Drodzy entuzjaści sportów samochodowych,

W niedzielę po południu zakończył się najlepszy sezon w ciągle krótkiej historii zespołu BMW Sauber F1 Team. Dumni jesteśmy z naszych osiągnięć. Ponownie pragnę podziękować naszemu personelowi za włożony wysiłek. Nie ma znaczenia, czy na torze wyścigowym, czy na testach, w Hinwil, czy w Monachium, w dzień, czy na nocnej zmianie - każdy, kto był zaangażowany w ten projekt pragnął sukcesu. Jedna rzecz jest pewna: ścieżka, którą podążamy jest właściwa. Dlatego dalej nią będziemy podążać. W trybie natychmiastowym koncentrujemy się na BMW Sauber F1.09. W końcu po sezonie jest kolejny sezon.

W 2009 Formuła 1 będzie musiała bez wątpienia stawić czoła najbardziej dramatycznym zmianom w historii tego sportu. Z powodu restrykcji aerodynamicznych zmieni się wygląd bolidów. Będą się różnić od tych, które jeździły w tym roku. Mówiąc krótko, przód będzie bardziej masywny, nie będzie skrzydełek i rozbudowanych struktur z przodu i po bokach. Tylne skrzydło będzie mniejsze i umiejscowione wyżej.

Co więcej, z powrotem pojawią się opony bez bieżnika. W dodatku, zostanie wprowadzona technologia KERS odzyskująca energię z hamowania. W rezultacie, kierowcy będą musieli przystosować się do nowych sytuacji w trzech kluczowych obszarach ich pracy. A inżynierowie będą musieli wykonać mnóstwo pracy.

Rozważając tę sytuację, może nastąpić zmiana na pierwszych miejscach w Formule 1. W Monachium i Hinwil pracujemy bez przerwy nad nowymi rozwiązaniami na nadchodzący sezon i praca postępuje w dobrym tempie.

Premiera nowego BMW Sauber F1.09 odbędzie się 20 stycznia w Walencji. Tuż po, odbędzie się kilka testów zanim sezon rozpocznie się na dobre wyścigiem w Melbourne 29 marca. Będzie to kilka tygodni później niż miało to miejsce w ubiegłych latach. Wyzwania są potężne, ale trzymamy się naszego ambitnego celu: w 2009 roku chcemy być jednym z zespołów walczących o tytuł.

Z poważaniem,Mario Theissen