Na półkach obok opon znanych światowych producentów leżało ogumienie o trudnej do wymówienia przez wielu Europejczyków nazwie: Dębica. Przez kilkanaście lat kontakty grupy Kwik-Fit z Polską ograniczały się do importu polskich opon za pośrednictwem Ciech Stomil. W 1996 roku Dębica rozpoczęła bezpośrednie dostawy swoich produktów do Wielkiej Brytanii, stale zwiększając liczbę eksportowanego towaru. Pozwoliło to osiągnąć Dębicy 5 proc. udział w tamtejszym rynku ogumienia. Pierwsze centrum serwisowe Kwik-Fit w Europie powstało w Szkocji w 1971 roku. Obecnie na terenie Europy (w Anglii, Szkocji, Walii, Irlandii, Holandii, Francji, Belgii, Niemczech, Hiszpanii i Portugalii) funkcjonuje ok. 2600 stacji serwisowych grupy Kwik-Fit, w tym m.in. stacje przejętych w 1999 roku firm Speedy i Pit-Stop. W warsztatach całej grupy znajduje zatrudnienie 11 tys. osób. Plany firmy zakładają otwarcie kolejnych 2400 stacji do 2005 roku. Również w PolsceW Polsce Kwik-Fit rozpoczął działalność pod koniec 2000 roku. Obecnie funkcjonuje w naszym kraju 7 stacji szybkiej obsługi tej firmy: trzy w Warszawie, po jednej w Bydgoszczy, Gdańsku, Gdyni i Poznaniu. Jedna stacja, posiadając pięć lub sześć stanowisk naprawczych, obsługuje przeciętnie 50 klientów dziennie. Biorąc pod uwagę, iż otwarte są one przez 7 dni w tygodniu, oznacza to 18 tys. pojazdów rocznie. Podobnie jak większość innych sieci stacji szybkiej obsługi, Kwik-Fit naprawia samochody wszystkich marek w zakresie wymiany opon, olejów i filtrów, amortyzatorów, tłumików, akumulatorów, naprawy hamulców. Części zamienne do wykonania tego rodzaju napraw dostępne są na miejscu, w przypadku braku, np. danego rodzaju klocków hamulcowych, mogą zostać zamówione. Stała cena Zasadą serwisów szybkiej obsługi jest wcześniejsze informowanie klienta o wszelkich kosztach związanych z przeprowadzeniem danej naprawy. W przypadku standardowych czynności, jak np. wymiana okładzin hamulcowych, oleju itp., koszt robocizny nie zmienia się w zależności od marki i modelu auta. Bez względu więc na czas trwania pracy mechanika klient płaci tyle samo. Gwarancja na części i usługi ważna jest we wszystkiech stacjach Kwik-Fit na terenie całej Europy. Taki sposób podejścia do klienta sprawdza się doskonale również w naszym kraju, a objawy dużego zainteresowania stacjami szybkiej obsługi są łatwo zauważalne: chociaż teoretycznie nie trzeba umawiać się wcześniej na wykonanie jakiejkolwiek z przeprowadzanych przez stację napraw, to w praktyce w "obłożonych" okresach trzeba dzwonić co najmniej dzień wcześniej. Tak jest np. późną jesienią, gdy kierowcy zgłaszają się masowo na wymianę opon na zimowe, i wczesną wiosną, gdy ponownie wymieniają ogumienie. Powodzenie to jeden z powodów, dla których w niedalekiej przyszłości będą powstawać następne serwisy. Kolejny, ósmy już w Polsce i czwarty w Warszawie, zostanie otwarty jeszcze w tym roku. Specyfiką tego rodzaju warsztatów jest to, że budowane są na ogół w większych miastach, przy dużych trasach przelotowych i centrach handlowych. Wielu klientów chętnie pozostawia auto do naprawy, robiąc w tym czasie, rzadko przekraczającym godzinę, zakupy w supermarkecie.
Szybko, dobrze i niedrogo
Już w latach 80. Polacy podróżujący samochodem po Europie, gdy złapali gumę i w poszukiwaniu pomocy trafili na jedną ze stacji szybkiej obsługi Kwik-Fit, mieli duże powody do zdziwienia.