Zgrabny kabriolet charakteryzuje się otwieranymi do tyłu drzwiami i prostą w obsłudze i eksploatacji konstrukcją dachu. Z przewidywaną ceną na poziomie 60-70 tys. złotych Syrena Meluzyna Kabri może zawojować rynek, kiedy tylko wejdzie do seryjnej produkcji.

Syrena Meluzyna Kabri
Syrena Meluzyna Kabri

Jak mówi Arkadiusz Kamiński, właściciel firmy AK Motor, motywem przewodnim nowej Syreny Meluzyny Kabri jest umiłowanie wolności. Jak podkreśla, Kabri jest pierwszym oficjalnym samochodem w wersji kabriolet, przeznaczonym do produkcji, w całej 60-letniej historii modeli aut Syrena.

Nowa AK Syrena Meluzyna Kabri ma być samochodem oferującym luksus dostępny niemal dla każdego. Aby osiągnąć niską cenę samochodu, zastosowany został prosty w obsłudze system do otwierania i zamykania dachu. Wokół przedniej i tylnej szyby, użyte zostały strukturalne ramy, które również funkcjonują jako stałe słupki A i C. Dzięki temu rozwiązaniu nadwozie jest nie tyle kabrioletem, co wersją targa, przywołującą na myśl choćby Porsche 911 Targa. Ramy strukturalne są na stałe zamontowanymi roll-barami, zapewniającymi najwyższe możliwe bezpieczeństwo w przypadku ewentualnego dachowania.

Syrena Meluzyna Kabri
Syrena Meluzyna Kabri

Środkowa część dachu, wykonana ze specjalnego lekkiego materiału, z łatwością się montuje, aby przykryć dach i może być równie łatwo zdejmowana, zwijana i jednocześnie przewożona w bagażniku auta. Twardy dach może być zainstalowany na porę zimową. Można na nim zamontować bagażnik dachowy na deskę snowboardową lub narty.

Ponieważ w modelu Kabri nie ma żadnego nieporęcznego mechanizmu zwijania dachu, waga auta będzie zredukowana i nie będzie miało to wpływu na wielkość bagażnika. Pojemność bagażnika pozostaje więc taka sama, bez względu na to, czy dach jest otwarty czy zamknięty, w porównaniu do tradycyjnego, przytwierdzonego na stałe dachu standardowej Syreny Meluzyny. Tylne siedzenia również opadają w dół, dając wystarczającą powierzchnię do praktycznego wykorzystania.

Nowa AK Syrena Meluzyna Kabri to powrót do klasycznych "luksusowych drzwi", w które były wyposażone wszystkie modele Syreny z lat od 1955 do 1972. W Kabri zastosowany został całkowicie nowy mechanizm otwierania i zamykania drzwi. Mają one zawiasy z tyłu, umożliwiając tym samym otwieranie ich do przodu. Ten rodzaj konfiguracji drzwi jest zarezerwowany dziś tylko dla najbardziej ekskluzywnych aut na całym świecie. Współczesna technologia, czyni je całkowicie bezpiecznymi.

Syrena Meluzyna Kabri Foto: AK Motor
Syrena Meluzyna Kabri

Klamki do drzwi Kabri są precyzyjnie wykonane, jako kontynuacja ozdobnego graficznego elementu, znajdującego się na przednim błotniku. Symbol mitycznej Syrenki, wykorzystanej jako ozdobny detal samochodu Syrena na przednim błotniku, może być zamieniony przez właściciela samochodu na inny element, podkreślający jego indywidualność, jak np. herb miasta, drużyny piłkarskiej, nazwisko, inicjały itp. Firma AK Motor International Corporation, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, umożliwia im personalizację ich auta.

- Z szacowaną ceną rynkową w granicach ok. 60 -70 tys. złotych AK Syrena Meluzyna Kabri jest osiągalnym pod względem cenowym i jednocześnie luksusowym, stylowym autem, zaprojektowanym, aby cieszyć się wolnością nawet podczas długiej przejażdżki, bez jakichkolwiek kompromisów w praktyczności czy bezpieczeństwie – podsumowuje Arkadiusz Kamiński.