Sezon będzie składał się z 6 rund, podczas których rozegranych zostanie 12 punktowanych wyścigów. Zawodnicy będą rywalizować w wyścigowych Golfach GTI. Samochody te zostały zbudowane w Tarnowie, w siedzibie Volkswagen Racing Polska. Ich specyfikację opracowano we współpracy z Volkswagen Motorsport. Auta wyposażono w silniki benzynowe 2.0 TSI o mocy 260 KM współpracujący z dwusprzęgłową przekładnią DSG. Dodatkowego smaku rywalizacji dodaje fakt, że w ciągu wyścigu kierowcy kilkanaście razy mogą użyć systemu Push-to-Pass, który jest aktywowany naciśnięciem przycisku na kierownicy. System ten na 10 sekund zwiększa moc silnika z 260 KM do 310 KM. Odpowiednia taktyka wykorzystywania dodatkowej mocy może zdecydować o końcowym wyniku. Jest to system, który nie tylko ułatwia wyprzedzanie, lecz także do współzawodnictwa dodaje element taktyki.

Foto: Auto Świat
Niebieskie światło na przedniej szybie oznacza włączenie systemu Push-to Pass

Na najlepszych zawodników czekają cenne nagrody. Podczas każdej z rund do zdobycia jest 8000 euro, do podziału dla najlepszej ósemki w poszczególnych wyścigach. Jeszcze cenniejsze nagrody czekają na zwycięzcę pucharu. Otrzyma on czek na 30.000 euro oraz nowego Volkswagena Golfa. Zdobywca drugiego miejsca wzbogaci się o 20.000 euro, a drugi wicemistrz – o 10.000 euro. Pieniądze te zawodnicy muszą zainwestować w rozwój dalszej kariery sportowej.

Foto: Auto Świat
Kierowcy sezonu 2015

W bieżacym sezonie w pucharze Volkswagena Golfa wystartuje 24 kierowców z 10 krajów i to aż z 4 kontynentów. Wśród nich są zarówno zawodnicy, którzy ścigali się w poprzednich edycjach cyklu, jak i debiutanci. W gronie uczestników znalazło się aż 14 spoza granic naszego kraju. Są to reprezentanci Gwatemali, Kazachstanu, Rosji, Niemiec, Szwecji, Austrii, Finlandii, Luxemburga i Republiki Południowej Afryki. W stawce zobaczymy również jedną kobietę – Gosię Rdest. Zawodniczka z Żyrardowa w bieżacym roku będzie starała się pogodzić starty w dwóch markowych pucharach – Golfa i Audi Sport TT Cup. W tym drugim startować będzie razem z Janem Kisielem - drugim wicemistrzem ubiegłego sezonu Volkswagen Golf Cup. W śród rywalizujących kierowców nie zabraknie także Jerzego Dudka, jednego z najbardziej utytułowanych polskich piłkarzy, wielokrotnego reprezentanta Polski i zdobywcy pucharu Ligi Mistrzów z FC Liverpool z 2005 roku.

Foto: Auto Świat
Jerzy Dudek

W tym sezonie sześć rund Volkswagen Golf Cup zostanie rozegranych na torach w Niemczech, Czechach, na Słowacji oraz w Polsce. Wyścigowe Golfy po raz pierwszy pojawią się na wyścigowych arenach w Oschersleben oraz na Sachsenring.

Kalendarz Volkswagen Golf Cup 2015:

24-26 kwietnia – Niemcy, Oschersleben

19-21 czerwca – Słowacja, Slovakiaring

03-05 lipca – Niemcy, Lausitzring

28-30 sierpnia – Niemcy, Sachsenring

18-20 września – Czechy, Automotodrom Brno

02-03 października – Polska, Tor Poznań