Nasi wysłannicy wcielali się w rolę klienta zainteresowanego zakupem nowego samochodu. Oceniali zarówno wygląd i otoczenie salonu, jak też jakość i fachowość obsługi. Zwracali uwagę na: sposób prezentacji samochodu, język, jakim posługiwali się sprzedawcy, gotowość do negocjacji cenowych oraz czas oczekiwania na zamówione auto. Mieli również za zadanie odbyć jazdę próbną i ocenić jej przebieg.
Po raz pierwszy w naszym Wielkim Teście Salonów ocenialiśmy dostępność salonu dla osób niepełnosprawnych (wydzielone miejsca parkingowe, brak barier architektonicznych itp). Idealny salon mógł zdobyć maksymalnie 200 pkt: 50 za organizację salonu, 100 za jakość obsługi i 50 za jazdę próbną. W pierwszej kategorii na 315 przetestowanych salonów 10 zdobyło maksymalną liczbę punktów (w ub. roku żaden). Za jakość obsługi maksymalne 100 pkt otrzymało 16 salonów (w tym 5 Fiata), a jazdę próbną na najwyższym poziomie zaprezentowały aż 104 salony. Niestety, w tej ostatniej kategorii jest też drugi biegun – aż w 26 salonach odbycie jazdy próbnej było niemożliwe. Salony te w tej części testu otrzymały 0 pkt.
W tabeli na następnych stronach publikujemy zbiorcze wyniki dla 315 salonów – podajemy wynik końcowy oraz cząstkowe w trzech głównych kategoriach. Kolorem czerwonym wyróżniliśmy te salony (punktacja ogólna), które uzyskały minimum 150 pkt, czyli co najmniej 75 proc. oceny maksymalnej. Jest ich 149 – 47 proc. wszystkich przetestowanych. To znakomity wynik, świadczący o tym, że salony pracują coraz lepiej. Bez fałszywej skromności możemy powiedzieć, że jest w tym i nasza zasługa.
Na specjalne wyróżnienie zasługują salony Toyoty – na 21 przetestowanych 16 (76 proc.) uzyskało ocenę 150 lub więcej pkt. W VW i Skodzie takich salonów było 14 (66 proc.), a w Fordzie 13 (62 proc.).
1. Miejsce w teście - GANINEX BARBARA GAZDA
Nasi „tajemniczy klienci” przydzielili gliwickiemu salonowi Fiata maksymalną ocenę 100 pkt w kategorii „Jakość obsługi”. To oznacza, że sprzedawcy są na najwyższym poziomie – kompetentni i uprzejmi, potrafią znakomicie zaprezentować oferowane w salonie modele.
Maksymalna ocena 50 pkt w kategorii „Jazda próbna” oznacza, że auta testowe dostępne są od ręki, o przejażdżkę nie trzeba się dopraszać, a sprzedawcy potrafią podczas jazdy próbnej wskazać wszystkie zalety prezentowanego modelu.
1. Miejsce w teście - TOYOTA BIELANY NOWAKOWSKI
Sytuacja bardzo podobna do tej z salonu Fiata w Gliwicach. W salonie Toyoty na ul. Czekoladowej w Bielanach Wrocławskich czekają na klientów uprzejmi i dobrze wyszkoleni sprzedawcy, potrafiący w ciekawy i zrozumiały sposób zaprezentować modele oraz ich zalety.
W salonie p. Nowakowskiego klient nie musi się specjalnie upominać o możliwość odbycia jazdy próbnej wybranym modelem. Sprzedawca najczęściej sam to zaproponuje, a potem – w trakcie jazdy – udzieli wszelkich dodatkowych informacji.
3. Miejsce w teście - STRZAŁKOWSKI
Organizację salonu oceniono na 45 pkt, w pozostałych dwóch kategoriach nasi „tajemniczy klienci” wystawili oceny maksymalne. To oznacza, że jakość obsługi i jazda próbna są w podradomskim salonie na najwyższym poziomie.
Jesteś ciekawy jak w naszym teście salonów wypadły inne firmy? Pobierz dołączone wyniki.