Wiadomości Aktualności Skoda Octavia RS po tuningu – nawet 290 KM lub jeszcze więcej

Skoda Octavia RS po tuningu – nawet 290 KM lub jeszcze więcej

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Już 245 KM w Skodzie Octavii RS to nie tak mało. Niemiecki ABT uznał jednak, że można wycisnąć więcej, dzięki czemu Octavia zbliżyła się m.in. do Seata Leona Cupra.

Skoda Octavia RS ABT
Zobacz galerię (8)
a_b_t / ABT
Skoda Octavia RS ABT
  • Zależnie od opcji, Octavię RS z benzynowym 2.0 TSI można wzmocnić o 45 KM lub nawet więcej
  • Po tuningu do wykorzystania jest 290 KM lub 310 KM. Maksymalny moment obrotowy sięga nawet 410 Nm
  • ABT przygotował też pakiet modyfikacji zawieszenia oraz nowe koła. Ceny nawet powyżej 20 tys. zł

Mocy nigdy dosyć? Już 245 KM wystarczy, by mieć sporo frajdy z jazdy najmocniejszą wersją kompaktowej Skody. Specjaliści z ABT zajmujący się na co dzień przede wszystkim tuningiem Audi i Volkswagenów uznali, że i Skodzie należy się kuracja wzmacniająca. Oto efekty.

Oczywiście w ABT nikt nie silił się na wymianę połowy podzespołów w silniku. Po co bowiem walczyć z mechaniką, skoro cuda można zdziałać samą modyfikacją sterownika? Stąd dodatkowy moduł sterujący silnikiem, co oznacza dodatkowe 45 KM więcej. Innymi słowy – 290 KM mocy łącznie. W opcji jeszcze więcej – wariant 310 KM.

Urządzenie o wymownej nazwie ABT Power boost zmienia także wartości maksymalnego momentu obrotowego. Zyskujemy całkiem sporo. Zamiast seryjnych 370 Nm jest o 40 Nm więcej, co daje wynik w postaci 410 Nm. Jeszcze więcej można wycisnąć w odmianie wysokoprężnej. Końcowy wynik to 420 Nm!

Na szczęście nie poprzestano jedynie na grzebaniu przy elektronice. Skoda Octavia RS w wydaniu ABT zyskała także nowe sprężyny (auto obniżono o 25 mm z przodu i o 30 mm z tyłu), stabilizator oraz koła. Charakterystyczne czarne felgi ABT DR lub ER-C można zamówić w rozmiarze 18 calu i 19 cali. Na tym nie koniec. W katalogu pojawiła się jeszcze jedna opcja: 20 calowe koła ABT GR.

Pora na chłodny prysznic. Za 20 calowe felgi trzeba zapłacić prawie 5 tys. euro, czyli ponad 21 tys. zł. Połowa tej sumy wystarczy zaś na wersje 18 calowe. ABT nie ujawnia ceny modułu sterującego. Za podobny produkt do Audi czy Volkswagenów z benzynowymi silnikami o mocy powyżej 200 KM firma żąda ok 2 – 2,4 tys. euro. A to oznacza, że marzenia o niemal 300 konnej Octavii można będzie spełnić po wysupłaniu nawet ponad 9 tys. złotych. Drogo? Absurdalnie drogo!

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Powiązane tematy: