Auto Świat Wiadomości Aktualności Skoda w Czechach testuje dostawę kurierską wprost do samochodu

Skoda w Czechach testuje dostawę kurierską wprost do samochodu

Skoda cały czas rozszerza swoją ofertę usług online. W Pradze testuje teraz np. nowe narzędzie Car Access. Mimo niewiele mówiącej nazwy, pozwala ono na dostarczenie zamówienia przez kuriera bezpośrednio do samochodu.

Skoda Car Access
Skoda
Skoda Car Access

Dzięki nowemu narzędziu kurier może zlokalizować samochód klienta. Dostawa może być zrealizowana w wybranych przedziale czasowym, a jej adresem jest lokalizacja pojazdu i jego tablice rejestracyjna. Dostęp do bagażnika kurier uzyskuje właśnie za pomocą aplikacji Car Access.

Przeczytaj też:

Martin Jahn, członek zarządu Skoda Auto ds. Sprzedaży i marketingu, tak opisuje testowaną usługę: "Dzięki Car Access pojazdy Skody mogą zaoferować użytkownikom przydatną usługę również wtedy, gdy pozostają zaparkowane. Obecnie chcemy rozszerzyć naszą ofertę rozwiązań mobilnych o opcję, która może zaoszczędzić czas klientów, zapewnić im większą wygodę i na wiele sposobów ułatwić codzienne życie. Car Access umożliwia kurierowi zostawienie paczki w samochodzie klienta, dzięki czemu nie musi on umawiać się z klientem na doręczenie jej do domu. Kurier wybranej firmy otrzymuje dostęp do niezbędnych danych pojazdu, a dostawa odbywa się bezdotykowo. To wielka zaleta, zwłaszcza w obecnych czasach".

Zobacz także: W Warszawie stanął pomnik silnika V8

Skoda Car Access
Skoda Car AccessSkoda

Skoda uważa, że taka forma dostawy może być dużo wygodniejsza niż standardowe doręczenie przesyłki do domu. Faza pilotażowa, która realizowana jest aktualnie w Pradze, powinna zakończyć się w grudniu 2021 r. Po optymalizacji ma pojawić się w innych czeskich miastach, a także w innych krajach. Skoda informuje, że Car Access powinien zostać udostępniony dla modeli Skody produkowanych od 2019 r. pod warunkiem, że będą posiadać Care Connect: Remote Access, z wyjątkiem modeli Enyaq iV, Kamiq i Scala, dla których usługa oferowana ma być w późniejszym terminie.

Skoda tak dokładnie opisuje działanie Car Access: "Aby skorzystać z usługi, klienci będą musieli zarejestrować się w Skoda Connect i aktywować funkcję Lock/Unlock w aplikacji MySkoda. Proces składania zamówienia z dostawą do samochodu będzie różnił się w zależności od wybranego partnera. Kurierzy natomiast będą mieli do dyspozycji specjalną aplikację na smartfonie, aby zlokalizować i odblokować samochód. W ten sposób auto będzie można otworzyć tylko raz i w zaakceptowanym przez klienta przedziale czasowym. Kurier odchodzi od auta dopiero po jego zamknięciu. Aktualizacje statusu wszystkich zamówień będą dostępne w aplikacji MySkoda."

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji