- W trybie elektrycznym Outlander PHEV potrafi przejechać nawet 50 km
- Sprzedaż nowego Outlandera PHEV wystartuje wczesną jesienią tego roku
- Odświeżony model, którego premiera ma miejsce w Genewie z pewnością pozwoli mu zdobyć nowych klientów
Pierwszy Outlander PHEV został wprowadzony na rynek w 2013 roku i od tamtej pory systematycznie zdobywa sobie coraz większe rzesze klientów. W latach 2015, 2016 i 2017 stał się najlepiej sprzedawaną hybrydą plug-in w Europie, a łącznie klienci na Starym Kontynencie odebrali już ponad 100 tys. egzemplarzy tego auta. Co ciekawe, w sumie sprzedanych zostało ponad 140 tys. Outlanderów PHEV, co czyni ten model także najpopularniejszym hybrydowym SUV-em PHEV na świecie. Ten wszechstronny samochód jest obecnie flagowym modelem koncernu MMC (Mitsubishi Motors Corporation), a a jego hybrydowa architektura jest obecnie kluczowym elementem strategii produktowej firmy. Odświeżony model, którego premiera ma miejsce w Genewie z pewnością pozwoli mu zdobyć nowych klientów.
Mitsubishi Outlander PHEV 2019 – sprytne rozwiązania
W konstrukcji Outlandera PHEV inżynierowie koncernu wykorzystali najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, które pozwoliły wyeliminować problemy emisji spalin i poziomu hałasu typowe dla aut z silnikami wysokoprężnymi, a także zapewnić w trybie elektrycznym duży zasięg (ok. 50 km), umożliwiający „czystą” jazdę na co dzień bez konieczności rozglądania się za gniazdkiem elektrycznym w celu podładowania akumulatorów.
Co ważne, silnik spalinowy w większości sytuacji na drodze pełni rolę generatora prądu zasilającego akumulatory, a do napędzania 4 kół realizowanego standardowo przez dwa silniki elektryczne dołącza się tylko wtedy, gdy kierowca przekracza prędkość 120 km/h lub ma ochotę na dynamiczną, agresywną jazdę i skorzystanie z pełni możliwości układu napędowego.
Mitsubishi Outlander PHEV 2019 – najważniejsze zmiany techniczne
Wraz z odświeżeniem modelu Mitsubishi skoncentrowało się na poprawieniu właściwości użytkowych Outlandera PHEV i nadaniu mu jeszcze bardziej uniwersalnego i jednocześnie prestiżowego charakteru. Najbardziej istotną modyfikacją jest zastąpienie stosowanego dotychczas benzynowego silnika 2.0 pracującego w standardowym cyklu Otto, nową jednostką 2.4 pracującą w cyklu Atkinsona. Charakteryzuje się ona większym momentem obrotowym i wyższą kulturą pracy oraz zapewnia jeszcze lepsze osiągi niż dotychczasowa generacja modelu.
Na tym nie koniec. Aż o 15 proc. zwiększono pojemność akumulatora trakcyjnego (do 13,8 kWh), o 10 proc. wzrosła moc tego akumulatora i o tyle samo wydajność generatora oraz moc tylnego silnika elektrycznego. Układ jezdny zyskał ponadto dwa dodatkowe tryby jazdy: do znanych już Norma i 4WD LOCK dołączyły SPORT i SNOW. Pierwszy gwarantuje kierowcy bardziej bezpośrednią kontrolę nad autem podczas dynamicznej jazdy, zwłaszcza w zakrętach i szybsze reakcje na ruchy pedałem gazu zwiększając tym samym przyjemność z prowadzenia. Drugi dopasowuje pracę napędu i zawieszenia do śliskich, ośnieżonych nawierzchni zapewniając pewniejsze prowadzenie w zimowych warunkach.
Mitsubishi Outlander PHEV 2019 – elegancja i komfort
Za zmianami technicznymi poszły również modyfikacje stylistyczne. Outlander PHEV 2019 dostał więc nowe reflektory LED, prostokątne oprawy świateł przeciwmgielnych, mocniej zarysowaną osłonę chłodnicy DYNAMIC SHIELD i przedni płat osłony pod silnikiem. Dynamiczny styl podkreślają teraz 18-calowe, wieloszprychowe alufelgi oraz większy tylny spoiler.
We wnętrzu prestiżowy charakter modelu wzmocnia pikowana, skórzana tapicerka, profilowane przednie fotele, komfortowe i z bardzo dobrym trzymaniem bocznym, a także zmieniony kokpit z nowymi przełącznikami i zegarami.
Sprzedaż nowego Outlandera PHEV wystartuje wczesną jesienią tego roku. Ceny jeszcze nie są znane, ale przedstawiciele marki obiecują, że nie nie będą odbiegać od poziomu znanego z obecnej generacji modelu.
Główne specyfikacje*
Długość x Szerokość x Wysokość | (mm) | 4695 x 1800 x 1710 |
Rozstaw osi | (mm) | 2670 |
Rozstaw kół P/T | (mm) | 1540/1540 |
Silnik | Benzynowy, 4-cylindrowy 16-zaworowy DOHC z MIVEC o pojemności 2.4 l, pracujący w cyklu Atkinsona | |
Silniki elektryczne | Przedni x1, tylny x1 | |
Akumulator trakcyjny | Litowo-jonowy | |
Pojemność akumulatora | (kWh) | 13.8 |
*Pełne informacje zostaną ujawnione w czasie rynkowej premiery auta