Mlada Boleslav to nieduża miejscowość w Czechach położona nad rzeką Izerą około 50 km od Pragi. Miejscowość została założona w drugiej połowie X wieku przez Bolesława II – czeskiego księcia z rodu Przemyślidów.

Pilzno – miasto w zachodnich Czechach ulokowane w kotlinie, w której zbiegają się potoki tworzące rzekę Borunkę. Początki osady datują się na 1295 rok, gdy została założona przez pochodzącego z rodu Przemyślidów Wacława II – króla Czech oraz króla Polski.

Dlaczego wspominamy o tych dwóch miejscach? Dlatego, że są one nierozerwalnie związane z początkami jednego z największych europejskich producentów samochodów – marką Skoda.

Marką, która w tym roku obchodzi 125 urodziny. A świętuje je hucznie i co ważne celebrowanie tej rocznicy nie ogranicza się tylko do chwalenia się swoim doświadczeniem, przełomowymi modelami czy podkreślaniem rekordowych wyników sprzedaży. W obchodach 125 urodzin Skody mogą uczestniczyć również klienci, którzy zaufali marce i wybrali jej produkty, a teraz z okazji jubileuszu mogą je kupować w specjalnej ofercie.

{ "uuid": "09844e7f-f06d-4045-9ca9-0edb99331972", "caption": "Vaclav Klement – czeski księgarz i przedsiębiorca żyjący w latach 1868-1938", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/M2M7MDA_/e5d42ba644352d83933ab0088a47219e.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3", "name": "Skoda", "idref": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3" } ], "available": { "start": "2020-06-01 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "idref": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "note": "Skoda", "image": { "publicationId": { "ocdn": "a08570758522b449a17ea9802be33415", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 1200, "width": 1200 }, "uuid": "9401e8e9-4fd6-4093-bfa6-9b832d8ed508", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MDE7MDA_/a08570758522b449a17ea9802be33415.jpg" } }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "e5d42ba644352d83933ab0088a47219e", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 1476, "width": 1004, "bytes": 683648 }, "asyncAdSlot": null } Vaclav Klement – czeski księgarz i przedsiębiorca żyjący w latach 1868-1938 Foto: Skoda
Vaclav Klement – czeski księgarz i przedsiębiorca żyjący w latach 1868-1938
{ "uuid": "6a50063b-729f-4859-8b76-15534a97168d", "caption": "Vaclav Laurin – czeski mechanik i konstruktor żyjący w latach 1865-1930", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/M2U7MDA_/d269e43ac651d5e013b79d30d120b492.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3", "name": "Skoda", "idref": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3" } ], "available": { "start": "2020-06-01 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "idref": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "note": "Skoda", "image": { "publicationId": { "ocdn": "a08570758522b449a17ea9802be33415", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 1200, "width": 1200 }, "uuid": "9401e8e9-4fd6-4093-bfa6-9b832d8ed508", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MDE7MDA_/a08570758522b449a17ea9802be33415.jpg" } }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "d269e43ac651d5e013b79d30d120b492", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 1476, "width": 1004, "bytes": 634642 }, "asyncAdSlot": null } Vaclav Laurin – czeski mechanik i konstruktor żyjący w latach 1865-1930 Foto: Skoda
Vaclav Laurin – czeski mechanik i konstruktor żyjący w latach 1865-1930

Powróćmy jednak do historii, bo bez niej nie byłoby obecnych urodzin. Jest rok 1895. Panowie Vaclav Laurin i Vaclav Klement zakładają w Mlada Boleslav zakład, który rozpoczął produkcję… nie jeszcze nie samochodów, lecz rowerów Slavia. Jednak fundatorzy firmy zdawali sobie sprawę, że rowery to za mało, że trzeba iść z postępem i warto zainteresować się produkcją pojazdów, które są napędzane silnikiem, a nie siłą mięśni. W ten sposób już w 1898 roku asortyment ich produktów został rozszerzony o motocykle produkowane pod marką Laurin & Klement.

{ "uuid": "0aa10b1e-a31c-4e81-8bb9-81d5be88831f", "caption": "Od 1898 roku pod marką Laurin & Klement zaczęły powstawać motocykle. Pierwszym modelem był Typ 1", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZWY7MDA_/88a39c559899d0d6be7d211697861bba.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3", "name": "Skoda", "idref": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3" } ], "available": { "start": "2020-06-01 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "idref": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "note": "Skoda", "image": { "publicationId": { "ocdn": "a08570758522b449a17ea9802be33415", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 1200, "width": 1200 }, "uuid": "9401e8e9-4fd6-4093-bfa6-9b832d8ed508", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MDE7MDA_/a08570758522b449a17ea9802be33415.jpg" } }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "88a39c559899d0d6be7d211697861bba", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 548, "width": 960, "bytes": 127943 }, "asyncAdSlot": null } Od 1898 roku pod marką Laurin & Klement zaczęły powstawać motocykle. Pierwszym modelem był Typ 1 Foto: Skoda
Od 1898 roku pod marką Laurin & Klement zaczęły powstawać motocykle. Pierwszym modelem był Typ 1
{ "uuid": "56b43fb2-b9a0-49b6-a77b-dc549de260a9", "caption": "Firma Laurin & Klement swą działalność rozpoczęła od produkcji rowerów Slavia", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MmI7MDA_/04084b2b4a66c5c8e2e382797548877d.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3", "name": "Skoda", "idref": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3" } ], "available": { "start": "2020-06-01 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "idref": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "note": "Skoda", "image": { "publicationId": { "ocdn": "a08570758522b449a17ea9802be33415", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 1200, "width": 1200 }, "uuid": "9401e8e9-4fd6-4093-bfa6-9b832d8ed508", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MDE7MDA_/a08570758522b449a17ea9802be33415.jpg" } }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "04084b2b4a66c5c8e2e382797548877d", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 548, "width": 960, "bytes": 107766 }, "asyncAdSlot": null } Firma Laurin & Klement swą działalność rozpoczęła od produkcji rowerów Slavia Foto: Skoda
Firma Laurin & Klement swą działalność rozpoczęła od produkcji rowerów Slavia

Czas na Voiturette A

Nastał nowy XX wiek, który firmie Laurin&Klement przyniósł kolejne epokowe rozszerzenie wolumenu oferowanych produktów. To właśnie na początku ubiegłego wieku nastał czas na samochody. Prototyp pierwszego z nich został zaprezentowany w 1901 roku, natomiast pierwszym automobilem, który wszedł do produkcji w mieście Mlada Boleslav stał się Voiturette A – jego kariera rozpoczęła się w 1905 roku, a łącznie powstały 44 takie pojazdy.

{ "uuid": "e39b4afb-a24f-4815-9d03-12abc50be367", "caption": "Pierwszy samochód firmy Laurin & Klement – Voiturette A z 1905 roku", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NTk7MDA_/154ac9db7b45fc565196244f909e1724.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3", "name": "Skoda", "idref": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3" } ], "available": { "start": "2020-06-01 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "idref": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "note": "Skoda", "image": { "publicationId": { "ocdn": "a08570758522b449a17ea9802be33415", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 1200, "width": 1200 }, "uuid": "9401e8e9-4fd6-4093-bfa6-9b832d8ed508", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MDE7MDA_/a08570758522b449a17ea9802be33415.jpg" } }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "154ac9db7b45fc565196244f909e1724", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 548, "width": 960, "bytes": 117826 }, "asyncAdSlot": null } Pierwszy samochód firmy Laurin & Klement – Voiturette A z 1905 roku Foto: Skoda
Pierwszy samochód firmy Laurin & Klement – Voiturette A z 1905 roku

Voiturette A wyposażono w litrowy, 2-cylindrowy silnik w układzie V i o mocy 7 KM. To wystarczyło żeby pojazd rozpędzić do 40 km/h. Auto charakteryzowało się dobrym prowadzeniem i świetnymi właściwościami jednymi, a co najważniejsze cechował go świetny stosunek jakości do ceny – jak widać już wtedy autom z Czech można było przypisać zalety, za które Skoda jest ceniona także dzisiaj.

{ "uuid": "c6bedae0-b7a8-4ca1-979d-b3bd0e8713ad", "caption": "Laurin & Klement S-1 z 1911 roku", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/OWY7MDA_/57a38b05902572823051e4e2c967fd4b.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3", "name": "Skoda", "idref": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3" } ], "available": { "start": "2020-06-01 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "idref": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "note": "Skoda", "image": { "publicationId": { "ocdn": "a08570758522b449a17ea9802be33415", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 1200, "width": 1200 }, "uuid": "9401e8e9-4fd6-4093-bfa6-9b832d8ed508", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MDE7MDA_/a08570758522b449a17ea9802be33415.jpg" } }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "57a38b05902572823051e4e2c967fd4b", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 1500, "width": 2000, "bytes": 961730 }, "asyncAdSlot": null } Laurin & Klement S-1 z 1911 roku Foto: Skoda
Laurin & Klement S-1 z 1911 roku

Pojazd okazał się na tyle udany, że w późniejszym czasie powstały również odmiany B oraz C. Ponadto budowano kolejne modele samochodów (także ciężarowych oraz autobusów), które osiągnęły sukcesy w sprzedaży (jak choćby Laurin & Klement serii S, którego przez 14 lat sprzedano aż 2000 egzemplarzy).

{ "uuid": "56336bdc-dd40-4d82-bed5-9846e79c553b", "caption": "Laurin & Klement – Skoda 110 z 1929 roku", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NTY7MDA_/ef71705ddfd035d7ff9a6e66bdcfbc17.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3", "name": "Skoda", "idref": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3" } ], "available": { "start": "2020-06-01 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "idref": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "note": "Skoda", "image": { "publicationId": { "ocdn": "a08570758522b449a17ea9802be33415", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 1200, "width": 1200 }, "uuid": "9401e8e9-4fd6-4093-bfa6-9b832d8ed508", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MDE7MDA_/a08570758522b449a17ea9802be33415.jpg" } }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "ef71705ddfd035d7ff9a6e66bdcfbc17", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 1500, "width": 2000, "bytes": 924113 }, "asyncAdSlot": null } Laurin & Klement – Skoda 110 z 1929 roku Foto: Skoda
Laurin & Klement – Skoda 110 z 1929 roku

W ciągu 20 lat 1905-1925 Laurin&Klement zbudował aż 60 różnych typów samochodów. Tym samym firma stała się największym motoryzacyjnym zakładem w Cesarstwie Austro-Węgierskim. Wśród tych pojazdów był m.in. produkowany od 1913 roku model SG, który powstawał jako coupe w wersjach Doktor oraz Dama czy w użytkowej odmianie Progress.

Wreszcie w 1925 roku…

…nie zanim powiemy o kolejnym epokowym wydarzeniu w dziejach firmy cofnijmy się nieco w czasie i przenieśmy do Pilzna. To tutaj w 1859 roku hrabia Waldstein założył odlewnię. Ostatnim dyrektorem był tu nie kto inny, jak inżynier-metalurg Emil Skoda, który w 10 rocznicę założenia wytwórni odkupił ją od hrabiego. Od tego czasu dzieje firmy w pewnym sensie są analogiczne do historii zakładu panów Laurina oraz Klementa.

{ "uuid": "33cc80a0-cefa-4f21-8b3f-d326b5cb5399", "caption": "Skoda – sukcesy zaczęły się 125 lat temu", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/Mjg7MDA_/a6731c24796b9ae7f5a4f5d6ff217f42.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3", "name": "Skoda", "idref": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3" } ], "available": { "start": "2020-06-01 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "idref": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "note": "Skoda", "image": { "publicationId": { "ocdn": "a08570758522b449a17ea9802be33415", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 1200, "width": 1200 }, "uuid": "9401e8e9-4fd6-4093-bfa6-9b832d8ed508", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MDE7MDA_/a08570758522b449a17ea9802be33415.jpg" } }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "a6731c24796b9ae7f5a4f5d6ff217f42", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 2005, "width": 2665, "bytes": 433008 }, "asyncAdSlot": null } Skoda – sukcesy zaczęły się 125 lat temu Foto: Skoda
Skoda – sukcesy zaczęły się 125 lat temu

Podobnie jak oni pan Skoda nie ograniczył się do działania na jednym polu. Tak jak oni stopniowo rozszerzali swą działalność o kolejne nowoczesne przedsięwzięcia, tak on nie poprzestał na odlewaniu stali, lecz dodatkowo zajął się produkcją na potrzeby wojska.

{ "uuid": "a9f08a57-565c-47e8-a82b-cec1ecca3a51", "caption": "Skoda Popular Monte Carlo", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NmI7MDA_/2c29f1895459ecf86b32964f69aa98c1.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3", "name": "Skoda", "idref": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3" } ], "available": { "start": "2020-06-01 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "idref": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "note": "Skoda", "image": { "publicationId": { "ocdn": "a08570758522b449a17ea9802be33415", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 1200, "width": 1200 }, "uuid": "9401e8e9-4fd6-4093-bfa6-9b832d8ed508", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MDE7MDA_/a08570758522b449a17ea9802be33415.jpg" } }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "2c29f1895459ecf86b32964f69aa98c1", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 533, "width": 800, "bytes": 67823 }, "asyncAdSlot": null } Skoda Popular Monte Carlo Foto: Skoda
Skoda Popular Monte Carlo

W 1900 r., już po śmierci Emila Skody, firma przekształciła się w potentata przejmującego inne mniejsze przedsiębiorstwa. Jednym z nich był wykupiony w 1921 roku koncern Spojne Stojirny. To ważne wydarzenie, bowiem wykupiona firma zajmowała się m.in. produkcją – a jakże – automobili. Od tego czasu droga do budowania samochodów przez Skodę była już niedaleka. Pierwszy z nich zaczął powstawać w 1924 roku i był to model 25/100 wytwarzany na licencji firmy Hispano-Suiza.

{ "uuid": "c6b0c982-5f04-4256-889f-9e9f876120a4", "caption": "Skoda Superb 640 z 1934 roku", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZDM7MDA_/baeb2a0e2104480eb6ccc9b9774f3de2.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3", "name": "Skoda", "idref": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3" } ], "available": { "start": "2020-06-01 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "idref": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "note": "Skoda", "image": { "publicationId": { "ocdn": "a08570758522b449a17ea9802be33415", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 1200, "width": 1200 }, "uuid": "9401e8e9-4fd6-4093-bfa6-9b832d8ed508", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MDE7MDA_/a08570758522b449a17ea9802be33415.jpg" } }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "baeb2a0e2104480eb6ccc9b9774f3de2", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 1500, "width": 2000, "bytes": 612533 }, "asyncAdSlot": null } Skoda Superb 640 z 1934 roku Foto: Skoda
Skoda Superb 640 z 1934 roku

Powróćmy teraz do jakże istotnego 1925 roku. To wtedy połączyły się firmy Laurin & Klement z Mlada Boleslav z zakładami Skoda z siedzibą w Pilznie. Już w 1926 roku podczas wystawy w Pradze zaprezentowano pierwszy samochód ze znaczkiem Skody – model 150. Była to bliźniacza konstrukcja dla auta Laurin & Klement 150 produkowanego w latach 1923-26. Do jego napędu użyto silnika o pojemności 1460 ccm i mocy 20 KM, a szybkość maksymalna wynosiła 85 km/h.

{ "uuid": "73712e39-4abf-4b7f-88c5-406dac6aceff", "caption": "Już w 1930 roku Skoda uruchomiła wytwarzanie aut w oparciu o linię produkcyjną. Dzisiaj zakłady Skody należą do najnowocześniejszych fabryk samochodów świata", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YWM7MDA_/e0440de67d591a47efc9462d5e75227e.png", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3", "name": "Skoda", "idref": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3" } ], "available": { "start": "2020-06-01 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "idref": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "note": "Skoda", "image": { "publicationId": { "ocdn": "a08570758522b449a17ea9802be33415", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 1200, "width": 1200 }, "uuid": "9401e8e9-4fd6-4093-bfa6-9b832d8ed508", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MDE7MDA_/a08570758522b449a17ea9802be33415.jpg" } }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "e0440de67d591a47efc9462d5e75227e", "ocdnExt": "png" }, "size": { "height": 389, "width": 1024, "bytes": 950044 }, "asyncAdSlot": null } Już w 1930 roku Skoda uruchomiła wytwarzanie aut w oparciu o linię produkcyjną. Dzisiaj zakłady Skody należą do najnowocześniejszych fabryk samochodów świata Foto: Skoda
Już w 1930 roku Skoda uruchomiła wytwarzanie aut w oparciu o linię produkcyjną. Dzisiaj zakłady Skody należą do najnowocześniejszych fabryk samochodów świata

Od 1930 roku Skoda prowadziła montaż aut z wykorzystaniem taśmy produkcyjnej. Od tego czasu pojazdy Skody były nie tylko trwałe i wygodne, lecz także zyskały atut w postaci korzystnej ceny względem konkurencyjnych modeli. Połączenie firm Laurin & Klement z Mladej Boleslav i Skody z Pilzna, produkcja udanych pojazdów oraz wprowadzenie nowoczesnych metod wytwarzania automobili sprawiło, że już przed drugą wojną światową Skoda stała się potęgą motoryzacyjną.

{ "uuid": "8e707455-812d-475f-8135-598a3a313146", "caption": "Skoda – sukcesy zaczęły się 125 lat temu", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YmE7MDA_/a276f02b845f74031274fafcbc19253f.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3", "name": "Skoda", "idref": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3" } ], "available": { "start": "2020-06-01 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "idref": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "note": "Skoda", "image": { "publicationId": { "ocdn": "a08570758522b449a17ea9802be33415", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 1200, "width": 1200 }, "uuid": "9401e8e9-4fd6-4093-bfa6-9b832d8ed508", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MDE7MDA_/a08570758522b449a17ea9802be33415.jpg" } }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "a276f02b845f74031274fafcbc19253f", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 620, "width": 900, "bytes": 153002 }, "asyncAdSlot": null } Skoda – sukcesy zaczęły się 125 lat temu Foto: Skoda
Skoda – sukcesy zaczęły się 125 lat temu
{ "uuid": "2b9fc38d-fd20-49ab-9884-f80bffd72754", "caption": "Skoda – sukcesy zaczęły się 125 lat temu", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YzU7MDA_/3888d435cb9096faecd03bbd3a95a6f9.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3", "name": "Skoda", "idref": "c8fa4d13-5c12-5a49-b0bd-701ab3e3d5b3" } ], "available": { "start": "2020-06-01 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "idref": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "note": "Skoda", "image": { "publicationId": { "ocdn": "a08570758522b449a17ea9802be33415", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 1200, "width": 1200 }, "uuid": "9401e8e9-4fd6-4093-bfa6-9b832d8ed508", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MDE7MDA_/a08570758522b449a17ea9802be33415.jpg" } }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "3888d435cb9096faecd03bbd3a95a6f9", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 620, "width": 900, "bytes": 155350 }, "asyncAdSlot": null } Skoda – sukcesy zaczęły się 125 lat temu Foto: Skoda
Skoda – sukcesy zaczęły się 125 lat temu