Historia popularnego VW Bulli praktycznie rozpoczęła się już w 1947 roku. Idea stworzenia małego pojazdu użytkowego na bazie Garbusa narodziła się u holenderskiego importera, który podczas swojej wizyty w Wolfsburgu zaprezentował odręczny szkic samochodu dostawczego, którego inspiracją stał się pojazd porzucony w fabrycznych ruinach, a używany do transportu wewnętrznego. Idea Ben Pona została zaakceptowana przez nowego członka zarządu VW Heinricha Nordhoffa.
W 1948 roku powstały pierwsze prototypy, w których płytę podłogową- Garbusa wzmocniono specjalną ramą stalową. Nazwanym Bulli (od pierwszych słów: Bus Lieferwagen) o ładowności 750 kg.
Pierwszy prototyp został zaprezentowany dziennikarzom 12 listopada 1949 roku, a 8 marca 1950 roku rozpoczęto jego produkcję seryjną w Wolfsburgu. Pierwsza seria napędzana była napędzana czterocylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności skokowej 1.1 l i mocy 25 KM i rozwijającego prędkość maksymalną 90 km/h.
Pod koniec 1950 roku producent mógł pochwalić się wyprodukowaniem 8001 egz., a popyt był wyjątkowy, a auto od samego początku cieszyło się dużym uznaniem rzemieślników i handlowców. Kosztowało 5850 marek niemieckich.
Cztery lata od rozpoczęcia produkcji świętowano wyprodukowanie 100 tys. egzemplarza.
Od tego momentu powstało pięć generacji, a od maja 2003 roku model ten także jest produkowany w Antoninku.
Na bazie VW Transportera poza wersją typowo osobową i użytkową, powstały różne pojazdy specjalizowane. Znana niemiecka firma Westfalia buduje kolejne generacje kamperów, które należą do najpopularniejszych w swojej klasie.