Sukces jaki osiągnęła Škoda w 2017 roku nie jest przypadkowy. Złożyło się na niego kilka czynników. Z pewnością dobre wyniki to zasługa odnowienia gamy modelowej. W zeszłym roku przeprowadzono modernizację Citigo, Rapida oraz Octavii. Ponadto pojawiły się nowości w segmencie SUV-ów – Karoq oraz Kodiaq.

Pierwszy z nich to kompaktowy SUV, który zapewnia komfortową i bezpieczną podróż wszystkim pasażerom na pokładzie, a ponadto wyposażono go w najnowocześniejsze technologie.

Kodiaq to pierwszy samochód Škody, którym może podróżować 7 osób. Stylistyka nadwozia tego modelu jest wyrazista i stała się wzorem, który powielają kolejni debiutanci Škody.

Wszystko to sprawiło, że w minionym roku w Polsce na samochody Škody zdecydowało się  62 254 nabywców. To stanowi przyrost o 19,04 proc. wobec rezultatu osiągniętego w 2016 r., który Škoda zakończyła na pozycji lidera z 52 296 sprzedanymi pojazdami. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy udział Škody w polskim rynku zwiększył się z 12,56 do 12,80 proc. Na pozycji lidera polskiego rynku firma pozostaje nieprzerwanie od 2009 r.

To już kolejny rok, w którym Škoda została niekwestionowanym liderem w Polsce. Klienci w naszym kraju ufają marce, dostrzegają jej rozwój i wiedzą, że dostarczamy świetne auta, wyposażone w liczne rozwiązania znane z wyższych segmentów – mówi Tomasz Porawski, dyrektor marki Škoda.

Marka wzmocniła w tym roku swoją pozycję wśród klientów indywidualnych, notując wzrost wyniku aż o 22,02 proc. (z 13 863 do 16 915 rejestracji). Škoda osiągnęła także fantastyczne wyniki na płaszczyźnie sprzedaży flotowej. Z wyni- kiem 45 339 rejestracji w 2017 roku w tej kategorii zanotowała wzrost aż o 17,97 proc. względem 2016 roku, zajmując aż 13,37 proc. rynku.

Nasze doskonałe wyniki w minionym roku w Polsce to efekt świetnie opracowanej oferty i nieprzeciętnego zaufania klientów, którym cieszą się wśród Polaków auta naszej marki. Dobrze znane modele są nieustannie unowocześniane, a obok nich pojawia- ją się bezprecedensowe nowości z nieustannie rozwijającego się segmentu SUV – podsumowuje Maciej Nowak, kierownik ds. produktu marki Škoda.