Jazdy próbne modelu Prius Plug-In Hybrid prowadzone od 27 kwietnia 2010 rokuwe Francji, Japonii, USA, Kanadzie i Australii miały na celu zgromadzenie doświadczeń użytkowników pojazdów Plug-In Toyoty. Opinie 600 kierowców zostały pozyskane w warunkach autentycznej eksploatacji i dały podstawę do rozwoju publicznej infrastruktury służącej do ładowania akumulatorów.

Uzyskane dotychczas dane świadczą o tym, że:•oszczędności w opłatach za energię (elektryczność i paliwo) wynoszą łącznie do 53%•w porównaniu do samochodów o podobnej wielkości napędzanych silnikiem benzynowym zużycie paliwa zostało zmniejszone nawet o 64%, zaśemisja CO2 o 58%•w porównaniu do samochodów z silnikiem wysokoprężnym o podobnej wielkości oszczędność paliwa wynosi 40%•w ponad 97% przypadków akumulatory są doładowywane w pracy lub w domu – publiczna infrastruktura wykorzystywana jest znacznie rzadziej•wzajemne udostępnianie przez firmy punktów ładowania akumulatorów sprzyja optymalizacji eksploatacji pojazdów

Użytkownicy doładowywali swoje Priusy średnio raz dziennie, co trwało około 75 minut. Większość kierowców przez 34% czasu jazdy poruszała się wykorzystując tylko silnik elektryczny.

Czym różni się Prius Plug-In od standardowego Priusa?

Plug-In Hybrid Vehicle łączy cechy pojazdu hybrydowego i elektrycznego. Wykorzystuje tę samą hybrydową jednostkę napędową, co standardowy Prius. Różnica polega jednak w akumulatorze, który ma zwiększoną pojemność i można doładowywać go ze zwykłego gniazdka domowego. Ponadto wrosła pojemność bagażnika do 443 litrów (o 10%).

Funkcjonalność Toyoty Prius Plug-In Hybrid

Komercyjna wersja pojazdu, która trafi na rynek europejski pod koniec lata 2012, będzie wyposażona w dwa tryby jazdy: EV (pracuje tylko silnik elektryczny) i HV (wykorzystywany w dłuższych trasach i używa napędu spalinowego i elektrycznego).

Połączenie trybów zapewnia hybrydowej Toyocie maksymalny zasięg ponad 1200 km, a w przypadku wyczerpaniu możliwości jazdy w trybie elektrycznym, Plug-In spala tylko 3,7 litra na 100 km.

Nowa funkcja (HV) przydaje się w sytuacji, gdy użytkownik zechce zachować naładowany akumulator i jeździć tylko w trybie elektrycznym. Zasięg autonomicznej jazdy w trybie elektrycznym została zwiększona do 25 kilometrów.