Trasa tegorocznej imprezy prowadziła z Warszawy drogami krajowymi i wojewódzkimi przez Płock, Kutno i Łęczycę oraz autostradę A2 do Poznania, a jej łączna długość wynosiła według wyliczenia systemu nawigacyjnego 492 kilometry. System ten zastąpił ponadto mapę z opisem trasy. Kolejną tegoroczną nowością, poza trasą z odcinkiem autostradowym oraz systemem nawigacji satelitarnej, była wyższa przeciętna prędkość, zdecydowanie bliższa temu, jaką uzyskuje się w praktyce na drogach. Spory wpływ na tegoroczne wyniki miała też bez wątpienia nienajlepsza pogoda w czasie trwania imprezy: ulewne deszcze i silne, porywiste wiatry.

Zwycięska Toyota Prius zużywała na trasie  średnio 3,11 l benzyny na 100 km. Koszt paliwa (15,09 l po 4,49zł/l) na całej trasie wyniósł tylko 67zł 75gr. Rok wcześniej Prius prowadzony przez innego kierowcę, na mniej wymagającej trasie i przy niższej przeciętnej spalał przeciętnie 3,96 l benzyny na 100 km.

Wśród diesli najlepiej wypadł tym razem Renault Megane 1,5 dCi ze spalaniem 4,26 l/100 km wyprzedzając o setne części litra oba Fiaty (Pandę i Grande Punto).  Najsłabsze rezultaty uzyskane w fabrycznie nowych Oplach Corsa (poniżej 40 km na licznikach w momencie startu) zapewne zadowoliłyby każdego 5,53 l/100 km w wersji 1,3 CDTI i 6,14 l/100 km benzynowej 1,4 Twinport. Największy w stawce i wyposażony w silnik o największej pojemności (1560cm3) Peugeot 407 1,6 HDi przejechał trasę zużywając 5,16 l/100 km.

W klasyfikacji "Najtańszy w eksploatacji" po raz czwarty triumfował Fiat Panda. Koszt eksploatacji 1 kilometra, przy założeniu, że kupiony za 38.900 zł samochód przejedzie 100 tysięcy km, zużywając średnio  4,33 l oleju napędowego na 100 km po 3,79 zł/l, wyniósł 55 gr.