Miejski tabor wzbogaci 30 krótkich, 12-metrowych autobusów i 45 przegubowych o długości 18 metrów. Wartość kontraktu zaproponowanego przez Solarisa wyniosła ponad 76,6 mln złotych netto.

Jak poinformowała Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy spółki MPK Poznań, w rozstrzygniętym przetargu, poza propozycją firmy z podpoznańskiego Bolechowa, oceniane były także oferty MAN-a, Volvo i firmy Kapena.

Jak uznano, najkorzystniejszą i najtańszą ofertę złożyła firma Solaris Bus & Coach.

"Oferta MAN-a była nieco droższa - 77,1 mln złotych netto, natomiast autobusy firmy Volvo miałyby kosztować prawie 93 mln zł. Ze względów formalnych nieważna okazała się oferta firmy Kapena. Komisja przetargowa brała też pod uwagę właściwości techniczno-eksploatacyjne, które decydują o komforcie podróżowania, punktowane były też m.in. warunki gwarancji i serwisu" - poinformowała Gajdzińska.

Jeśli w ciągu 10 dni nie zostaną złożone żadne protesty, umowa na zakup autobusów będzie podpisana prawdopodobnie w styczniu 2010 roku. Pojazdy będą dostarczane sukcesywnie w 2010 i 2011 roku.

Wybrane autobusy to pojazdy niskopodłogowe, wyposażone w silniki spełniające najwyższe normy emisji spalin, z systemem wewnętrznego monitoringu i z klimatyzacją w całym pojeździe oraz specjalnym zabezpieczeniem przeciwpożarowym, Dodatkowo będą miały na swoim pokładzie automaty do sprzedaży biletów.

Jak poinformowała Gajdzińska, prawie 80 procent kosztów kwalifikowanych projektu udało się pozyskać z unijnych funduszy. We wrześniu spółka podpisała umowę z Zarządem Województwa Wielkopolskiego na dofinansowanie zakupu nowego taboru ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Tydzień temu MPK podpisało z firmą Solaris Bus & Coach S.A. umowę na dostawę 40 tramwajów. Kontrakt o wartości 342 mln zł brutto obejmuje dostawę pojazdów, specjalistyczne wyposażenie zajezdni oraz pakiet naprawczy. Pojazdy dotrą do Poznania do 2012 roku.