Firma projektowa Fuel Vapor Technologies przedstawiła swój pierwszy prototyp. Jednak samochód ma wiele do zaoferowania. Auto wyposażono w unikatowy „vapor system”, czyli spalanie benzyny w stanie gazowym. Zwykłe silniki spalają mieszankę powietrza i benzyny w stosunku 14,7:1 (14,7 części powietrza do 1 części benzyny), jednak silnik Alé może spalać mieszankę w stosunku 20:1 bez utraty mocy. W wyniku tego osiągnięto niskie zużycie paliwa i redukcję emisji CO2 nawet o 30 %.
Konstrukcja samochodu bazuje na trójkołowej konfiguracji – dwa przednie, napędzane koła i jedno tylne. Przednie zawieszenie zapożyczone z Hondy CRX otrzymało regulowane amortyzatory i układ kierowniczy z Porsche 911. Tylne koło zamocowano na 1-ramiennym wahaczu z centralnym amortyzatorem. Na wszystkich trzech kołach zamontowano 18-calowe opony.
Dwumiejscowa karoseria o długości 4,4 m wykonana jest z kompozytów. Została ona zaprojektowana tak, by jak najbardziej obniżyć opór powietrza. Koncepcja auta i rozłożenie elementów samochodu umożliwia przejeżdżać zakręty z przeciążeniem odśrodkowym do 1,7 g.
Dzięki swoim właściwościom konstrukcyjnym samochód osiąga doskonałych wyników eksploatacyjnych. Doładowany silnik Honda o pojemności 1,5 l ze zmiennymi fazami rozrządu VTEC wyposażono w jednostkę sterującą, która jest w stanie przygotować specyficzną mieszankę paliwa. Na przekór swojej nietypowej konstrukcji silnik oferuje 134 kW (182 KM). Samochód o masie 635 kg przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 5 s i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h (ograniczona elektronicznie). Chociaż samochód zapewnia ponadprzeciętne osiągi, zużywa zaledwie 2,6 l/100 km. Ze 38-litrowym zbiornikiem paliwa auto na jedno zatankowanie może przejechać aż 1400 km.
Producent poszukuje właśnie inwestorów, żeby mógł rozpocząć produkcję seryjną. Oczekuje się, że produkcja rozpocznie się od przyszłego roku. Pojazd Alé uczestniczy także w konkursie Automotive X-prize, w którym konkurują ze sobą samochody z najbardziej efektywną eksploatacją. Ewentualne zwycięstwo w konkursie mogłoby przyciągnąć inwestorów.