Klasycznym przykładem jest Skoda Octavia, która przejęła nazwę od modelu produkowanego w latach 1959-1964. To był ósmy powojenny model, i stąd taka jego nazwa. Wersję kombi produkowano w latach 1961-1971.

Do legendarnej nazwy powrócono w 1996 roku, gdy rozpoczęła się współczesna era Skody Octavii, która doczekała się już trzeciej generacji.

Przedwojenną i powojenną historię ma nazwa Rapid. Po raz pierwszy pojawiła się w gamie Skody 420 w 1934 roku. Rok później powstały cztery coupé Rapid Six, a od 1938 roku do 1947 roku produkowano Skodę Rapid OVH. Warto jeszcze wspomnieć o krótkiej serii Skody Rapid 2200, którą produkowano podczas II wojny światowej.

Po raz kolejny nazwa Rapid pojawiła się w 1981 roku. Początkowo wykorzystywano ją jako nazwę eksportową Skody Garde, by ostatecznie całkowicie ją zastąpić.

Coupé o tej nazwie cieszyło się dużym powodzeniem także i w Polsce, gdzie wiele egzemplarzy trafiło za pośrednictwem niemieckiego importera.

Od 2011 roku Skoda Rapid w wersji sedan produkowana jest w Indiach, a od 2012 r. także w Mlada Boleslav w wersji liftback i hatchback Rapid Spaceback.

Także Skoda Superb kontynuuje długie i dobre tradycje. W latach 1934-1949 powstawały kolejne modele o tej nazwie w większych lub mniejszych seriach jak m.in. Skoda 640 Superb (1934-1939), Skoda Superb 3000 (1941-1943) oraz Skoda Superb OHV (1946-1949). Były wśrod nich luksusowe limuzyny o długości nadwozia 4800-5500 mm. W latach 1939-1940 wyprodukowano 10 egzemplarzy Skody Superb 4000 z ośmiocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 3991 cm3 i mocy 96 KM, który pozwalał na rozwijanie maksymalnej prędkości 135 km/h.

Obecnie w produkcji znajduje się już trzecia generacja współczesnej Skody Superb. Pierwsza generacja produkowana jest od 2001 roku. Od tego czasu model ten zdobył duży prestiż, a w wielu krajach auto to wykorzystywane jest jako reprezentacyjna limuzyna. Jest to także oficjalne auto prezydenta Czeskiej Republiki Vaclava Klausa.

Modele Roomster oraz Yeti, jako pojazdy o zupełnie świeżej koncepcji, ze względu na brak kontynuacji nie wykorzystują nazw historycznych poprzedników. Z kolei użytkowa, dwumiejscowa odmiana Octavii Combi, kierowana do odbiorców zagranicznych nosiła nazwę Praktik – dokładnie taką, jak budowany według tej samej koncepcji od roku 2007 wariant modelu Roomster, a także wcześniejsze Praktiki – oparte na modelach Favorit, Forman, Felicia, Fabia i Octavia.

Odwoływanie się do przeszłości i wielkich historycznych tradycji jest przewagą i przywilejem marki Skoda – jednej z najstarszych i najdynamiczniej rozwijających się marek motoryzacyjnych na świecie.