- Firma analityczna DATAFORCE podała, że w sierpniu to nie francuskie maluchy cieszyły się największą popularnością, a crossover z Niemiec Volkswagen T-Roc
- Tak znakomity wynik to nie tylko kwestia tego, że T-Roc został wręcz idealnie stworzony pod gusta kierowców z Europy. Aktualna generacja przestaje być aktualną, bo jeszcze w tym roku na drogi wyjedzie nowa
- To oznacza... ogromne rabaty. Sprawdziliśmy, jak wygląda polska oferta. Wszystkie wersje T-Roca są tańsze o 20 tys. zł. To oznacza wyjściową cenę na poziomie 107 tys. 490 zł
- Znamy też ceny nowej generacji. Startują od 130 tys. 390 zł
Mimo ogromnej (i wciąż rosnącej) popularności wszelkiej maści crossoverów i SUV-ów, to bardzo często w rankingach sprzedaży to wcale nie one są na pierwszym miejscu. Widać to m.in. w Polsce, gdzie od wielu lat numerem 1 jest Toyota Corolla, a na drugim miejscu znajduje się Skoda Octavia (kiedyś to ona była liderem). Jeśli spojrzymy na cały Stary Kontynent, to najczęściej wygrywa ktoś z tej francuskiej trójki: Dacia Sandero (marka rumuńska, ale należąca oczywiście do Renault), Renault Clio i Peugeot 208.
Przeczytaj także: Sześć popularnych używanych SUV-ów do 100 tys. zł. Który jest dla ciebie?
Ile kosztuje teraz Volkswagen T-Roc? Można liczyć na dobrą cenę
Nie tym razem. Firma analityczna DATAFORCE podała, że w sierpniu to nie francuskie maluchy cieszyły się największą popularnością, a crossover z Niemiec Volkswagen T-Roc. Obok większego o rozmiar Volkswagen Tiguana to teraz jeden z dwóch najważniejszych modeli niemieckiego producenta i lokomotywa pociągowa całego koncernu.
W Europie Volkswagen T-Roc zawsze cieszył się popularnością. To w końcu kompaktowy SUV, a my kochamy samochody w tym rozmiarze. T-Roc kusił też zawsze atrakcyjną ceną. Teraz pod tym względem jest jeszcze lepiej. Aktualny Volkswagen T-Roc się z nami żegna i robi miejsce dla zupełnie nowej generacji. To zawsze oznacza spore przeceny i promocje. Sprawdziłem aktualny cennik i...
Wszystkie Volkswageny T-Roci są teraz przecenione o 20 tys. zł,
- to oznacza, że wyjściowa cena to nie 127 tys. 490 zł, a 107 tys. 490 zł za crossovera z silnikiem 1.0 TSI o mocy 116 KM,
- znacznie lepiej pasujący do tego modelu silnik 1.5 TSI 150 KM startuje teraz od 111 tys. 690 zł za ręczną skrzynię i od 121 tys. 390 zł za automat DSG,
- wolicie diesla? W ofercie wciąż znajduje się jednostka 2.0 TDI. W wersji 116-konnej startuje teraz od 128 tys. 690 zł, a z mocą 150 KM i DSG - od 155 tys. 690 zł.
SUV-em z 2.0 TDI warto się zainteresować zwłaszcza teraz, bo to ostatni dzwonek. Nowa generacja, która lada chwila wjedzie na rynek, jednostki wysokoprężnej już mieć nie będzie.
No właśnie. Ile kosztuje nowy Volkswagen T-Roc?
Nowy Volkswagen T-Roc został oparty o zmodyfikowaną platformę MQB Evo i garściami czerpie z większych modeli, a więc Tiguana oraz Touarega. Druga generacja T-Roca znacznie urosła. Nowy Volkswagen T-Roc mierzy 4373 mm długości, a więc o 122 mm więcej niż aktualny T-Roc, jest szerszy o dziewięć mm - 1828 mm, jest wyższy również o dziewięć mm i mierzy 1562 mm wysokości, zwiększono także rozstaw osi do 2631 mm, to o 28 mm więcej.
Dokładnie nowemu Volkswagenowi T-Rocowi przyjrzeliśmy się tutaj: Dotykałem nowego VW T-Roca. Zrobili to. Będzie hybryda. Pełna i bez wtyczki. Jak w Toyocie?
Nową generację można już zamawiać. Na razie z miękką hybrydą na bazie silnika 1.5 eTSI. Volkswagen T-Roc z silnikiem 1.5 eTSI o mocy 136 KM kosztuje od 130 tys. 390 zł w wersji Trend. W wersji 150-konnej ceny T-Roca startują - od 146 tys. 190 zł. Tutaj od razu startujemy od lepiej wyposażonej wersji Life.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoJakie silniki ma nowy Volkswagen T-Roc? Czekamy na pełne hybrydy
Mimo że nowego T-Roca widziałem na żywo, a nawet w nim siedziałem i rozmawiałem sporo z inżynierami, to sporo jeszcze nie wiem. Gwoździem programu będzie jednak zupełnie nowa pełna hybryda na bazie 1.5 TSI evo2. Ten napęd zadebiutuje właśnie w T-Rocu. Niestety, to tutaj inżynierowie byli tak tajemniczy, jak tylko się da. Wiemy, że będą dwa warianty mocy (136 lub 170 KM, w obu 306 Nm), a hybrydowy T-Roc będzie przednionapędowy. Wykorzystana skrzynia, pojemność akumulatora, osiągi czy spalanie nie są jeszcze podawane.
Na pełną hybrydę w stylu Toyoty więc jeszcze czekamy. Za to na początku przyszłego roku do hybryd miękkich dołączy na razie topowe wydanie nowego Volkswagena T-Roca, a więc wersja z napędem 4MOTION oraz silnikiem 2.0 TSI o mocy 204 KM. Ceny tej wersji też są jeszcze tajemnicą.