• W Infiniti i Mercedesie istnieje ryzyko samoczynnego wybuchu poduszki powietrznej bez powodu
  • Po włączeniu tempomatu w Mercedesie Klasy G, trudno będzie zatrzymać samochód nawet po wciśnięciu pedału hamulca do oporu
  • O tym, że hamujemy, jadąc Audi Q3, kierowcy innych pojazdów nie dowiedzą się ze świateł stopu, bo mogą one nie działać
  • W Mitsubishi mogą się otworzyć drzwi w trakcie jazdy. Wszystko z powodu problemów z zamkami

Mechanicy w autoryzowanych stacjach obsługi żartują, że dzięki akcjom serwisowym mają gwarantowane zajęcie, a właściciele stacji dodatkowe źródło dochodów. Koszty serwisowania ponoszą bowiem przede wszystkim producenci samochodów. Tym razem na brak zajęć nie będą narzekać serwisy takich marek jak m.in.: Audi, Citroen, DS., Fiat, Infiniti, Mercedes, Opel, Peugeot i Volkswagen.

W grupie Volkswagena na cenzurowanym znalazły się niewłaściwe oprawy łożysk tylnych kół. Audi A3 i Q2 wyprodukowane w sierpniu (4 sztuki) oraz takie modele Volkswagena jak Arteon, Passat oraz Golf (produkcja sierpień–wrzesień 2017) mają zamontowane oprawy o nieodpowiedniej wytrzymałości zmęczeniowej materiału. Istnieje ryzyko poluzowania połączeń śrubowych oraz uszkodzenia podzespołu. Audi i VW informują również o „negatywnym wpływie na zachowanie stabilności pojazdu”. Innymi słowy, problemy z łożyskami mogą się przyczynić do kłopotów z działaniem układów ABS czy ESP. A to nie koniec problemów. Audi ma jeszcze do skontrolowania 866 egzemplarzy Q3, w których awarii mogą ulec światła sygnalizujące hamowanie.

{ "uuid": "fe501f57-988e-50a8-ae44-e19f3c856c12", "caption": "Volkswagen Passat ", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NDM7MDA_/9f8e90120ec1530066ec049ad7450ef0.jpeg", "contentSources": [ { "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "name": "Onet", "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1" } ], "available": { "start": "2018-01-15 00:00:00+0100" }, "copyright": { "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "9f8e90120ec1530066ec049ad7450ef0", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "height": 4016, "width": 6016, "bytes": 9900094 }, "asyncAdSlot": null } Volkswagen Passat
Volkswagen Passat

W Oplu trzeba się przygotować na wyciek paliwa (Movano) albo oleju do układu dolotowego (Grandland X). Pierwszy z wymienionych problemów stwierdzono w nowym Movano B z roku modelowego 2017. Egzemplarze (168 sztuk w Polsce) wyprodukowane we Francji są zagrożone pęknięciem obejmy mocującej filtr paliwa. W następstwie może dojść do pęknięcia (na skutek drgań) sztywnych przewodów układu paliwowego a w konsekwencji do wycieku.

Sporo pracy czeka mechaników Mitsubishi. W ramach dwóch akcji serwisowych (obie dotyczą tego samego modelu – ASX) mają do sprawdzenia zamki oraz układ elektryczny. Istnieje bowiem ryzyko otwarcia drzwi w trakcie jazdy oraz uszkodzenia obwodu zasilania sterownika silnika (w konsekwencji nie da się uruchomić jednostki napędowej). W ramach obu akcji kampanią objęto ponad 4000 samochodów w Polsce.

{ "uuid": "fc2d2103-b575-58df-9db7-2b53adfc9a1d", "caption": "Mitsubishi ASX", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/Nzg7MDA_/690706370e8dbe907ae02f0a5e689d2d.jpg", "contentSources": [ { "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "name": "Onet", "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1" } ], "available": { "start": "2017-12-14 00:00:00+0100" }, "copyright": { "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "690706370e8dbe907ae02f0a5e689d2d", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 2272, "width": 3408, "bytes": 1200889 }, "asyncAdSlot": null } Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX

Mercedes wezwał do serwisu niemal 1000 egzemplarzy popularnego modelu Vito i Klasy V (typ 447). W samochodach wyprodukowanych w Niemczech może dojść do samoczynnego odpalenia poduszek powietrznych oraz innych elementów zabezpieczających podróżnych. Mechanicy muszą także skontrolować 277 sztuk Klasy G z systemem Distronic Plus, która może sprawiać problemy z… zatrzymaniem się w trakcie pracy aktywnego tempomatu. W tym ostatnim przypadku lepiej nie żartować, że trzeba się pospieszyć z wizytą w serwisie…

{ "uuid": "6724ab1c-4f53-50b8-95f7-c140d2c5edd2", "caption": "Mercedes Klasy G ", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MmY7MDA_/a6ae689e3b6704013a0ade4393306991.jpg", "contentSources": [ { "uuid": "9957a2db-8b91-55e7-8e47-38c404501474", "name": "Prior Design", "idref": "9957a2db-8b91-55e7-8e47-38c404501474" } ], "available": { "start": "2018-01-15 00:00:00+0100" }, "copyright": { "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "idref": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "note": "Prior Design" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "a6ae689e3b6704013a0ade4393306991", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 823, "width": 1266, "bytes": 518 }, "asyncAdSlot": null } Mercedes Klasy G  Foto: Prior Design
Mercedes Klasy G

Wizyta w serwisie czeka także nabywców samochodów marek francuskich. Citroen i DS. muszą sprawdzić 234 samochody z silnikiem DV6F, czyli cenionym HDI 1.6 l. W modelach C4 Picasso, C3 Aircross, Spacetourer, Berlingo, Jumpy 4, DS3, DS4 i DS5 może dojść do niekontrolowanego przyspieszenia albo utraty mocy i zgaśnięcia silnika. Wszystko z powodu niewłaściwej obróbki jednej z części silnika (tylko Toyota informuje, że chodzi o niewłaściwie wykonany rowek pierścienia tłokowego). Ten sam problem dotyczy też użytkowników takich modeli Peugeota jak: 208, 2008, 308, 5008, 508, Partner, Traveller, Expert 4. W Polsce akcją objęto 381 aut.

Do naprawy kieruje także Toyota. Nietrudno zgadnąć, o jaki model chodzi: Proace. W kolejnej już akcji do serwisu będą wzywani właściciele 39 samochodów z silnikiem 1.6 l. Chodzi o pojazdy wyprodukowane we Francji od 3 października do 30 listopada 2017 roku. Problem ten sam co w markach francuskich korzystających z silnika diesla o pojemności 1.6 l – ryzyko zatrzymania pracy w trakcie jazdy lub chwilowy wzrost prędkości obrotowej.

{ "uuid": "f1109ae3-53a1-5d9d-9312-6be8c98bba2f", "caption": "Peugeot Traveller i Toyota Proace", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZGY7MDA_/41fdbc2d4a54538a388e952e7ccd5d2b.jpeg", "contentSources": [ { "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "name": "Onet", "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1" } ], "available": { "start": "2018-01-15 00:00:00+0100" }, "copyright": { "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "41fdbc2d4a54538a388e952e7ccd5d2b", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "height": 4016, "width": 6016, "bytes": 11813533 }, "asyncAdSlot": null } Peugeot Traveller i Toyota Proace
Peugeot Traveller i Toyota Proace

Problemy nie ominęły także Włochów. Fiat musi sprawdzić w Polsce prawie 4000 egzemplarzy modelu Ducato z silnikiem 2.3 l. W samochodach wyprodukowanych we Włoszech może dojść do zwarcia w instalacji elektrycznej i pożaru.

Więcej szczegółów w galerii.