Z europejskiego punktu widzenia wszystko jest jasne – sedan wywodzący się z Golfa nazywa się Jetta, którego trzecią generacja w Europie zastąpił model Vento, a w czwartej Bora, by ostatecznie powrócić do pierwotnej nazwy. W Meksyku oferta Volkswagena wykracza jednak poza tą logikę. Współczesna generacja sedana sprzedawana jest jako Bora, a nazwa Jetta pozostaje przy zmodyfikowanej w tym kraju wersji europejskiej Bory.
Standardowo meksykańska Jetta oferuje do wyboru dwa znane silniki – benzynowy 2,0 l o m ocy 85 kW i 165 Nm oraz 1,9 TDI PD o mocy 74 kW i 233 Nm. Jakby tego zamieszania nie było mało, to model sedana oznaczony GLI posiada silnik TFSI o mocy 147 kW.
Jetta GLI oprócz wspomnianego silnika ma atrakcyjny pakiet tubingowy, który zawiera przedni spoiler, nakładki progowe, tylny spoiler, sportowy zderzak i 17-calowe koła, których opony z przodu maja szerokość 225 mm, a z tyłu 245 mm. Wnętrze zawiera elementy będące połączeniem tkaniny i skóry, sportowa deskę rozdzielcza i koło kierownicy z GTI.
Cena na rynku meksykańskim wynosi w przeliczeniu ok. 53 tys. zł. Bora w Ameryce Środkowej przeżywa swoja kolejną młodość, a plan Volkswagena przewiduje wprowadzenie na rybnek jeszcze mocniejszej wersji z silnikiem o mocy 169 kW.