Logo
WiadomościAktualnościSuzuki przejęło mecenat artystyczny nad polskim teatrem

Suzuki przejęło mecenat artystyczny nad polskim teatrem

Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Po sukcesie klasycznego thrillera, "Kobiety w czerni", której Suzuki było współproducentem , przyszedł czas na komedię pt. "Hipnoza".

Suzuki przyjęło zaproszenie Teatru Bajka do objęcia mecenatu nad sztuką. "Hipnoza" zapewnia rozrywkę na najwyższym poziomie, niepozbawioną wartości intelektualnych.

Zaskakujący przebieg akcji, błyskotliwe i zabawne dialogi między aktorką-pacjentką (w tej roli Beata Ścibakówna) i lekarzem-wyznawcą terapii poprzez hipnozę (Rafał Królikowski) dają gwarancję świetnej zabawy. Reżyser Wojciech Malajkat wziął na warsztat tekst Antoniego Cwojdzińskiego, fizyka i dramaturga, który stworzył własny, specyficzny rodzaj komedii popularnonaukowej.

Przed wojną należał do autorów hołubionych przez dyrektorów teatrów. Mieszkając od 1941 roku w Stanach Zjednoczonych, śledził najnowsze osiągnięcia naukowe i czerpał pomysły do swoich sztuk "Obrona genów", "Hipnoza", "Sprzężenie zwrotne". Po wojnie polskie teatry wystawiły prawie wszystkie jego komedie.

Dla Suzuki Motor Poland mecenat nad "Hipnozą" jest nie tylko ciekawą formą zaistnienia w mediach i budowania swojego wizerunku jako firmy wspierającej promocję polskiej kultury. Podobnie jak w wypadku "Kobiety w czerni" firma pragnie zainteresować sztuką właścicieli salonów dealerskich.

Proponując im udział w projekcie "Hipnoza", Suzuki stwarza swoim dealerom doskonałą okazję wyróżnienia się na lokalnym rynku. Tournee teatru po Polsce umożliwi im zaproszenie stałych i potencjalnych klientów na interesujący wieczór w teatrze oraz zaistnienie w swoim środowisku w roli mecenasa kultury.

Polscy dealerzy japońskiej marki Suzuki, którzy przyłączyli się do realizacji poprzedniego projektu teatralnego "Kobieta w czerni" (z Rybnika, Gdyni, Bielska-Białej, Krakowa i Poznania), byli niezwykle zadowoleni z efektów reklamy i promocji. Każde przedstawienie stało się wydarzeniem kulturalno-towarzyskim, a widownia była zawsze zapełniona do ostatniego miejsca. Ciekawostką jest fakt, że w sztuce "zagrała" także Grand Vitara.

Uroczysta premiera "Hipnozy" jest planowana na 11 września 2009 roku. W ciągu dwóch lat twórcy spektaklu chcą zagrać około 100 przedstawień. "Hipnoza" już otrzymała zaproszenia do prezentacji w kilkunastu miastach w Polsce, na festiwalach małych form teatralnych, a także na deskach teatrów za granicą: w Sztokholmie, Amsterdamie, Toronto, Chicago i Nowym Jorku.

Udostępnij:
Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
Powiązane tematy: Suzuki Wiadomości
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium