Nazwa samochodu od razu wskazuje, że został on zaprojektowany w Warszawie. Koncept jest autorstwa podwarszawskiego studia projektowego Kadler. Spółką odpowiedzialną za realizację całego projektu została Varsovia Motor Company Sp. z o.o. - jak czytamy w komunikacie, powołana przez grupę doświadczonych biznesmenów i projektantów.
Varsovia - luksusowa i nowoczesna
Varsovia ma prezentować nowy wymiar designu i luksusu. Wizualizacje limuzyny to potwierdzają. Majestatyczna sylwetka robi wrażenie. Elegancja w czystej postaci - nie znajdziemy tu zbędnych ozdobników. Głównym celem pomysłodawców tego pojazdu było stworzenie luksusowego środka transportu, będącego wygodnym miejscem pracy, rozrywki i wypoczynku. Producent zamierza oferować rozbudowane możliwości personalizacji samochodu, żeby był on dopasowany do wymagań konkretnego nabywcy, jak dobrze skrojony garnitur.
Varsovia - tylko hybrydy
Zgodnie z najnowszymi trendami Varsovia będzie samochodem hybrydowym (typu plug-in), jednak za napęd będą odpowiadać wyłącznie silniki elektryczne. Niewielka jednostka spalinowa ma pełnić rolę agregatu, zasilającego wbudowane w podłogę akumulatory w razie ich rozładowania. Eliminuje to największą wadę aut w pełni elektrycznych - konieczność długotrwałego ładowania akumulatorów. W tym przypadku autem nadal będzie można kontynuuować podróż. Naturalnie, baterie będzie można naładować również podczas postoju ze źródła zewnętrznego. Zasięg elektryczny Varsovii ma wynosić ok 350 km, a zatankowanie paliwem powiększy go o kolejne 500 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma wynosić poniżej 5 s.
Przedstawiciele Varsovia Motor Company zapewniają, że nie zamierzają poprzestać tylko na koncepcie. W niedługim czasie polska firma zamierza zaprezentować pełnowymiarowy prototyp nowego modelu na jednej ze światowych wystaw motoryzacyjnych. Jeśli Varsovia zbierze pozytywne opinie od potencjalnych odbiorców, to zostanie skierowana do małoseryjnej produkcji, wynoszącej do 50 egzemplarzy rocznie.
Wiecej informacji o Varsovii można znaleźć w załączonej galerii zdjęć.
Galeria zdjęć
Głównym symbolem auta została piękna Sawa, legendarna syrena widniejąca w herbie stolicy Polski - znalazła ona swoje odbicie w statuetce na masce pojazdu, a łuski z jej ogona widoczne są w postaci charakterystycznych przetłoczeń zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu.
Twórcy Varsovii, jako podstawę luksusu i piękna, rozumieją przede wszystkim minimalizm oraz harmonię, więc całościowa proporcja i bryła przybrała prostą, klasyczną formę, pozbawioną wszelkich zbędnych elementów.
Varsovia wyposażona jest w napęd hybrydowy o konfiguracji szeregowej. Baterie będzie można naładować z zewnętrznego źródła elektrycznegolub w czasie jazdy poprzez silnik spalinowy.
W kabinei przeorganizwano układ miejsc, rezygnując z przedniego fotela pasażera na rzecz wyższego komfortu dla priorytetowego pasażera z tyłu.
Varsovia to również mobilne biuro. Pokładowy system informacyjno-rozrywoky wyświetli dane na 19-calowych ekranahc, które po złożeniu zintegrują się ze szklanym dache pojazdu. Obsługa wszystkich urządzeń pokładowych możliwa jest z poziomu dołaczonego tabletu.
Wyłączone wyświetlacze są w około 90% transparentne - w formie złożonej pełnią funkcję okna dachowego, mogąc jednocześnie wyświetlać dowolne obrazy, np. imitując widok nocnego nieba w dzień.
Varsovia ma prezentować nowy wymiar designu i luksusu. Wizualizacje limuzyny to potwierdzają.
Majestatyczna sylwetka robi wrażenie. Elegancja w czystej postaci - nie znajdziemy tu zbędnych ozdobników.
Samochód został zaprojektowany przez podwarszawskie studia projektowe Kadler. Spółką odpowiedzialną za realizację całego projektu została Varsovia Motor Company Sp. z o.o.
Przedstawiciele firmy Varsovia Motor Company zapewniają, że nie zamierzają poprzestać tylko na koncepcie Varsovii.
W niedługim czasie polska firma zamierza zaprezentować pełnowymiarowy prototyp nowego modelu na jednej ze światowych wystaw motoryzacyjnych. Jeśli samochód zostanie pozytywnie przyjęty przez odbiorców, zostanie skierowany do małoseryjnej produkcji, wynoszącej do 50 egzemplarzy rocznie.