•  Ogłoszenia o sprzedaży wymagają odpowiedniej ekspozycji i jakości. Jeśli w parze z tym pójdzie rozsądna cena, szybko znajdziemy kupca na nasz samochód
  • Jednym z narzędzi ułatwiających sprzedaż, dostępnych na OTOMOTO, jest Manager Połączeń. Korzystający doceniają wygodę korzystania i zwracają uwagę na oszczędność czasu
  • W obecnym, konkurencyjnym środowisku rynkowym sprzedawcy muszą sięgać po bardziej wyrafinowane funkcje, aby przyciągnąć uwagę kupujących. Sprawdzamy najlepsze narzędzia w branży

Między dzisiejszymi narzędziami sprzedażowymi a tymi sprzed dekady różnica jest taka jak między fiatem 126p (ktoś słusznie zapyta: Cóż złego jest w nostalgii?!) a nowoczesnym SUV-em – oba dojeżdżają do celu, ale komfort i możliwości są zupełnie inne. Dziś, żeby sprzedać pojazd, nie wystarczy już tylko kilka zdjęć i lakoniczny opis. W dobie mediów społecznościowych nasze ogłoszenia wymagają odpowiedniej ekspozycji i jakości. Tu z pomocą przychodzi OTOMOTO, oferując unikalne narzędzia dla sprzedawców, które umożliwiają nie tylko prezentację pojazdów, ale także dopasowanie oferty do potrzeb i oczekiwań potencjalnych kupujących.

Wyczekiwana innowacja. Jak działa Manager Połączeń?

Jednym z kluczowych narzędzi dostępnych na OTOMOTO, a przygotowanym dla profesjonalnych sprzedających, jest Manager Połączeń. Ta usługa, dostępna we wszystkich pakietach biznesowych bez dodatkowych opłat, umożliwia sprzedającym pełny monitoring przychodzących połączeń oraz wiadomości SMS od zainteresowanych kupnem pojazdu. Gdy dzwoni kupujący, dealer słyszy informację, że kontakt nawiązywany jest za pośrednictwem OTOMOTO, co pozwala mu lepiej przygotować się do rozmowy. Dzięki temu narzędziu możliwe jest nie tylko monitorowanie prób kontaktu, ale i analiza poziomu zainteresowania wystawionymi pojazdami. OTOMOTO udostępnia dealerom również raporty połączeń i wiadomości, które pozwalają na optymalizację strategii sprzedażowej.

"OTOMOTO od zawsze wsłuchuje się w potrzeby sprzedających i stara się wspierać ich na każdym kroku" — podkreśla Aleksander Szenk, Senior Product Operations Manager w OTOMOTO. "Co miesiąc wdrażamy optymalizacje narzędzi i nowe funkcje dostępne na platformie, które pomagają w jeszcze bardziej efektywnej sprzedaży. Bezpłatna funkcja Manager Połączeń została zaprojektowana w celu bieżącego monitorowania prób kontaktu i poziomu zainteresowania wystawionymi pojazdami. To cenne wsparcie dla każdego biznesu, które pomoże zarządzać stockiem w efektywny sposób i wdrożyć zmiany, które zaowocują sukcesami biznesowymi" — dodaje.

CZYTAJ TAKŻE: Sprzedajesz samochody? Powiedz o tym klientom!

Jakie funkcje wyróżniają nowoczesne platformy sprzedażowe?

Sprzedaż samochodu Foto: shisu_ka / Shutterstock
Sprzedaż samochodu

Oprócz Managera Połączeń OTOMOTO oferuje inne mechanizmy, które wyróżniają platformę na tle konkurencji. Istotnym elementem po stronie sprzedającego jest rzetelny opis pojazdu. OTOMOTO pomaga sprzedającym w przygotowaniu kompleksowych opisów poprzez dostarczanie formularzy, które zawierają nie tylko dane techniczne i stan formalny pojazdu, ale też szczegóły dotyczące wyposażenia. Informacje o sprzedawcy są istotne, ponieważ zwiększają jego wiarygodność w oczach potencjalnych kupujących.

Inną znaczącą cechą OTOMOTO jest możliwość potwierdzenia historii pojazdu w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK). Sprzedający mogą skorzystać z opcji porównania zgodności danych z informacjami zawartymi w CEPiK, co gwarantuje poczucie bezpieczeństwa i pewność co do danych publikowanych w ogłoszeniach. Kupujący może dzięki temu szybciej podjąć decyzję zakupową.

OTOMOTO umożliwia również sprzedawcom wyróżnienie się na tle konkurencji poprzez funkcję Wyróżniony Sprzedawca. Ta opcja automatycznie otwiera wizytówkę sprzedającego w wynikach wyszukiwania, prezentując najlepiej dopasowane ogłoszenia do kryteriów wyszukiwania potencjalnych kupujących. Jest to sposób nie tylko na zwiększenie widoczności, ale i na szybsze nawiązanie kontaktu z zainteresowanymi klientami.

Masz atrakcyjny produkt? Świetnie, ale pozwól nam się o tym dowiedzieć

Na konkurencyjnym rynku sprzedawcy muszą sięgać po bardziej wyrafinowane narzędzia, aby przyciągnąć uwagę kupujących. OTOMOTO, jako platforma ogłoszeniowa, rozumie te potrzeby i wychodzi im naprzeciw, oferując funkcje takie jak Wczesny Dostęp i Asystent Zakupu, które pozwalają na skuteczne rozpoznawanie aktualnych potrzeb rynku.

Warto podkreślić, że OTOMOTO stanowi pierwszy wybór dla 80 proc. poszukujących samochodu w Polsce*. Ogromny wybór pojazdów i zaawansowane narzędzia sprawiają, że zarówno sprzedawcy, jak i kupujący chętnie wybierają tę platformę. Co miesiąc OTOMOTO odwiedza blisko 14 mln użytkowników![1] Jednakże pomimo zaawansowanych możliwości, jakie oferuje OTOMOTO, nadal w sieci należy zachować ostrożność i kierować się zasada ograniczonego zaufania. W końcu bezpieczeństwo i satysfakcja z transakcji są kluczowe zarówno dla sprzedawców, jak i dla kupujących. Niech w parze z nowoczesnymi narzędziami zawsze żwawo maszeruje zdrowy rozsądek.

POLECAMY: Jak sprzedając auta, wyróżnić się na tle konkurencji

* Według badań przeprowadzonych przez Kantar w październiku 2022 dla 80 proc. kierowców w Polsce OTOMOTO jest platformą ogłoszeniową pierwszego wyboru.

[1] ŹRÓDŁO: Google Analytics, wartości uśrednione za okres lipiec–grudzień 2023