Załoga Cersanit Rally Team triumfowała w punktacji ME, wyprzedzając aktualnego mistrza Starego Kontynentu, Włocha Lucę Rossetiego. Michał i Maciek osiągnęli życiowy wynik - jeszcze żadnej załodze z Polski nie udało się ukończyć belgijskiego klasyka na tak wysokiej pozycji.
- Rezultat super! Świetnie się jechało. Mieliśmy mnóstwo przygód, na szczęście zawsze udawało nam się pozostać na drodze. W końcówce było bardzo nerowowo, bo zaciął się pedał gazu. Po prostu utknął w podłodze. Na ostatnim odcinku specjalnym, Maciek ręcznie sterował linką od przepustnicy. Naprawdę nie wiem, jak udało nam się dojechać do mety bez dużej straty czasowej i obronić czwarte miejsce. Ten rajd był niezwykle trudny. Zmienna pogoda, bardzo śliskie i zabrudzone drogi, wiele zdradliwych partii. Na starcie było 31 facetów w samochodach S2000 i każdy z nich marzył o tym, aby wygrać. Dojechało tylko kilku. Tym bardziej cieszymy się, że jesteśmy na mecie na tak dobrej pozycji - powiedział Michał Sołowow.
- Jestem szczęśliwy. Fantastyczny wynik! Najlepszy w historii naszych startów w Belgii. Na ostatnim odcinku przeżyliśmy ciężkie chwile. Kilka razu o mały włos nie wypadliśmy z drogi. Ale jakimś cudem się udało. Marzyłem o powtórzeniu sukcesu z ubiegłego roku, kiedy zajęliśmy 7 miejsce. Nie spodziewałem się, że uda nam się dojechać na czwartym, za Freddym Loixem i Bryanem Bouffierem. To coś niesamowitego! - dodał Maciek Baran.
Rajdu Ypres był piątą eliminacją IRC. Najszybszym kierowcą okazał się Belg Freddy Loix. Była to już jego siódma – rekordowa wygrana, co na stałe zapisało się na kartach historii tego rajdu. Freddy Loix był niepokonany aż w dziewięciu odcinkach i finiszował 1 minutę i 41 sekund przed prowadzącym Peugeota, Bouffierem. Kierowca przesunął się na szczyt klasyfikacji generalnej IRC. Sukces Škody przypieczętowała także trzecia pozycja Hansa Weijsa, prowadzącego prywatną Fabię Super 2000. Škoda pozostaje liderem w rywalizacji producentów.
Rajd nie rozpoczął się zbyt pomyślnie dla Škody Motorsport – czwartek okazał się pechowy dla duetu Jan Kopecký i Petr Starý. Podczas treningu doszło do wypadku, po którym Petr Starý uskarżał się na ból obojczyka. Po tym zdarzeniu załoga zdecydowała wycofać się z udziału w rajdzie.
Jedynym reprezentantem fabrycznego zespołu Škody pozostał więc Freddy Loix. Tuż po przekroczeniu linii mety, zwycięzca powiedział: "Marzyłem o tym, aby wygrać tutaj po raz siódmy. Udało się! Razem z Fréderickiem z pewnością będziemy świętować to zwycięstwo, ale już w tej chwili zaczynamy myśleć o Rajdzie Bohemii, który rozpoczyna się już za tydzień."
Szef zespołu Škoda Motorsport, Michal Hrabánek dodał: "Gratuluję Freddiemu rekordowej wygranej. Cieszę się, że udało mu się ją osiągnąć jadąc Fabią Super 2000. Udowodnił, że wciąż jest kierowcą, który liczy się w stawce najlepszych. Żałujemy, że Czesi musieli się wycofać z rajdu jeszcze przed jego rozpoczęciem, ale zdrowie naszych kierowców zawsze jest dla nas największym priorytetem. W ciągu najbliższych dni przekonamy się, czy kondycja pozwoli Petrowi na udział w kolejnej eliminacji IRC. Oczywiście, życzymy mu szybkiego powrotu do zdrowia i udanych startów w kolejnych rajdach."
Geko Ypres Rally 2011
Poz. | Załoga | Kraj | Auto | Czas/strata |
1. | Freddy Loix-Frédéric Miclotte | BEL | Škoda Fabia S2000 | 2:40:03.9 |
2. | Bryan Bouffier-Xavier Panseri | FRA | Peugeot 207 S2000 | +1:41.6 |
3. | Hans Weijs-Bjorn Degandt | NLD/BEL | Škoda Fabia S2000 | +3:56.9 |
4. | Michał Sołowow-Maciej Baran | POL | Ford Fiesta S2000 | +6:06.8 |
5. | Patrick Snijers-Johan Gitsels | BEL | Mini John Cooper Works S2000 | +6:20.0 |
6. | Guy Wilks-Phil Pugh | GBR | Peugeot 207 S2000 | +6:33.8 |
7. | Karl Kruuda-Martin Järveoja | EST | Škoda Fabia S2000 | +6:40.6 |
8. | Toni Gardemeister-Tapio Suominen | FIN | Škoda Fabia S2000 | +6:57.4 |
9. | Luca Rossetti-Matteo Chiarcossi | ITA | Fiat Grande Punto S2000 | +7:25.0 |
10. | Bernhard Ten Brinke-Davy Thierie | NLD | Škoda Fabia S2000 | +7:37.3 |