Dziś już do rzadkości należą klienci, którzy poszukując samochodu, jeżdżą od komisu do komisu. Jest to strata nie tylko czasu, ale i pieniędzy. Jest tak między innymi dlatego, że większość kierowców, kupując nowy samochód, szuka bardzo konkretnej oferty. Chodzi nie tylko o markę samochodu, lecz także o model oraz wybraną wersję wyposażenia. W takiej sytuacji okazuje się, że egzemplarzy aut, które spełniają nasze wyśrubowane kryteria, wcale nie ma tak wiele – można by godzinami jeździć po komisach i nie znaleźć ani jednego.

Jest jednak na to sposób, który zresztą jest powszechnie wykorzystywany: aut, które "rokują", klienci szukają w ogłoszeniach zamieszczanych w Internecie. Dopiero gdy znajdą egzemplarz spełniający minimalne wymagania, decydują się na kontakt ze sprzedawcą, wizytę na placu u dilera, ewentualnie na skorzystanie z profesjonalnego rzeczoznawcy, który w ich imieniu przyjedzie i obejrzy pojazd.

Ogłoszeń w Internecie też nie szukamy na chybił-trafił

Jak już wspomnieliśmy, z punktu widzenia klienta kupującego samochód czas to pieniądz – ta zasada obowiązuje także w przypadku wyszukiwania samochodów w Internecie. W pierwszej kolejności kupujący samochody wybierają portale ogłoszeniowe, które po pierwsze, oferują największy wybór pojazdów, i po drugie, mają najbardziej czytelny, przyjazny interfejs użytkownika, pozwalający na zawężenie wyniku wyszukiwania według licznych kryteriów. Chodzi o to, aby w krótkim czasie przefiltrować tysiące ogłoszeń w taki sposób, aby system wyświetlił te, które są dla nas najbardziej interesujące.

I tu okazuje się, że na polskim rynku szczególnie dobrze sprawdza się portal OTOMOTO, który jest pierwszym wyborem dla 80 proc. poszukujących samochodu. OTOMOTO odwiedza ponad 6 mln użytkowników miesięcznie[1] – to potencjalni klienci, którzy mogą być zainteresowani kupnem pojazdów lub części. Ale działa to i w drugą stronę: sprzedawcy, wiedząc, że większość potencjalnych klientów zajrzy w pierwszej kolejności na OTOMOTO, chętnie podejmują współpracę z portalem. To samo się nakręca: większy wybór przyciąga klientów, a z drugiej strony ogromna liczba odwiedzających przyciąga profesjonalnych sprzedawców, którzy do dyspozycji otrzymują całą gamę narzędzi pozwalających wyróżnić ogłoszenia wśród innych na platformie.

Nie tylko OTOMOTO, także OLX

Z punktu widzenia sprzedawców wybór OTOMOTO jako platformy ogłoszeniowej dla swojej działalności bierze się także stąd, że zamieszczając ogłoszenie na OTOMOTO, uzyskują oni także możliwość jednoczesnej publikacji ogłoszenia na innej platformie – OLX. Jest to portal ogłoszeniowy o nieco innym charakterze, odwiedzanym przez nieco inną kategorię klientów. OLX jest nieco mniej sformalizowany pod kątem treści i zawartości ogłoszeń, bardziej kojarzony z ogłoszeniami lokalnymi, częściej wykorzystywany jest przez sprzedawców prywatnych. Import ogłoszenia do OLX oznacza poszerzenie zasięgu, jaki uzyskują sprzedawcy, korzystający z usług OTOMOTO.

Zresztą na OTOMOTO wystawiane są nie tylko samochody osobowe – na tym portalu oferowane są również motocykle i pojazdy ciężkie, a także ogromna liczba części samochodowych. Niezależnie od zakresu poszukiwań w obszarze motoryzacji, OTOMOTO może być więc odpowiedzią na wszystkie potrzeby kupujących oraz skutecznym kanałem sprzedaży dla oferujących różnego rodzaju pojazdy i części.

OTOMOTO przyciąga firmy nie tylko zasięgiem

Otomoto Foto: OTOMOTO
Otomoto

Jesteśmy świadomi wyzwań, przed jakimi stoją partnerzy i klienci OTOMOTO. Dlatego jednym z naszych głównych priorytetów jest ciągła analiza potrzeb klientów biznesowych i dostosowywanie do nich rozwiązań i usług udostępnianych w naszym serwisie. Stawiamy na nowoczesne technologie, a dzięki usługom takim jak Strona Dealera Pro czy Wyróżniony Sprzedawca sprawiamy, że nasi klienci mogą sprzedawać więcej, szybciej i łatwiej wyjaśnia Tomasz Sułkowski, Head of Sales w OTOMOTO.

Warto wiedzieć, że profesjonalni sprzedający wystawiający swoje samochody oraz części zamienne na OTOMOTO przyciągani są przez portal nie tylko wyjątkowymi zasięgami, jakie uzyskują zamieszczane tu ogłoszenia. Istotna jest także baza fachowej

wiedzy, do której otrzymują oni dostęp, a także konkretne informacje mówiące o aktualnych trendach sprzedażowych oraz oczekiwaniach klientów. Dane te pozwalają analizować liczne narzędzia dostępne dla sprzedawców oraz opracowywane przez OTOMOTO raporty. To pozwala dopasować swoją ofertę do aktualnej sytuacji rynkowej, która zmienia się dynamicznie – a ten, kto nie ma dziś odpowiedniej wiedzy, jest na straconej pozycji.

[1] badanie Mediapanel prowadzone przez Gemius w okresie od 1 maja do 31 maja 2023; wskaźnik "Real users"; platforma "Internet"