Dodatkowo Auris 1.33 Dual VVT-i będzie pierwszym modelem japońskiego producenta na polskim rynku wyposażonym w coraz częściej stosowany system Stop & Start. Ciekawostką jest fakt, że ta czterocylindrowa jednostka potrzebuje tyle samo miejsca pod maską co znany m.in. z Yarisa trzy cylindrowy silnik 1.0. Tym samym motor jest lżejszy od zastępowanej jednostki 1.4 o 13 kilogramów. Czas przejść do tego, co prawdziwych fanów motoryzacji w tego typu nowościach interesuje najbardziej – parametry i osiągi. Najnowsza jednostka napędowa Toyoty z pojemności 1.33 litra osiąga moc 101 koni mechanicznych oraz moment obrotowy na poziomie 132 Nm. Współpracuje ona z również nową, manualną, sześciobiegową skrzynią biegów. Znajdzie się też coś miłego dla kieszeni i "Zielonych". Przy zadowalających osiągach na poziomie wspomnianej jednostki 1.4 VVT-i do atmosfery uwalnianych będzie aż o 17 procent mniej zanieczyszczeń. Wszystko to również za sprawą niższego spalanie, które spadło o 19 procent, do 5.8 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Najnowsze dziecko konstruktorów Toyoty produkowane jest w Japonii, jednak w październiku przyszłego roku ruszy taśma produkcyjna w fabryce Toyoty w Północnej Walii.Nie znamy jeszcze specyfikacji cenowej na rynku polskim. W Anglii Auris 1.33 Dual VVT-i wyposażony w system Stop&Start kosztuje 12705 funtów, czyli około 58 tysięcy złotych. Auris 1.3 Dual VVT-iAuris 1.4 VVT-iMoc maksymalna100 KM96 KMMaksymalny moment obr.132 Nm130 NmŚrednie spalanie5,8 l/100 km6,9 l/100 kmProdukcja CO2135 gr/km163 gr/km
Toyota Auris 1.3 Dual VVT-i auto miłe dla kieszeni
Przy zachowaniu osiągów, jakie oferuje znana z dotychczasowej oferty jednostka o pojemności 1.4 litra nowy silnik jest oszczędniejszy i emituje mniej CO2 do atmosfery.