Dzięki nowemu narzędziu kurier może zlokalizować samochód klienta. Dostawa może być zrealizowana w wybranych przedziale czasowym, a jej adresem jest lokalizacja pojazdu i jego tablice rejestracyjna. Dostęp do bagażnika kurier uzyskuje właśnie za pomocą aplikacji Car Access.

Martin Jahn, członek zarządu Skoda Auto ds. Sprzedaży i marketingu, tak opisuje testowaną usługę: "Dzięki Car Access pojazdy Skody mogą zaoferować użytkownikom przydatną usługę również wtedy, gdy pozostają zaparkowane. Obecnie chcemy rozszerzyć naszą ofertę rozwiązań mobilnych o opcję, która może zaoszczędzić czas klientów, zapewnić im większą wygodę i na wiele sposobów ułatwić codzienne życie. Car Access umożliwia kurierowi zostawienie paczki w samochodzie klienta, dzięki czemu nie musi on umawiać się z klientem na doręczenie jej do domu. Kurier wybranej firmy otrzymuje dostęp do niezbędnych danych pojazdu, a dostawa odbywa się bezdotykowo. To wielka zaleta, zwłaszcza w obecnych czasach".

Zobacz także: W Warszawie stanął pomnik silnika V8

Skoda Car Access Foto: Skoda
Skoda Car Access

Skoda uważa, że taka forma dostawy może być dużo wygodniejsza niż standardowe doręczenie przesyłki do domu. Faza pilotażowa, która realizowana jest aktualnie w Pradze, powinna zakończyć się w grudniu 2021 r. Po optymalizacji ma pojawić się w innych czeskich miastach, a także w innych krajach. Skoda informuje, że Car Access powinien zostać udostępniony dla modeli Skody produkowanych od 2019 r. pod warunkiem, że będą posiadać Care Connect: Remote Access, z wyjątkiem modeli Enyaq iV, Kamiq i Scala, dla których usługa oferowana ma być w późniejszym terminie.

Skoda tak dokładnie opisuje działanie Car Access: "Aby skorzystać z usługi, klienci będą musieli zarejestrować się w Skoda Connect i aktywować funkcję Lock/Unlock w aplikacji MySkoda. Proces składania zamówienia z dostawą do samochodu będzie różnił się w zależności od wybranego partnera. Kurierzy natomiast będą mieli do dyspozycji specjalną aplikację na smartfonie, aby zlokalizować i odblokować samochód. W ten sposób auto będzie można otworzyć tylko raz i w zaakceptowanym przez klienta przedziale czasowym. Kurier odchodzi od auta dopiero po jego zamknięciu. Aktualizacje statusu wszystkich zamówień będą dostępne w aplikacji MySkoda."