przez złożenie foteli powiększyć do 789 l. Z najsłabszym silnikiem auto od 0 do 100 km/h przyśpiesza w 18,8 s (mocniejsza wersja: 16,3 s), rozpędza się do 151 km/h (160 km/h), przy średnim zużyciu 6,0 l/100 km (6,1 l/100 km).

Do chwili obecnej polski importer, Skoda Auto Polska, nie ujawnił swoich planów zwiaząnych z ewentualnym importem tego modelu. O jego powodzeniu może jedynie zadecydować wyjatkowo atrakcyjna cena, a jak wiadomo samochody tej marki w Polsce do najtańszych w swoich segmentach nie należą. Nie należy zatem się spodziewać, że i tym razem będzie inaczej, a Fabia Sedan Tour zasłuży na miano najtańszego sedana w segmencie...