Suzuki S-Cross to ten typ samochodu, na który spojrzysz raz i zapamiętasz go na zawsze. To zasługa nowocześnie wyglądającego, wyrazistego designu nadwozia. Mocny, terenowy charakter pojazdu zapewniają czarne, plastikowe nakładki na nadkolach i srebrne osłony pod zderzakami, a wykończenie atrapy chłodnicy fortepianowym lakierem i chromowane aplikacje podkreślają stonowaną elegancję japońskiego SUV-a. Jak przystało na nowoczesny pojazd Suzuki S-Cross z przodu i z tyłu ma światła wykonane w ledowej technice.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

Wszystko to uzupełniają 17-calowe alufelgi oraz atrakcyjne kolory lakierów. Klienci mają do wyboru aż 8 barw – Titan Dark Gray Pearl Metallic, Cosmic Black Pearl Metallic, Canyon Brown Pearl Metallic, Energetic Red Pearl, Sphere Blue Pearl, Cool White Pearl, Silky Silver Metallic oraz White.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

Suzuki S-Cross ma kompaktowe wymiary, które ułatwiają poruszanie się w mieście. W opozycji do wielkości nadwozia stoi niejako projekt wnętrza. Dlaczego? Ponieważ aż trudno uwierzyć, że przy tak zgrabnej sylwetce udało się wygospodarować tak dużo przestrzeni dla pasażerów. Zarówno osoby jadące z przodu, jak i siedzące z tyłu mają mnóstwo miejsca na nogi oraz nad głowami.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

Z tyłu swobodę odczuwa się również na wysokości ramion, i to także wtedy gdy na kanapie zasiądzie komplet pasażerów. W dodatku mają oni możliwość dobrania optymalnego położenia oparcia, bowiem w standardzie jest regulacja kąta jego ustawienia.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

Poczucie przestronności potęgują dodatkowo duża przednia szyba oraz panoramiczny dach (gdy jest zamknięty, długość paneli wynosi 100 cm, a po otwarciu – 56 cm).

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

W suzuki S-Cross nie sposób nie docenić wyprofilowania foteli. Są one tak ukształtowane, że nawet w trakcie długich podróży nie odczuwa się zmęczenia. Ich mocną stroną okazuje się również świetne boczne podparcie, które pewnie utrzymuje pasażerów w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

Istotną zaletą części pasażerskiej jest też z pewnością jakość użytych materiałów wykończeniowych. Nie dość, że ładnie wyglądają, to okazują się również miłe w dotyku. Powodów do narzekania nie daje także jakość wykonania. Dzięki temu podczas jazdy nie słychać nawet najmniejszych trzasków dochodzących z okolic deski rozdzielczej.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

Skoro już jesteśmy przy miejscu kierowcy, to warto zwrócić uwagę, jak perfekcyjne warunki ma on podczas prowadzenia. Pozycja za kierownicą jest bardzo wygodna, a sięganie do wszystkich elementów odpowiedzialnych za obsługę okazuje się wyjątkowo łatwe.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

Najważniejsze funkcje aktywuje się za pośrednictwem 7- lub 9-calowego, dotykowego ekranu bądź za pomocą tradycyjnych przycisków i pokręteł. W efekcie nawet podczas prowadzenia pojazdu uwaga kierowcy nie jest odwrócona od sytuacji na drodze.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

Suzuki S-Cross to nie tylko nowoczesny SUV, lecz także pojazd o rodzinnych cechach. To nie tylko zasługa przestronnej części pasażerskiej, lecz także pojemnego i funkcjonalnego bagażnika. Przy kubaturze 430 l można ze spokojem myśleć o zapakowaniu urlopowego ekwipunku całej rodziny.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

W razie potrzeby kufer można powiększyć do 1230 l dzięki składanej asymetrycznie tylnej kanapie. Zaletą bagażnika jest również wyjmowana, podwójna podłoga. Po umieszczeniu jej w górnym położeniu i złożeniu kanapy powstaje idealnie równa powierzchnia ładunkowa.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

Do napędu Suzuki S-Crossa wykorzystano silnik 1.4 Boosterjet, który generuje 129 KM oraz 235 Nm. Dzięki niemu pojazd rozpędza się do setki po 10,2 s, a maksymalnie można nim jechać nawet 195 km/h. Co istotne dobre osiągi nie są okupione nadmiernym zapotrzebowaniem na paliwo. Średnio samochód potrzebuje zaledwie 6,1 l/100 km.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

Tak dobre przyspieszenie przy umiarkowanym apetycie na benzynę to zasługa nowoczesnej techniki. Jednostka napędowa Suzuki S-Crossa to 48-woltowa, miękka hybryda.

Trzy najważniejsze elementy tego układu to: urządzenie ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulator litowo-jonowego 48V i przetwornica prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie urządzenia ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

Najważniejsze zalety układu mild hybrid to funkcje uzupełniania i kompensowania momentu obrotowego, które wykorzystują urządzenie ISG pracujące w trybie silnika elektrycznego do zwiększania momentu obrotowego podczas ruszania oraz przyspieszania.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

Wszystko to sprawia, że napęd Suzuki S-Crossa charakteryzuje się żywiołowym i płynnym działaniem. System posiada również funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

Z rodzinnym charakterem oraz osiągami Suzuki S-Crossa współgra charakterystyka zawieszenia. Podczas projektowania tego elementu projektanci uwzględnili zarówno komfort jazdy, jak i perfekcyjne prowadzenie. Efekt? Niezależnie czy pokonujemy duże, czy małe oraz poprzeczne lub wzdłużne wyboje pasażerowie nie są narażeni na nawet najmniejszy uszczerbek na komforcie resorowania.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

Pokrzywdzeni nie są również kierowcy, którym przyjdzie ochota na dynamiczne pokonywanie krętych odcinków drogi. Układ jezdny nie jest przesadnie miękki, a tym samym zapewnia stabilne zachowanie pojazdu bez nadmiernych przechyłów karoserii. W takich warunkach w opanowaniu pojazdu pomaga dodatkowo precyzyjny układ kierowniczy.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

Suzuki S-Cross występuje z napędem na przód lub na cztery koła. W tym drugim przypadku w standardzie znajduje się system Allgrip Select. Umożliwia on wybór jednego z czterech trybów pracy. W zależności od warunków drogowych można wykorzystać ustawienie: auto, sport, snow bądź lock.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

Elektronicznie sterowany system Allgrip dostosowuje ilość momentu obrotowego dostarczanego na tylne koła i wykorzystuje ESP, moc silnika, wspomaganie kierownicy oraz inne systemy pokładowe do realizacji każdego z tych trybów. W efekcie w każdych warunkach kierowca może czuć się pewnie i ma zagwarantowany wysoki poziom prowadzenia pojazdu.

Bezpieczeństwo, a także komfort jazdy to nie tylko zasługa napędu 4x4, lecz także bogatego wyposażenia, które zawiera liczne systemy spomagające kierowcę podczas jazdy oraz ograniczające skutki kolizji.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

Zgrupowano je w ramach Suzuki Safety Support i obejmują m.in. utrzymanie pasa ruchu, skaner znaków drogowych, monitorowanie martwych pól, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, a także adaptacyjny tempomat (utrzymuje bezpieczny dystans za poprzedzającym pojazdem i w zależności od potrzeby zahamuje lub zwiększy prędkość Suzuki S-Crossa) czy kamery 360 stopni ułatwiające manewrowanie w ciasnych miejscach i pomagające w zaparkowaniu pojazdu.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross

Ponadto niezależnie od wersji wyposażeniowej na pokładzie pojazdu znajduje się 7 airbagów: czołowe, boczne, kolanowy kierowcy oraz kurtyny powietrzne.

Marzenia o nowoczesnym Suzuki S-Crossie można spełniać na różne sposoby. Najpowszechniejszym jest oczywiście wizyta w salonie Suzuki, wybór wersji adekwatnej do indywidualnych potrzeb i jej kupno.

Jednak obecnie istnieje jeszcze jedna możliwość – uczestnictwo w naszym plebiscycie Moto Awards 2021. Każdy, kto odda głos na ulubiony samochód w poszczególnych klasach, ma szansę na zdobycie nagrody głównej: Suzuki S-Cross.

Suzuki S-Cross Foto: Suzuki
Suzuki S-Cross