- Nowe Subaru Ascent będzie dostępne w wersji 7- i 8-osobowej
- W samochodzie debiutuje nowy silnik w układzie boxer o mocy 260 KM (2.4 l)
- W standardzie symetryczny napęd na cztery koła oraz system wspomagania kierowcy bazujący na kamerach przy przedniej szybie
Trzy rzędy siedzeń. Miejsce dla 8 osób łącznie z kierowcą. I największy rozstaw osi (2.89 m) w historii marki. Od czasu modelu Tribeca nie było tak pakownego i dużego samochodu w ofercie japońskiej firmy. Subaru zresztą bardzo chętnie porównuje się do konkurencji. Ascent jest dłuższy od Toyoty Highlander, ma więcej przestrzeni w kabinie niż Mazda CX-9, wyższy prześwit od Nissan Pathfinder, jest wyższy od VW Atlas, ma większy bagażnik niż Honda Pilot i więcej siedzeń niż Ford Explorer. Dostało się także konkurencji z Korei. Subaru chwali się, że w drugim rzędzie jest więcej miejsca w porównaniu z Hyundai Santa Fe.
Ascent to zupełnie nowy model. A jak na nowość przystało, pojawiła się także jednostka napędowa kolejnej generacji. To silnik 2.4 l o mocy 260 KM (5600 obr/min.) z turbosprężarką oraz intecoolerem. W standardzie oferowana z dobrze znaną automatyczną skrzynią biegów CVT, czyli Subaru Lineartronic. Całość ma poradzić sobie z holowaniem większych przyczep. Subaru obiecuje udźwig nieco ponad 2.2 tony (5000 funtów).
W standardzie Ascent będzie oferowany z całorocznymi oponami i felgami 18 calowymi. Najlepiej wyposażoną wersję poznamy zaś m.in. po ogromnych kołach w rozmiarze 245/50 R20. Bez względu jednak na wersję wyposażenia zawsze będzie dostępny pakiet systemów wspomagających kierowcę bazujący na kamerach w przedniej szybie, czyli Subaru EyeSight. W pakiecie są system automatycznego awaryjnego hamowania, adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu i monitorowanie martwego pola. Pojawi się także asystent cofania z funkcją awaryjnego zatrzymania w przypadku wykrycia przeszkody.
W ramach opcji dostępne będzie zdalne uruchamianie silnika (o ile w samochodzie jest system bezkluczkowy), osobisty asystent (konsjerż), ostrzeganie o przekroczeniu zadanej strefy (tzw. geofencing) oraz aktualizacje oprogramowania poprzez internet.
Subaru jeszcze nie zdradziło dokładnych danych odnośnie do zużycia paliwa. Firma obiecuje jednak zasięg ponad 500 mil na jednym zbiorniku (ponad 800 km).
Podobnie jak Outback, Legacy czy Impreza także Ascent będzie produkowany w USA w Indiana w stanie Kentucky.