Auto Świat Porady Eksploatacja Asystenci pasa ruchu w 71 autach - wielki test ADAC

Asystenci pasa ruchu w 71 autach - wielki test ADAC

Od 2022 r. asystent pasa ruchu ma być obowiązkowym wyposażeniem nowych modeli samochodów, a od 2024 mają być w ten system wyposażone wszystkie nowe samochody na terenie UE. Niemiecki automobilklub ADAC przetestował działanie asystenta pasa ruchu w 71 modelach samochodów z lat 2018-2019. Wniosek? Wyposażenie to działa coraz lepiej i skutecznie ogranicza liczbę wypadków, ale nie w każdym pojeździe działa tak samo dobrze.

Asystent kierowcy
Archiwum / Auto Bild
Asystent kierowcy
  • W nowych modelach aut asystent pasa ruchu będzie wyposażeniem standardowym już w 2022 r.
  • W Niemczech nagłe opuszczenie pasa ruchu to jedna z najczęstszych przyczyn wypadków
  • Do większości tego typu zdarzeń dochodzi na prostych odcinkach drogi
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Aż 36 proc. wypadków wynika – według danych zebranych przez ADAC – z opuszczenia pasa ruchu w wyniku rozproszenia bądź innego błędu kierowcy Spośród wypadków wynikających z nagłego opuszczenia drogi aż 65 proc. tego typu zdarzeń ma miejsce na prostym odcinku drogi. Te dane stoją za wymuszeniem przez UE na producentach samochodów montowania asystentów pasa ruchu jako jednego z elementów wyposażenia seryjnego – na początek w nowych modelach samochodów i od 2024 roku we wszystkich sprzedawanych nowych autach osobowych.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji