Spośród 11 przetestowanych nowych modeli siedem uzyskało najwyższą ocenę pięciogwiazdkową, w tym BMW iX, Genesis G70 i GV70, Mercedes-EQ EQS, Nissan Qashqai, Skoda Fabia i Volkswagen Caddy. Pomimo różnych układów napędowych i cen, wszystkie samochody pięciogwiazdkowe zanotowały bardzo dobre wyniki w zakresie ochrony przed kolizją i systemów ich unikania, a na szczególne wyróżnienie według Euro NCAP zasługują wyniki nowego Nissana Qashqaia w zakresie wspomagania bezpieczeństwa oraz Mercedesa-EQS w zakresie ochrony pasażerów dorosłych i dzieci.
Po cztery gwiazdki zdobyły elektryczny Fiat 500e i MG Marvel R, natomiast tylko jedną przyznano Dacii Spring, a żadnej (!) najnowszej odsłonie Renault Zoe.
Galeria zdjęć BMW iX - pięć gwiazdek Przedział pasażerski modelu iX pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. BMW wykazało, że podobny poziom ochrony zostałby zapewniony pasażerom o różnych rozmiarach i siedzącym w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształconej bariery po teście wykazały, że iX byłby agresywnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście pełnej szerokości sztywnej bariery, dobra ochrona została zapewniona dla wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy i pasażera z tyłu, z wyjątkiem klatki piersiowej pasażera, której ochrona była odpowiednia. Zarówno w teście z barierą boczną, jak i w cięższym teście uderzenia w słupek boczny, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Model iX wyposażony jest w centralną poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia pasażerów w przypadku zderzenia bocznego. W teście Euro NCAP poduszka powietrzna zadziałała dobrze, dobrze chroniąc głowy manekinów. Ograniczenie zakresu, w jakim ciało zostaje odrzucone na drugą stronę samochodu w przypadku zderzenia bocznego, również było dobre. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed uderzeniami bicza. Model iX jest wyposażony w zaawansowany system e-Call, który powiadamia służby ratunkowe w razie wypadku. Standardem jest również zaawansowany system hamowania, który zapobiega kolizjom wtórnym. Jednak system ten nie spełnił wymagań Euro NCAP i nie został nagrodzony.Ochrona dorosłych pasażerów: 91 proc. Ochrona dzieci: 87 proc. Ochrona przechodniów: 73 proc. Systemy Asystujące: 81 proc.
Genesis G70 - pięć gwiazdek Przedział pasażerski modelu G70 pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty manekinów wskazywały na dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Podobny poziom ochrony zostanie zapewniony dla górnych części nóg pasażerów o różnych rozmiarach i siedzących w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz deformacji bariery po jego zakończeniu wykazała, że G70 byłby łagodnym partnerem w zderzeniu z innymi pojazdami. W teście ze sztywną barierą pełnej szerokości ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra lub wystarczająca, z wyjątkiem miednicy tylnego manekina. Podczas testu miednica manekina wsunęła się pod odcinek biodrowy pasa bezpieczeństwa, co jest zjawiskiem znanym jako „nurkowanie” i za to odjęto punkty, a ochrona tej części ciała została oceniona jako słaba. W teście z barierą boczną, reprezentującym uderzenie przez inny samochód, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i G70 uzyskał maksymalną liczbę punktów. W cięższym teście uderzenia w słupek boczny, ochrona klatki piersiowej była marginalna, a ochrona innych obszarów ciała była dobra. Ograniczenie przemieszczania się pasażerów, czyli stopnia, w jakim pasażer jest odrzucany na drugą stronę pojazdu w przypadku zderzenia bocznego, zostało ocenione jako wystarczające. G70 jest wyposażony w centralną poduszkę powietrzną chroniącą przed obrażeniami pasażerów w zderzeniach bocznych. Poduszka powietrzna dobrze sprawdziła się w testach Euro NCAP, dobrze chroniąc głowy manekinów. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed obrażeniami wywołanymi uderzeniem głowy o zagłówek w przypadku zderzenia tylnego. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała marginalną ochronę w takich sytuacjach. G70 jest wyposażony w zaawansowany system eCall, który automatycznie powiadamia służby ratunkowe w przypadku kolizji, a także w system hamowania zapobiegający wtórnym zderzeniom.Ochrona dorosłych pasażerów: 89 proc. Ochrona dzieci: 87 proc. Ochrona przechodniów: 76 proc. Systemy Asystujące: 88 proc.
Genesis GV70 - pięć gwiazdek Przedział pasażerski GV70 pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty manekinów wskazywały na dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Podobny poziom ochrony zostanie zapewniony w odniesieniu do górnych części nóg pasażerów o różnych rozmiarach i siedzących w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz deformacji bariery po jego zakończeniu wykazała, że GV70 byłby umiarkowanie agresywnym partnerem zderzeniowym dla innych pojazdów. W teście ze sztywną barierą pełnej szerokości ochrona klatki piersiowej manekinów kierowcy i pasażera z tyłu została oceniona jako marginalna na podstawie odczytów nacisku na klatkę piersiową.Wszystkie inne krytyczne obszary ciała zostały ocenione jako dobre lub odpowiednie. Zarówno w teście z barierą boczną, jak i w cięższym teście uderzenia w słupek boczny, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a GV70 uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Ograniczenie przemieszczania się pasażerów - zakres, w jakim pasażer jest odrzucany na drugą stronę pojazdu w przypadku zderzenia bocznego - zostało ocenione jako odpowiednie. GV70 jest wyposażony w centralną poduszkę powietrzną chroniącą przed obrażeniami pasażerów w zderzeniach bocznych. Poduszka powietrzna dobrze sprawdziła się w testach Euro NCAP, dobrze chroniąc głowy manekinów. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed obrażeniami wywołanymi uderzeniem głowy o zagłówek w przypadku zderzenia tylnego. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała marginalną ochronę w takich sytuacjach. GV70 jest wyposażony w zaawansowany system eCall, który automatycznie powiadamia służby ratunkowe w przypadku kolizji, a także w system hamowania zapobiegający wtórnym zderzeniom.Ochrona dorosłych pasażerów: 89 proc. Ochrona dzieci: 87 proc. Ochrona przechodniów: 64 proc. Systemy Asystujące: 87 proc.
Mercedes EQS - pięć gwiazdek Przedział pasażerski EQS pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Oceny manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom o różnych rozmiarach i siedzącym w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształcającej się bariery po teście wykazały, że EQS byłby umiarkowanie łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście ze sztywną barierą o pełnej szerokości zapewniono dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy i pasażera z tyłu, a EQS uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Zarówno w teście z barierą boczną, jak i w cięższym teście uderzenia w słupek boczny, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Ograniczenie przemieszczania się pasażerów - zakres, w jakim pasażer jest odrzucany na drugą stronę pojazdu w przypadku zderzenia bocznego - zostało ocenione jako odpowiednie. EQS jest wyposażony w centralną poduszkę powietrzną, która chroni przed obrażeniami ciała pasażerów w zderzeniach bocznych. Poduszka powietrzna dobrze sprawdziła się w testach Euro NCAP, dobrze chroniąc głowy manekinów. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami wywołanymi uderzeniem głowy o zagłówek w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę w takich sytuacjach. Samochód wyposażony jest w zaawansowany system eCall, który automatycznie powiadamia służby ratunkowe w razie wypadku. Zaawansowany układ hamulcowy zapobiega wtórnym uderzeniom po kolizji.Ochrona dorosłych pasażerów: 96 proc. Ochrona dzieci: 91 proc. Ochrona przechodniów: 76 proc. Systemy Asystujące: 80 proc.
Nissan Qashqai - pięć gwiazdek Kabina pasażerska Qashqaia pozostała stabilna w teście zderzenia czołowego. Oceny manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy, jak i pasażera. Podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom o różnym wzroście i siedzącym w różnych pozycjach. Ochrona była dobra dla krytycznych obszarów ciała pasażera. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształcalnej bariery po teście wykazały, że Qashqai byłby umiarkowanie łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście ze sztywną barierą na całej szerokości, ochrona klatki piersiowej pasażera z tyłu została oceniona jako marginalna na podstawie odczytów uciśnięć klatki piersiowej. Wszystkie inne krytyczne obszary ciała zostały ocenione jako dobre lub odpowiednie. Zarówno w teście z barierą boczną, jak i w przypadku silniejszego uderzenia w słupek boczny, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a Qashqai zdobył maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Ograniczenie wychylania się pasażera – stopień, w jakim pasażer jest wyrzucany na drugą stronę pojazdu w przypadku zderzenia bocznego – został oceniony jako odpowiedni. Qashqai jest wyposażony w centralną poduszkę powietrzną, która zapobiega urazom pasażerów w przypadku zderzeń bocznych. W teście Euro NCAP poduszka powietrzna sprawdziła się dobrze, chroniąc głowy pasażerów przednich siedzeń. Testy na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Qashqai jest wyposażony w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku kolizji, ale nie ma systemu zapobiegającego wtórnym uderzeniom.Ochrona dorosłych pasażerów: 91 proc. Ochrona dzieci: 91 proc. Ochrona przechodniów: 70 proc. Systemy Asystujące: 95 proc.
Skoda Fabia - pięć gwiazdek Przedział pasażerski Fabii pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Oceny manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Škoda wykazała, że podobny poziom ochrony zostałby zapewniony pasażerom o różnych rozmiarach i siedzącym w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształconej bariery po teście wykazały, że Fabia byłaby umiarkowanie łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście ze sztywną barierą o pełnej szerokości zapewniono dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy i pasażera z tyłu. Zarówno w teście z barierą boczną, jak i w bardziej dotkliwym zderzeniu z bocznym słupkiem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów nadwozia była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Ograniczenie przemieszczania się pasażerów - zakres, w jakim pasażerowie są odrzucani na drugą stronę pojazdu w przypadku zderzenia bocznego - zostało ocenione jako marginalne. Fabia nie jest wyposażona w centralną poduszkę powietrzną chroniącą przed obrażeniami pasażerów w zderzeniach bocznych. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę w tym zakresie. Samochód wyposażony jest w zaawansowany system eCall, który automatycznie powiadamia służby ratunkowe w razie wypadku. Układ hamulcowy zapobiega wtórnym uderzeniom po zderzeniu samochodu. Ochrona dorosłych pasażerów: 85 proc. Ochrona dzieci: 81 proc. Ochrona przechodniów: 70 proc. Systemy Asystujące: 71 proc.
Volkswagen Caddy - pięć gwiazdek Przedział pasażerski Caddy zachował stabilność w teście zderzenia czołowego. Oceny manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Volkswagen wykazał, że podobny poziom ochrony zostałby zapewniony pasażerom o różnych rozmiarach i siedzącym w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas badania oraz analiza odkształconej bariery po badaniu wykazały, że Caddy byłby agresywnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście sztywnej bariery na całej szerokości ochrona klatki piersiowej pasażera została oceniona jako marginalna na podstawie odczytów ucisku klatki piersiowej. Wszystkie inne krytyczne obszary ciała zostały ocenione jako dobre lub wystarczające. W teście z boczną barierą ochronną ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a Caddy uzyskał maksymalną liczbę punktów. W przypadku silniejszego uderzenia w słupek boczny ochrona klatki piersiowej była marginalna, ale ochrona innych krytycznych obszarów ciała była dobra. Ograniczenie przemieszczania się pasażerów - czyli tego, w jakim stopniu przy zderzeniu bocznym pasażer zostaje przerzucony na drugą stronę pojazdu - oceniono jako marginalne. Caddy jest wyposażony w centralną poduszkę powietrzną, która chroni przed obrażeniami ciała pasażerów w zderzeniach bocznych. W testach Euro NCAP poduszka powietrzna sprawdziła się dobrze, dobrze chroniąc głowy manekinów. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed obrażeniami wywołanymi uderzeniem w tył. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę w tym zakresie. Caddy jest wyposażony w zaawansowany system eCall, który automatycznie powiadamia służby ratunkowe w przypadku kolizji, oraz w system hamowania wielokolizyjnego zapobiegający wtórnym zderzeniom.Ochrona dorosłych pasażerów: 84 proc. Ochrona dzieci: 82 proc. Ochrona przechodniów: 69 proc. Systemy Asystujące: 79 proc.
Fiat 500e - cztery gwiazdki Przedział pasażerski modelu 500e pozostał stabilny w teście uderzenia czołowego. Oceny manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Po stronie kierowcy, niektóre struktury w desce rozdzielczej zostały uznane za potencjalnie bardziej agresywne, gdyby kolana pasażerów uderzyły w nieco innym miejscu, a ochronę oceniono jako odpowiednią. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas badania oraz analiza odkształconej bariery po badaniu wykazała, że 500e byłby umiarkowanie łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście na pełnej szerokości sztywnej bariery, ochrona klatki piersiowej kierowcy i pasażera z tyłu została oceniona jako marginalna, na podstawie odczytów ucisku klatki piersiowej. Wszystkie inne krytyczne obszary ciała zostały ocenione jako dobre lub wystarczające. Zarówno w teście z barierą boczną, jak i w cięższym teście uderzenia w słupek boczny, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a 500e uzyskał maksymalną liczbę punktów. Ograniczenie przemieszczania się pasażerów - zakres, w jakim pasażer jest odrzucany na drugą stronę pojazdu w przypadku zderzenia bocznego - zostało ocenione jako słabe. Model 500e nie jest wyposażony w system zapobiegający obrażeniom ciała pasażerów w zderzeniach bocznych. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami głowy i szyi wywołanymi uderzeniem w tył auta. Ocena geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę pod tym względem. 500e nie posiada zaawansowanego systemu eCall ostrzegającego służby ratunkowe w razie kolizji, ani systemu zapobiegającego zderzeniom wtórnym.Ochrona dorosłych pasażerów: 76 proc. Ochrona dzieci: 80 proc. Ochrona przechodniów: 67 proc. Systemy Asystujące: 67 proc.
MG Marvel R - cztery gwiazdki Przedział pasażerski modelu Marvel R pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Oceny manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Struktury w desce rozdzielczej uznano za stwarzające ryzyko obrażeń dla pasażerów o różnych rozmiarach i siedzących w różnych pozycjach, a ochronę tego obszaru ciała oceniono jako marginalną. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została również oceniona jako marginalna, na podstawie odczytów ucisku klatki piersiowej. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształcającej się bariery po teście wykazały, że Marvel R byłby umiarkowanie łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście pełnej szerokości sztywnej bariery, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra lub wystarczająca, z wyjątkiem miednicy pasażera siedzącego z tyłu. W trakcie testu miednica wsunęła się pod część biodrową pasa bezpieczeństwa - zjawisko znane jako "nurkowanie". W wyniku tego wynik dla tego obszaru ciała był niekorzystny, a ochrona została oceniona jako słaba. W teście z barierą boczną ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a Marvel R uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W teście zderzenia z barierą boczną pomiary ugięcia żeber wykazały słabą ochronę klatki piersiowej, ale ochrona innych części ciała była dobra. Ograniczenie przemieszczania się pasażerów - zakres, w jakim pasażer jest odrzucany na drugą stronę pojazdu w przypadku zderzenia bocznego - zostało ocenione jako odpowiednie. Marvel R jest wyposażony w centralną poduszkę powietrzną jako środek zapobiegający obrażeniom pasażerów w zderzeniach bocznych. W teście Euro NCAP doszło do kontaktu głów osób zajmujących przednie siedzenia, a ochrona przed takimi obrażeniami została oceniona jako słaba. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku zderzenia tylnego. Jednakże, geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała słabą ochronę w tym zakresie. Marvel R jest wyposażony w zaawansowany system eCall, który powiadamia służby ratunkowe w razie kolizji, a także w układ hamulcowy, który pomaga zapobiegać uderzeniom wtórnym.Ochrona dorosłych pasażerów: 80 proc. Ochrona dzieci: 75 proc. Ochrona przechodniów: 55 proc. Systemy Asystujące: 80 proc.
Dacia Spring - jedna gwiazdka Przedział pasażerski modelu Spring pozostał stabilny podczas badania zderzenia czołowego. Odczyty kilku parametrów w nogach manekinów były wysokie, co wskazywało na słabą ochronę, a struktury w desce rozdzielczej stwarzały ryzyko obrażeń dla pasażerów o różnych rozmiarach i dla osób siedzących w różnych pozycjach. Ochrona klatki piersiowej manekina kierowcy również została oceniona jako słaba, na podstawie odczytów ucisku klatki piersiowej podczas badania. Miednica kierowcy była również słabo chroniona, przy czym odczyty manekina przekraczały zalecane wartości. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształcającej się bariery po teście wykazały, że Spring będzie łagodnym partnerem w zderzeniu z innymi pojazdami. W teście pełnej szerokości sztywnej bariery, głowa pasażera z tyłu została „ukarana” za zakres, w jakim przesunęła się do przodu, a ochrona została oceniona jako słaba. Ochrona klatki piersiowej obu pasażerów została oceniona jako marginalna, na podstawie pomiarów ucisku. Zarówno w teście z barierą boczną, jak i w ostrzejszym teście uderzenia w słupek boczny, ucisk żeber wskazywał na marginalny poziom ochrony klatki piersiowej, ale ochrona innych krytycznych obszarów ciała była dobra. Model Spring nie jest wyposażony w centralną poduszkę powietrzną chroniącą przed obrażeniami pasażerów w zderzeniach bocznych. Testy przednich siedzeń i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Jednakże, geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała słabą ochronę w tym zakresie. Spring posiada zaawansowany system eCall, który częściowo spełnia wymagania Euro NCAP, a samochód nie posiada systemu hamowania multikolizyjnego, który zapobiegałby zderzeniom wtórnym. Punktacja została obniżona za dużą siłę potrzebną do otwarcia drzwi po zderzeniu.Ochrona dorosłych pasażerów: 49 proc. Ochrona dzieci: 56 proc. Ochrona przechodniów: 39 proc. Systemy Asystujące: 32 proc.
Renault Zoe - zero gwiazdek Przedział pasażerski modelu Zoe pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty ślizgu lewego kolana manekina pasażera były wysokie w porównaniu z zalecanymi limitami. To, w połączeniu z karą poniesioną za struktury w desce rozdzielczej, które mogą stanowić zagrożenie dla pasażerów o różnych rozmiarach, doprowadziło do oceny ochrony tej części ciała jako słabej. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako słaba, na podstawie odczytów manekina dotyczących ucisku klatki piersiowej podczas badania. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz odkształcenia bariery po jego zakończeniu wykazała, że Zoe będzie umiarkowanie agresywnym partnerem w zderzeniu z innymi pojazdami. W teście pełnej szerokości sztywnej bariery głowa pasażera z tyłu została „ukarana” za zakres, w jakim przesunęła się do przodu, a ochronę oceniono jako marginalną. Ochrona klatki piersiowej tylnego manekina została również oceniona jako marginalna, na podstawie pomiarów ucisku. W teście z barierą boczną ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Zoe uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Na filmie widać, jak ramię manekina odłącza się podczas testu. Uważa się, że to oderwanie było spowodowane wcześniejszym uszkodzeniem manekina i nie jest związane z żadną cechą samego Zoe. Porównanie z innymi wynikami testu wykazało, że odczyty manekina były podobne. Jednakże w przypadku poważniejszego uderzenia w słup boczny głowa kierowcy bezpośrednio uderzyła w słup, a wartości obrażeń głowy wskazywały na słabą ochronę tej części ciała. Ucisk żeber wskazuje na marginalną ochronę klatki piersiowej. Zoe nie jest wyposażony w centralną poduszkę powietrzną chroniącą przed obrażeniami pasażerów w zderzeniach bocznych. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Ocena geometryczna tylnych siedzeń wykazała słabą ochronę w tym zakresie. Zoe nie posiada zaawansowanego systemu eCall ani hamowania multikolizyjnego zapobiegającego zderzeniom wtórnym.Ochrona dorosłych pasażerów: 43 proc. Ochrona dzieci: 52 proc. Ochrona przechodniów: 41 proc. Systemy Asystujące: 14 proc.