Auto Świat Wiadomości Aktualności Kolejne opóźnienie w tunelu pod Ursynowem. Wadliwy wentylator wysłano do Portugalii

Kolejne opóźnienie w tunelu pod Ursynowem. Wadliwy wentylator wysłano do Portugalii

Tunel na Południowej Obwodnicy Warszawy ma kolejne opóźnienie, mimo że konstrukcja jest już gotowa. Tym razem zawiódł wentylator awaryjny, dlatego system nie przeszedł kontroli przeciwpożarowej. Urządzenie wysłano do naprawy do... Portugalii.

Droga S2. Tunel POW - Południowej Obwodnicy Warszawy
GDDKiA / GDDKiA
Droga S2. Tunel POW - Południowej Obwodnicy Warszawy

O awarii systemu wentylacyjnego podczas kontroli poinformowali sami drogowcy. Z komunikatu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wynikało, że w trakcie kontroli tunelu przez Straż Pożarną, awarii uległ rezerwowy wentylator. Podobno awaria jest już usuwana, a drogowcy sugerowali, że Tunel zostanie otwarty jeszcze tej jesieni.

Przeczytaj też:

Jak się okazało awaria była na tyle poważna, że wentylator trzeba było zdemontować i wysłać do Portugalii – jak poinformowała "Gazeta Stołeczna", która bliżej przyjrzała się sprawie. Dziennikarze poprosili firmę Astaldi, wykonawcę tunelu, o szczegóły naprawy i powód wysyłania urządzenia aż do Portugalii. Przedstawicielka stwierdziła wówczas, że cyt. "Nie jest to urządzenie, które można wymienić w supermarkecie" i jednocześnie stwierdziła, że wentylator został już naprawiony i jest w drodze do Warszawy.

Według zapewnień Aleksandry Kralkowskiej z firmy Astaldi kolejna kontrola Straży Pożarnej odbędzie się pod koniec tego tygodnia lub na początku przyszłego, po tym jak system wentylacyjny przejdzie testy wewnętrzne wykonawcy. Jednak jak zauważa "Stołeczna" usterka wentylatora nie jest jedynym problemem. Małgorzata Tarnowska przyznała, że wprowadzone zostały korekty w sterowaniu bramą przejazdu awaryjnego i oświetleniem przejść awaryjnych.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Trzeba jednak przypomnieć, że nawet kiedy strażacy dadzą zielone światło przeprawie, inwestora czekają jeszcze kolejne formalności. Kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie (WINB) o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Pracownicy WINB muszą sprawdzić obszerną dokumentację powykonawczą, następnie przeprowadzić kontrolę w terenie i wydać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.

Ostatnim etapem będzie kontrola Wojewody Mazowieckiego. Po sprawdzeniu dokumentacji w zakresie bezpieczeństwa oraz otrzymaniu opinii urzędnika bezpieczeństwa wyda zgodę na otwarcie tunelu. Dopiero wtedy będzie można zgodnie z prawem otworzyć tunel dla kierowców.

pik
Powiązane tematy: