Auto Świat Wiadomości Aktualności W Kalifornii Tesla nie będzie mogła promować swoich aut jako autonomiczne

W Kalifornii Tesla nie będzie mogła promować swoich aut jako autonomiczne

W Kalifornii Tesla będzie musiała mówić prawdę na temat swojego systemu półautonomicznej jazdy i tłumaczyć konsumentom, jakie są jego ograniczenia. To nowe prawo, które zacznie obowiązywać od 2023 r.

"Autopilot" Tesli
Archiwum / Auto Bild
"Autopilot" Tesli

Chodzi o prawo, które reguluje sposób reklamowania produktów. Prawodawcom zależy na tym, by konsument nie został wprowadzony w błąd sloganami reklamowymi. W związku z tym Tesla będzie musiała zmienić sposób, w jaki promuje swoje funkcje półautonomicznej jazdy.

Już od dłuższego czasu amerykański producent elektryków mylnie twierdził, że system półautonomicznej jazdy jest w pełni autonomiczny. Było to kwestionowane przez organy i ekspertów, jednak Tesla dalej koloryzowała rzeczywistość, bo nie było żadnego prawa, które jej tego zabraniało.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nazwa "Autopilot" do zmiany?

Ustawa, o której mowa, dotyczy dwóch głównych spraw odnośnie technologii autonomicznej w samochodach. Pierwszą z nich jest obowiązek informowania właściciela i konsumenta o tym, co potrafi system, a także jakie ma ograniczenia. Drugą kwestią jest zakaz nazywania przez producenta lub sprzedawcę tych funkcji w sposób mogący wprowadzić w błąd. Nie wiadomo więc, czy nazwa funkcji "Autopilot" również nie będzie musiała być zmieniona.

Choć wydaje się, że jest to błaha sprawa, w sieci można znaleźć wiele filmików, na których widzimy, jak samochód w pełni przejmuje kontrolę, a niekiedy kierowca na przykład śpi lub czyta gazetę. Niestety, systemy te nie są jeszcze na tyle zaawansowane, by w pełni im ufać, czego dowodem są doniesienia o wypadkach spowodowanych przez błąd Autopilota.

Oczywiście chodzi tutaj jedynie o sposób nazewnictwa i reklamowania. Tesla nie musi wprowadzać żadnych poprawek działania systemu ani modernizować funkcji. No, chyba że cały czas chce nazywać swój system w pełni autonomicznym. Choć do tego raczej długa droga.

Cóż, wychodzi na to, że w Kalifornii od 2023 r. samochody Tesli już nie będą takie samodzielne jak w 2022 r. Przynajmniej na reklamach.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków