Auto Świat Wiadomości Aktualności Toyota nie jest dumna ze wspierania igrzysk w Tokio. Rezygnuje z reklam

Toyota nie jest dumna ze wspierania igrzysk w Tokio. Rezygnuje z reklam

Toyota ogłosiła, że nie będzie emitować reklam związanych z igrzyskami olimpijskimi w Tokio, a Akio Toyoda, prezes koncernu, nie pojawi się na ceremonii otwarcia. Powód? Toyota nie chce udzielać publicznego wsparcia imprezie, która odbywa się pomimo silnego sprzeciwu opinii publicznej. Dostarczy jednak samochody sportowcom.

Toyota jest jednym z głównych sponsorów igrzysk olimpijskich w Tokio
Shutterstock
Toyota jest jednym z głównych sponsorów igrzysk olimpijskich w Tokio

Przeniesione z zeszłego roku letnie igrzyska w Tokio nie przestają budzić kontrowersji. W sondażu przeprowadzonym w ubiegły weekend przez agencję Kyodo News niemal 90 proc. respondentów przyznało, że organizacja olimpiady i paraolimpiady pomimo obowiązujących obostrzeń jest niepokojąca. Dokładnie 31,2 proc. ankietowanych uznało, że igrzyska powinny zostać odwołane.

Te jednak się odbędą, ale w bardzo nietypowych warunkach. Na trybunach zabraknie widzów, bo w Tokio obowiązuje stan wyjątkowy wprowadzony w związku z pandemią COVID-19. W związku z tym Toyota dostarczy na czas olimpiady mniej samochodów. Zamiast planowanej puli 3700 pojazdów na potrzeby organizatorów i sportowców zostanie udostępnionych 3340 aut. Ale to nie koniec kroków, jakie podejmie japoński koncern.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Tokio 2020: Toyota rezygnuje z reklam

Akio Toyoda nie weźmie udziału w zaplanowanej na piątek ceremonii otwarcia, a Toyota nie wyemituje reklam telewizyjnych z udziałem sportowców - poinformowała agencja Kyodo. Jun Nagata, szef działu komunikacji marki Toyota, w trakcie zdalnego briefingu zwrócił uwagę na to, że “z różnych powodów” coraz ciężej jest uzyskać poparcie dla odbywających się pomimo wyraźnego sprzeciwu opinii publicznej igrzysk. Dodał jednak, że będą w pełni wspierać sportowców i przyczyniać się do imprezy, dostarczając pojazdy.

Pomimo wielokrotnych zapewnień organizatorów i premiera Japonii Yoshihide Sugi, że zawody sportowe będą bezpieczne, Japończycy obawiają się dalszej transmisji koronawirusa. Z tego powodu podjęto bezprecedensową decyzję o niewpuszczaniu widzów na trybuny. Zdaniem agencji Kyodo podjęte przez Toyotę działania to sposób na uchronienie wizerunku marki. Japoński koncern ograniczy swoje wsparcie dla igrzysk do dostarczenia samochodów z napędami hybrydowymi i wodorowymi.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków