Logo
WiadomościAktualnościTo SUV nr 1 w całej Europie. Widziałem jego zupełnie nową generację

To SUV nr 1 w całej Europie. Widziałem jego zupełnie nową generację

Opracowanie: 
  • Filip Trusz

Nie Dacia Sandero, nie Peugeot 208 ani Renault Clio. W zeszłym miesiącu najpopularniejszym samochodem w Europie był kompaktowy SUV Volkswagena, co nie powinno dziwić. Jest idealnie skrojony pod gusta Europejczyków, a w dodatku właśnie zjeżdża ze sceny, co oznacza, że można liczyć na naprawdę atrakcyjną cenę.

Na otwierającym zdjęciu oczywiście nowy Volkswagen T-Roc. Większy i bardzo hybrydowy
Auto Świat / Filip Trusz
Na otwierającym zdjęciu oczywiście nowy Volkswagen T-Roc. Większy i bardzo hybrydowy
  • Firma analityczna DATAFORCE podała, że w sierpniu to nie francuskie maluchy cieszyły się największą popularnością, a crossover z Niemiec Volkswagen T-Roc
  • Tak znakomity wynik to nie tylko kwestia tego, że T-Roc został wręcz idealnie stworzony pod gusta kierowców z Europy. Aktualna generacja przestaje być aktualną, bo jeszcze w tym roku na drogi wyjedzie nowa
  • To oznacza... ogromne rabaty. Sprawdziliśmy, jak wygląda polska oferta. Wszystkie wersje T-Roca są tańsze o 20 tys. zł. To oznacza wyjściową cenę na poziomie 107 tys. 490 zł
  • Znamy też ceny nowej generacji. Startują od 130 tys. 390 zł

Mimo ogromnej (i wciąż rosnącej) popularności wszelkiej maści crossoverów i SUV-ów, to bardzo często w rankingach sprzedaży to wcale nie one są na pierwszym miejscu. Widać to m.in. w Polsce, gdzie od wielu lat numerem 1 jest Toyota Corolla, a na drugim miejscu znajduje się Skoda Octavia (kiedyś to ona była liderem). Jeśli spojrzymy na cały Stary Kontynent, to najczęściej wygrywa ktoś z tej francuskiej trójki: Dacia Sandero (marka rumuńska, ale należąca oczywiście do Renault), Renault Clio i Peugeot 208.

Przeczytaj także: Sześć popularnych używanych SUV-ów do 100 tys. zł. Który jest dla ciebie?

Ile kosztuje teraz Volkswagen T-Roc? Można liczyć na dobrą cenę

Nie tym razem. Firma analityczna DATAFORCE podała, że w sierpniu to nie francuskie maluchy cieszyły się największą popularnością, a crossover z Niemiec Volkswagen T-Roc. Obok większego o rozmiar Volkswagen Tiguana to teraz jeden z dwóch najważniejszych modeli niemieckiego producenta i lokomotywa pociągowa całego koncernu.

W Europie Volkswagen T-Roc zawsze cieszył się popularnością. To w końcu kompaktowy SUV, a my kochamy samochody w tym rozmiarze. T-Roc kusił też zawsze atrakcyjną ceną. Teraz pod tym względem jest jeszcze lepiej. Aktualny Volkswagen T-Roc się z nami żegna i robi miejsce dla zupełnie nowej generacji. To zawsze oznacza spore przeceny i promocje. Sprawdziłem aktualny cennik i...

Wszystkie Volkswageny T-Roci są teraz przecenione o 20 tys. zł,

  • to oznacza, że wyjściowa cena to nie 127 tys. 490 zł, a 107 tys. 490 zł za crossovera z silnikiem 1.0 TSI o mocy 116 KM,
  • znacznie lepiej pasujący do tego modelu silnik 1.5 TSI 150 KM startuje teraz od 111 tys. 690 zł za ręczną skrzynię i od 121 tys. 390 zł za automat DSG,
  • wolicie diesla? W ofercie wciąż znajduje się jednostka 2.0 TDI. W wersji 116-konnej startuje teraz od 128 tys. 690 zł, a z mocą 150 KM i DSG - od 155 tys. 690 zł.

SUV-em z 2.0 TDI warto się zainteresować zwłaszcza teraz, bo to ostatni dzwonek. Nowa generacja, która lada chwila wjedzie na rynek, jednostki wysokoprężnej już mieć nie będzie.

To ostatni moment na zakup "aktualnej" generacji Volkswagena T-Roca, ponieważ przestaje być aktualna
To ostatni moment na zakup "aktualnej" generacji Volkswagena T-Roca, ponieważ przestaje być aktualnaPaweł Krzyżanowski / Auto Świat

No właśnie. Ile kosztuje nowy Volkswagen T-Roc?

Nowy Volkswagen T-Roc został oparty o zmodyfikowaną platformę MQB Evo i garściami czerpie z większych modeli, a więc Tiguana oraz Touarega. Druga generacja T-Roca znacznie urosła. Nowy Volkswagen T-Roc mierzy 4373 mm długości, a więc o 122 mm więcej niż aktualny T-Roc, jest szerszy o dziewięć mm - 1828 mm, jest wyższy również o dziewięć mm i mierzy 1562 mm wysokości, zwiększono także rozstaw osi do 2631 mm, to o 28 mm więcej.

Dokładnie nowemu Volkswagenowi T-Rocowi przyjrzeliśmy się tutaj: Dotykałem nowego VW T-Roca. Zrobili to. Będzie hybryda. Pełna i bez wtyczki. Jak w Toyocie?

Nową generację można już zamawiać. Na razie z miękką hybrydą na bazie silnika 1.5 eTSI. Volkswagen T-Roc z silnikiem 1.5 eTSI o mocy 136 KM kosztuje od 130 tys. 390 zł w wersji Trend. W wersji 150-konnej ceny T-Roca startują - od 146 tys. 190 zł. Tutaj od razu startujemy od lepiej wyposażonej wersji Life.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Jakie silniki ma nowy Volkswagen T-Roc? Czekamy na pełne hybrydy

Mimo że nowego T-Roca widziałem na żywo, a nawet w nim siedziałem i rozmawiałem sporo z inżynierami, to sporo jeszcze nie wiem. Gwoździem programu będzie jednak zupełnie nowa pełna hybryda na bazie 1.5 TSI evo2. Ten napęd zadebiutuje właśnie w T-Rocu. Niestety, to tutaj inżynierowie byli tak tajemniczy, jak tylko się da. Wiemy, że będą dwa warianty mocy (136 lub 170 KM, w obu 306 Nm), a hybrydowy T-Roc będzie przednionapędowy. Wykorzystana skrzynia, pojemność akumulatora, osiągi czy spalanie nie są jeszcze podawane.

Na pełną hybrydę w stylu Toyoty więc jeszcze czekamy. Za to na początku przyszłego roku do hybryd miękkich dołączy na razie topowe wydanie nowego Volkswagena T-Roca, a więc wersja z napędem 4MOTION oraz silnikiem 2.0 TSI o mocy 204 KM. Ceny tej wersji też są jeszcze tajemnicą.

Volkswagen T-Roc 2025, druga generacja
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacjaŻródło: Auto Świat / Filip Trusz
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacja
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacjaŻródło: Auto Świat / Filip Trusz
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacja
Volkswagen T-Roc 2025, druga generacjaŻródło: Auto Świat / Filip Trusz
Opracowanie: 
  • Filip Trusz