• W nowych modelach aut asystent pasa ruchu będzie wyposażeniem standardowym już w 2022 r.
  • W Niemczech nagłe opuszczenie pasa ruchu to jedna z najczęstszych przyczyn wypadków
  • Do większości tego typu zdarzeń dochodzi na prostych odcinkach drogi
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Aż 36 proc. wypadków wynika – według danych zebranych przez ADAC – z opuszczenia pasa ruchu w wyniku rozproszenia bądź innego błędu kierowcy Spośród wypadków wynikających z nagłego opuszczenia drogi aż 65 proc. tego typu zdarzeń ma miejsce na prostym odcinku drogi. Te dane stoją za wymuszeniem przez UE na producentach samochodów montowania asystentów pasa ruchu jako jednego z elementów wyposażenia seryjnego – na początek w nowych modelach samochodów i od 2024 roku we wszystkich sprzedawanych nowych autach osobowych.

Tego typu wyposażenie oferowane jest przez producentów samochodów od lat jako wyposażenie opcjonalne. Testy siłą rzeczy odbywają się w dużej mierze na klientach, jednak – jak zauważa ADAC – prowadzi to do udoskonalania tych systemów, które już dziś przyczyniają się do realnego obniżenia liczby wypadków. Warunek: są włączone i działają prawidłowo.