Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat asystent kierowcy

asystent kierowcy

W Kalifornii Tesla nie będzie mogła promować swoich aut jako autonomiczne

W Kalifornii Tesla nie będzie mogła promować swoich aut jako autonomiczne

W Kalifornii Tesla będzie musiała mówić prawdę na temat swojego systemu półautonomicznej jazdy i tłumaczyć konsumentom, jakie są jego ograniczenia. To nowe prawo, które zacznie obowiązywać od 2023 r.

Co lubimy, a co nam przeszkadza w nowych autach?

Co lubimy, a co nam przeszkadza w nowych autach?

Najwięcej satysfakcji sprawia nam technologia sterowania gestami, z drugiej jednak strony uznajemy ją za najbardziej niedopracowaną. Za to trzech na czterech kierowców nie wyobraża sobie już auta bez kamery cofania – takie wyniki płyną z badań konsumenckich przeprowadzonych przez JD Power.

Asystenci pasa ruchu w 71 autach - wielki test ADAC

Asystenci pasa ruchu w 71 autach - wielki test ADAC

Od 2022 r. asystent pasa ruchu ma być obowiązkowym wyposażeniem nowych modeli samochodów, a od 2024 mają być w ten system wyposażone wszystkie nowe samochody na terenie UE. Niemiecki automobilklub ADAC przetestował działanie asystenta pasa ruchu w 71 modelach samochodów z lat 2018-2019. Wniosek? Wyposażenie to działa coraz lepiej i skutecznie ogranicza liczbę wypadków, ale nie w każdym pojeździe działa tak samo dobrze.

Nowoczesne systemy wsparcia kierowcy zawodzą i potrafią irytować. Typowe problemy

Nowoczesne systemy wsparcia kierowcy zawodzą i potrafią irytować. Typowe problemy

Im nowocześniejszy samochód, tym jest wyposażony w więcej elektronicznych wspomagaczy. Dzięki nim zwykle łatwiej uniknąć wypadku czy kolizji. Niestety, nie można na nich w pełni polegać. Bywa, że nawet najnowocześniejsza elektronika zawodzi, a jej niepotrzebne interwencje mogą niemile zaskoczyć również innych uczestników ruchu.

Samochód nie zawsze zahamuje sam. Asystenci kierowcy też są zawodni

Samochód nie zawsze zahamuje sam. Asystenci kierowcy też są zawodni

Na nowoczesnych układach wspomagających kierowcę nie można polegać jak na Zawiszy. Amerykanie z organizacji IIHS alarmują, że wciąż wiele brakuje współczesnym systemom, które mają pomóc kierowcy w uniknięciu wypadku. Oto lista modeli, w których ryzyko kolizji rośnie wraz z pogarszającą się widocznością.

Abonament na funkcje w BMW. Nie zapłacisz, to nie skorzystasz

Abonament na funkcje w BMW. Nie zapłacisz, to nie skorzystasz

Regularna miesięczna rata to nie tylko spłata leasingu, kredytu czy wynajmu samochodu. Nawet kilkaset złotych miesięcznie może kosztować odblokowanie określonych funkcji nowoczesnego samochodu. Producenci aut w ramach cyfrowej subskrypcji sprzedają dostęp do lepszych przednich świateł, podgrzewanej kierownicy czy najbardziej zaawansowanych układów wsparcia kierowcy. Także w Polsce.

System ISA — inteligentny asystent prędkości — już obowiązkowy w nowych autach

System ISA — inteligentny asystent prędkości — już obowiązkowy w nowych autach

Zgodnie z unijnymi przepisami od 6 lipca 2022 r. wszystkie nowo homologowane pojazdy będą musiały mieć na wyposażeniu system ISA (Intelligent Speed Assistant), czyli inteligentnego asystenta prędkości. W przypadku nowych samochodów, które już mają homologację, ten wymóg zacznie obowiązywać za dwa lata.

Volkswagen Golf po aktualizacji. Pora na poprawki

Volkswagen Golf po aktualizacji. Pora na poprawki

Volkswagen Golf doczekał się pierwszej modernizacji. Koncern przekonuje, że uwzględniono liczne uwagi od klientów i obiecuje wydajność na poziomie segmentu premium oraz znaczące ulepszenia. Na co zatem mogą liczyć kierowcy jednego z najczęściej wybieranych samochodów na naszym kontynencie? Zmiany są dość nietypowe.

Euro NCAP sprawdziło asystentów jazdy na autostradzie

Euro NCAP sprawdziło asystentów jazdy na autostradzie

Organizacja Euro NCAP opublikowała wyniki testów z zakresu wspomagania prowadzenia dla siedmiu aut wyposażonych w asystenta jazdy na autostradzie. Spośród przetestowanych pojazdów najlepiej zaprezentowało się BMW iX3. Oprócz niemieckiego SUV-a testowi zostały poddane także: Ford Mustang Mach-E, Cupra Formentor, Polestar 2, Hyundai Ioniq 5, Toyota Yaris i Opel Mokka-e.

Czy to koniec eksperymentu z Autopilotem Tesli?

Czy to koniec eksperymentu z Autopilotem Tesli?

"Żaden obecnie dostępny w sprzedaży samochód nie jest w stanie jechać samodzielnie bez udziału kierowcy" – ostrzega NHTSA, amerykańska Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Nie słyszeli o Tesli, która od z górą pięciu lat oferuje samochody z funkcją Autopilota? To funkcja, która – jeśli wierzyć reklamom i oświadczeniom zadowolonych użytkowników – potrafi w warunkach autostradowych całkowicie wyręczyć kierowcę i kierować samochodem w sposób znacznie bardziej bezpieczny niż jest do tego zdolny człowiek. O co więc chodzi i czy to możliwe, że Elon Musk przez lata oszukiwał klientów i amerykańską administrację?

Bosch przed targami IAA - wodór, internet i automatyczna jazda

Bosch przed targami IAA - wodór, internet i automatyczna jazda

W dobie kryzysu na rynku półprzewodników Niemcy nie kryją swoich ambitnych planów. W przygotowaniu jest nie tylko bardziej zaawansowana elektronika dla zautomatyzowanej jazdy, ale także napęd wodorowy. Oto, co Bosch szykuje na najbliższe targi IAA.

Czarne skrzynki w autach i asystent prędkości obowiązkowo już za rok

Czarne skrzynki w autach i asystent prędkości obowiązkowo już za rok

Od maja 2022 r. nowe modele samochodów sprzedawanych w UE będą obowiązkowo wyposażone w szereg systemów asystujących kierowcy, a także pozwalających na odtworzenie przebiegu wypadków. Dwa lata później obowiązek instalowania tych systemów będzie rozszerzony także na starsze modele będące wciąż w sprzedaży. W praktyce tzw. czarne skrzynki są w samochodach instalowane od lat.

Oto, jak łatwo oszukać laserowy skaner w aucie

Oto, jak łatwo oszukać laserowy skaner w aucie

Kamera i radar to nie wszystko. Do nowych samochodów powoli wkraczają laserowe głowice lidar, które mają ogromny wpływ na funkcjonowanie układów niezbędnych do zautomatyzowanej jazdy. Niestety, nawet najbardziej zaawansowane modele na niewiele się przydadzą, gdy tylko pogorszy się pogoda.

A czy ty widzisz wielkiego misia? Nowy sposób na badanie kierowców

A czy ty widzisz wielkiego misia? Nowy sposób na badanie kierowców

Ogromny różowy miś w odblaskowej kurtce, przyczepiony do tylnej klapy - można go spotkać na amerykańskich autostradach. Nie jest to jednak żadna nowa zabawa. Amerykańscy badacze z instytutu drogowego bezpieczeństwa IIHS sprawdzają czujność kierowców korzystających z aktywnych i adaptacyjnych tempomatów. Wyniki badań są dość zaskakujące.

Bez kamer nie wjedziesz, czyli nowe wymogi dla ciężarówek

Bez kamer nie wjedziesz, czyli nowe wymogi dla ciężarówek

Żadnych wyjątków dla starszych ciężarówek, aut z podwójną obsadą czy modeli do transportu specjalnego. Austria i Wielka Brytania wprowadzają pierwsze zakazy wjazdu dla ciężarówek bez systemu asystenta skrętu w prawo lub monitorowania otoczenia. Pierwsze obostrzenia już obowiązują.

Euro NCAP - nie wszystkie auta dostawcze są należycie bezpieczne

Euro NCAP - nie wszystkie auta dostawcze są należycie bezpieczne

Wystarczyło sięgnąć po najnowszą procedurę badań, by okazało się, że nie wszystkie z najpopularniejszych w Europie aut dostawczych są godne polecenia pod względem bezpieczeństwa. Spośród 19 przebadanych modeli wytypowano 5, których zakup nie jest obecnie zalecany przez Euro NCAP.

Materiał reklamowy na zlecenie marki Lexus
Asystenci w pakiecie, czyli co wspiera kierowcę na drodze

Asystenci w pakiecie, czyli co wspiera kierowcę na drodze

Im wyższe stanowisko, tym większe wymagania wobec samochodu służbowego. Liczy się nie tylko cena, czy długa wersja wyposażenia dodatkowego, równie istotne są kwestie związane z ekologią i bezpieczeństwem. W limuzynie dla menedżera nie może przecież zabraknąć odpowiednich asystentów wspierających kierowcę. Odpowiednich, czyli jakich?

Uwaga na zwierzynę! Układ antykolizyjny nie uchroni nas przed wypadkiem

Uwaga na zwierzynę! Układ antykolizyjny nie uchroni nas przed wypadkiem

Nie tylko w okolicach lasów, łąk czy pól trzeba zachować szczególną ostrożność, by uniknąć kolizji ze zwierzętami. W skrajnym przypadku na dziką zwierzynę można trafić nawet na autostradzie! Eksperci ADAC sprawdzili, czy nowoczesne układy wspomagające kierowcę mogą uchronić przed kolizją. Wyniki niestety nie napawają optymizmem.

Euro NCAP ocenił działanie asystentów jazdy - jak wypadł m.in. Autopilot Tesli?

Euro NCAP ocenił działanie asystentów jazdy - jak wypadł m.in. Autopilot Tesli?

Euro NCAP zaprezentowało wyniki testów asystentów jazdy wykorzystywanych na autostradach. Aby zapewnić łatwe zrozumienie testów tych i innych technicznych elementów stosownych w samochodach, opracowano specjalny protokół oraz sposób oceniania poszczególnych systemów. Najnowsza seria testów obejmuje dziesięć samochodów: Audi Q8, BMW serii 3, Forda Kugę, Mercedesa GLE, Nissana Juke, Peugeota 2008, Renault Clio, Teslę Model 3, Volkswagena Passat i Volvo V60.

Elektroniczny policjant w aucie - obowiązkowo już od 2022 roku?

Elektroniczny policjant w aucie - obowiązkowo już od 2022 roku?

Inteligentny Asystent Prędkości to funkcjonalność już dziś obecna jako wyposażenie seryjne bądź opcjonalne w wielu modelach aut. Od 2022 roku ma to być wyposażenie obowiązkowe w nowych samochodach sprzedawanych na terytorium UE. Teoretycznie otwarta jest kwestia, czy będziemy mieli do czynienia z „asystentem” czy „ogranicznikiem” – Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu (ETSC) wolałaby tę drugą opcję. A w praktyce...
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test