Ofensywa Citroëna w Chinach

Sophie Marceau sprzedaje DS5

Dostępne od 15 miesięcy w Chinach produkty z linii DS Citroëna sprzedawane są za pośrednictwem oddzielnej sieci pod osobną marką.

Obecnie wraz z rozpoczęciem produkcji modelu DS5 razem z lokalną spółką partnerską Changan w fabryce w Shenzhen, francuska firma wkracza w nowy etap, aby przyspieszyć ofensywę na drugim co do wielkości rynku samochodów premium.

Rolę ambasadora tego modelu będzie pełnić aktorka Sophie Marceau. Ta jedna z najbardziej znanych i najczęściej nagradzanych w tym kraju aktorek jest dla Chińczyków uosobieniem wdzięku, klasy i francuskiej elegancji.

Mercedes

„Gelenda” górą!

Od 2009 roku sprzedaż Mercedesów klasy G wzrosła ponad trzykrotnie. Model jest na najlepszej drodze do tego, aby w tym roku odnotować swój najbardziej spektakularny sukces w całej historii firmy. Jednocześnie koncern zadecydował o zaprzestaniu wytwarzania z końcem 2013 roku klasy G cabrio o krótkim rozstawie osi. Ostatnie egzemplarze będą w limitowanej serii Final Edition. Więcej o końcu krótkiej „gelendzie” znajdziesz tutaj.

Tydzień w motoryzacji Foto: Auto Świat
Tydzień w motoryzacji

Nowa Toyota RAV4

Słabszy diesle także z napędem 4x4

Toyota rozszerza swą ofertę modelu RAV4. Od początku przyszłego roku ten kompaktowy SUV wyposażony w 2-litrowy silnik Diesla o mocy 124 KM otrzyma napęd na cztery koła. Podczas normalnej jazdy drogowej będzie napędzana tylko przednia oś w celu zminimalizowania zużycia paliwa, a to przy napędzie na wszystkie koła ma wynieść średnio nieco ponad 5/100 km.

Tydzień w motoryzacji Foto: Auto Świat
Tydzień w motoryzacji

Nowe trendy sprzedaży aut

Samochód z internetu

W tym roku Mercedes wprowadzi sprzedaż online swych aut. Firma nie ograniczy się do modeli niszowych, choć w pierwszym etapie mają to być kompaktowe samochody klasy A i B oraz coupé CLA. Natomiast oddziały w Hamburgu i Warszawie przygotują ofertę leasingową wstępnie skonfigurowanych aut do sprzedaży internetowej.

Tydzień w motoryzacji Foto: Auto Świat
Tydzień w motoryzacji

Drugie miejsce w europejskim rankingu

Mazda 6 podbija polski rynek

Nowa Mazda 6 wzbudza ogromne zainteresowanie klientów w Polsce. Od grudnia 2012 r. nabywców znalazły już 1403 auta. W sierpniu Mazda Motor Poland odnotowała rekordowy wynik – drugie miejsce w rankingu rynków europejskich marki. Pierwsze miejsce zajęły Niemcy (764 Mazdy 6), a Polska z wynikiem 170 sztuk wyprzedziła Wielką Brytanię, Austrię i Danię.

Tydzień w motoryzacji Foto: Auto Świat
Tydzień w motoryzacji

Z silnikiem Ducati

Sportowe XL

Krótka produkcyjna seria hybrydowego Volkswagena XL1 nie oznacza, że projekt odchodzi do historii. Po zakupieniu przez Audi włoskiej firmy motocyklowej Ducati narodził się nowy pomysł. Zostanie zbudowany XL Sport. Nowy pojazd z aerodynamiczną karoserią zostanie wyposażony w silnik Ducati 1199 Panigale. W motocyklu ta widlasta dwucylindrowa jednostka o pojemności 1,2 l osiąga moc 195 KM.

Tydzień w motoryzacji Foto: Auto Świat
Tydzień w motoryzacji

Technika

Tablet, który może być nawigacją i wideorejestratorem

MOVIO to najnowszy na polskim rynku produkt marki NavRoad, który łączy w sobie pełną funkcjonalność tabletu z nawigacją samochodową (system AutoMapa Europa) oraz dzięki oprogramowaniu DailyRoad Voyager działa także jako wideorejestrator trasy. Urządzenie poprzez łączność bezprzewodową WiFi umożliwia połączenia z internetem, a podłączenie pamięci zewnętrznej USB pozwala na dostęp do wybranych plików. Więcej na ten temat znajdziesz tutaj.

Tydzień w motoryzacji Foto: Auto Świat
Tydzień w motoryzacji

Najbardziej wartościowe marki świata

Toyota nadal prowadzi, Hyundai mocno rośnie

Toyota jest najcenniejszą marką motoryzacyjną na świecie i znacząco wyprzedza Mercedesa. Jej wartość wyceniana jest na 35,3 mld dolarów, a niemieckiego koncernu na 31,9 mld. Firma ze Stuttgartu tylko nieznacznie wyprzedza swojego niemieckiego konkurenta – BMW (31,8 mld). Najszybciej rozwijającą się marką motoryzacyjną na świecie jest Hyundai Motor Company. Jej wartość w ciągu roku wzrosła o 20,5 proc., do 9 mld dolarów. Dzięki temu zajmuje aktualnie najwyższe w historii 43. miejsce na świecie w rankingu „100 najlepszych globalnych marek 2013”, opracowanym przez niezależną agencję konsultingową Interbrand.

Koreańska firma znalazła się w tym roku w pierwszej pięćdziesiątce, od kiedy po raz pierwszy, 9 lat temu, trafiła na listę rankingową. Hyundai zadebiutował w zestawieniu na 84. miejscu, odnotowując co roku wzrost i zdobywając coraz wyższe lokaty. W tym okresie wartość marki wzrosła o 160 proc., przesuwając się o 41 miejsc. Poniżej zestawienie 10 najcenniejszych marek motoryzacyjnych na świecie.

1. Toyota 35,3 mld USD2. Mercedes 31,9 mld USD3. BMW 31,8 mld USD4. Honda 18,5 mld USD5. Volkswagen 11,1 mld USD6. Ford 9,2 mld USD7. Hyundai 9 mld USD8. Audi 7,8 mld USD9. Porsche 6,5 mld USD10. Nissan 6,2 mld USD