Toyota Crown ma w Japonii długą tradycję. Pierwsza generacja trafiła do sprzedaży w 1955 roku i podobnie jak kolejne, adresowana była tylko do japońskiego użytkownika. W obecnym wydaniu dostępne są dwie wersje – jedna luksusowa – Crown Royal, a druga usportowiona – Crown Athlete. Rożnia się przede wszystkim przednią częścią nadwozia i jednostkami napędowymi.
W ofercie są do wyboru trzy jednostki napędowe. Podstawowa o pojemności skokowej 2.5 l i mocy 203 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 243 Nm, który współpracuje z sześciostopniowym automatem i napędza tylną oś lub za dopłatą wszystkie cztery koła.
Wersja hybrydowa to czterocylindrowy silnik pracujący w cyklu Atkinsona o pojemności skokowej 2.5 l o mocy 178 KM i maksymalnym momencie obrotowym 221 Nm oraz silnikiem elektrycznym o mocy 105 kW.
Dla wersji usportowionej Crown Athlete przewidziano widlasty sześciocylindrowy silnik o pojemności skokowej 3.5 l o mocy 315 KM i maksymalnym momencie obrotowym 377 Nm, który współpracuje z ośmiostopniowym automatem i napędza tylną oś.
Toyota Crown ma długość 4895 mm, szerokość 1800 mm i wysokość 1450 mm, przy rozstawie osi 2850 mm. Producent zamierza sprzedawać rocznie przynajmniej 4 tys. egzemplarzy, gdy dla porównania obecna wersja w ostatnim okresie sprzedawana była średnio w liczbie 2,1 tys. egz.