"Rozpoczęcie produkcji nowej Fabii jest kolejnym kamieniem milowym w naszej kampanii modelowej" – mówi Michael Oeljeklaus, członek Zarządu Skodyt ds. produkcji. "To zawsze wielka chwila, kiedy pierwszy pojazd zupełnie na nowo opracowanego modelu opuszcza taśmę produkcyjną. Dotyczy to szczególnie nowej Fabii, jako że ten świetny samochód stanowi ważny filar w strategii wzrostu Skody - dodaje Oeljeklaus.
Przed początkiem produkcji nowej Skody Fabia, w fabryce w Mladá Boleslav ukończono szerokie prace przystosowawcze i remontowe, przeprowadzone w czasie przerwy wakacyjnej, zakończonej w połowie sierpnia. W proces ten było zaangażowanych 40 firm specjalizujących się w technologii produkcji oraz setki ekspertów w tej dziedzinie.
Świetne proporcje, opływowe kształty i ostre linie – tym wyróżnia się nowy design marki. W dodatku nowa Fabia zapewnia znacznie więcej możliwości personalizacji niż do tej pory - zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.
W nowej odsłonie modelu znalazły się nowe systemy bezpieczeństwa, rozrywki i nie tylko. Na przykład, po raz pierwszy Skoda może być sparowana ze smartfonem za pomocą technologii MirrorLink.
Do tego możemy dołączyć bardziej ekologiczne jednostki napędowe. W porównaniu z poprzedniczką nowa Fabia zużywa do 17 proc. mniej paliwa. W typowym dla Skody stylu, nowa Fabia robi wrażenie również dużą ilością miejsca w kabinie, jak i wieloma przemyślanymi rozwiązaniami.
Dzięki zupełnie nowej, trzeciej generacji modelu, czeski producent zamierza kontynuować imponującą historię sukcesu Fabii. Ze światową sprzedażą na poziomie 3,4 mln sztuk, Skoda Fabia jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem z Czech, zaraz po Octavii.
Pomiędzy 1999 a 2006 rokiem Skoda dostarczyła klientom w sumie 1,8 mln Fabii pierwszej generacji. Druga generacja sprzedała się w liczbie około 1,7 mln egzemplarzy. Premiera rynkowa nowego modelu odbędzie się w listopadzie bieżącego roku.