SsangYong, którego dotknęły wielkie problemy finansowe, na początku 2009 roku wstrzymał produkcję i zwrócił się do rządu koreańskiego o ochronę przed wierzycielami. Warunkiem wyjścia z kryzysu jest plan restrukturyzacji.
Firma otrzymała z sądu ultimatum do połowy września 2009 roku. Obecnie jest już gotowa wstępna wizja, które obejmuje zwolnienie 30 proc. pracowników, ale tez o wprowadzeniu do produkcji nowego modelu samochodu.
Ma to być seryjna wersja konceptu kompaktowego miejskiego auta C200, które po raz pierwszy pokazane zostało podczas salonu samochodowego w Seulu, a europejską premierę miało w Barcelonie.
Auto będzie dostępne z napędem przedniej osi lub 4x4. Nowością jest samonośne nadwozie zaprojektowane przez Anglika Kena Greenleya.
Planowane są silniki benzynowe i wysokoprężne, a także wersja hybrydowa będąca połączeniem diesla i silnika elektrycznego. Po c200 mają do produkcji trafić także kolejne nowe modele.
Dotychczas nie wiadomo jak zachowa się w tej sytuacji obecny właściciel większości udziałów w firmie, czyli chiński SAIC.