• Wersja i8 Coupe ma większy zasięg i mocniejsze akumulatory. Zwiększono również moc: do 374 KM.
  • Wraz z i8 Coupe pojawi się i8 Roadster. W porównaniu z coupe nieco gorzej przyspiesza i pali nieco więcej.
  • W Detroit BMW pokaże także X2, czyli kompaktowy crossover z takim samym rozstawem osi jak w BMW X1 i Mini Countryman.

Aktualizacja. To ważne słowo dla BMW przy okazji modelu i8 Coupe. Po niemal 4 latach od wprowadzenia na rynek Niemcy odświeżyli swoją hybrydę. Zmiany objęły akumulatory (zamiast 20 Ah są 34 Ah i odpowiednio z 7.1 kWh do 11.6 kWh), układ oczyszczania spalin (standardowy filtr cząstek) oraz system multimedialny (najnowsze oprogramowanie iDrive).

Moc samochodu zwiększono z 362 KM do 374 KM, a zasięg w trybie elektrycznym wzrósł z 37 do 55 km. Przy okazji BMW chwali się zużyciem paliwa i obiecuje 1.9 l/ 100 km, czyli o 0.2 l mniej niż do tej pory. Bez zmian pozostał sprint od 0 do 100 km/h, który wynosi 4.4 s.

BMW i8
BMW i8

Oprócz odnowionego i8 Coupe BMW zaprezentuje w Detroit także i8 Roadster. Model w wersji First Edition pojawi się w limitowanej serii zaledwie 200 sztuk. W porównaniu z coupe samochód różni się nieco wyższym zużyciem paliwa (2.1 l na 100 km), większą emisją CO2 (o 4 gramy na km) oraz dłuższym czasem sprintu (4.6 s do 100 km/h). Prędkość maksymalna została bez zmian i jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

BMW i8 Coupe oraz Roadster
BMW i8 Coupe oraz Roadster

Na salonie pojawi się także nowe X2. Choć w nomenklaturze BMW X2 zajmuje wyższe miejsce w hierarchii niż dobrze znane X1, to jednak jest od niego nieco krótsze (o 7 cm) i niższe (9 cm).  I oczywiście nieco droższe (o kilka tysięcy złotych), gdyż znamy już pierwsze polskie ceny. Za kompaktowy crossover (BMW określa go mianem SAC, czyli Sports Activity Coupe) o wymiarach 443 cm x 182 cm x 161 cm (długość x szerokość x wysokość) i z rozstawem osi wynoszącym 267 cm (jak w X1 czy Mini Coutryman) trzeba będzie zapłacić co najmniej 164 100 zł.

BMW X2
BMW X2

BMW zapowiada X2 w kilku wersjach. Pojawią się m.in. odmiany M (M Sport i M Sport X). Do wyboru będzie kilka silników. W X2 będzie na początek tylko jedna jednostka benzynowa 2.0 l o mocy 192 KM. Oprócz niej dwa diesle 2.0 l o mocy 190 KM i 231 KM. Wybierając X2 z ropniakiem, otrzymamy standardowo napęd na cztery koła xDrive i ośmiostopniową przekładnię Steptronic. Kolejne wersje pojawią się w ciągu roku. BMW zapowiedziało m.in. trzycylindrową wersję sDrive18 i oraz napęd na cztery koła w zestawieniu z 2-litrową benzyną.