Logo

USA i minisamochody: Smart rozpoczął ofensywę, Fiat 500 prawdopodobnie dołączy do niego

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Szef koncernu Fiat Group SpA, Sergio Marchionne, powiedział dla włoskiej prasy, że firma poważnie myśli o wprowadzeniu nowego Fiata 500 na rynek północnoamerykański. „Dokładnie śledzimy, jak amerykańscy klienci przyjmą Smarta. Zobaczymy, jak jego sytuacja będzie się rozwijać. W zasadzie jesteśmy gotowi rozpocząć sprzedaż Fiata 500 w USA,” powiedział Marchionne. Klasyczna „pięćsetka” również sprzedawana była w Stanach Zjednoczonych i zyskała sobie szerokie grono zwolenników. Szef Fiata uważa, że także nowy Fiat 500 mógłby na tamtejszym rynku zostać kultowym pojazdem.

Mercedes-Benz, w odróżnieniu od włoskiego Fiata, już rozpoczął za oceanem propagację drugiej generacji miejskiego Smarta ForTwo. Sprzedaż auta rozpocznie się tam w styczniu przyszłego roku, ale studolarową zaliczkę złożyło już ponad 30 tys. klientów. W Europie od roku 1998 sprzedano ponad 770 tys. Smartów, a Mercedes ma nadzieję powtórzyć podobny wynik także w USA. Małego Smarta niemiecka spółka propagowała podczas dwumiesięcznej roadshow, która odwiedziła pięćdziesiąt miast. Akcja miała podkreślić atuty małego samochodziku – doskonałą sterowność w mieście, łatwe parkowanie i niskie zużycie paliwa. Potencjalni klienci mieli także możliwość przejechać się autem. Smart ForTwo trafił na podatny grunt, gdyż Amerykanie z powodu wysokich cen paliwa coraz bardziej myślą o oszczędnych pojazdach. O małych samochodach częściej mówi się także w mediach i między ludźmi.

Oprócz Fiata 500 do USA ma trafić także koncernowe rodzeństwo Alfa Romeo „Junior”, które miałoby konkurować takim modelom jak Mini czy Audi A1.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Smart Wiadomości
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu