Do dotychczasowych silników 1,4 TSI (103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM) dołącza prostszy w konstrukcji (a prawdopodobnie również tańszy) silnik doładowany jedyną turbosprężarką. Obie mocniejsze jednostki korzystają ze sprężarki mechanicznej i turbosprężarki, których funkcje dopełniają się podczas jazdy. Nowy silnik 1,4 TSI (90 kW/122 KM) osiąga moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr./min.

Drugą premierą światową jest nowa 7-biegowa zautomatyzowana skrzynia biegów DSG. Charakteryzuje się suchymi sprzęgłami, które umożliwią osiągać lepszą wydajność całego układu niż w przypadku pierwszej 6-biegowej skrzyni biegów DSG z wielopłytkowym sprzęgłem, pracującym w łaźni olejowej. Nowa skrzynia biegów DSG, która jest w stanie przenosić moment obrotowy do 250 Nm ma być impulsem do dalszego rozwoju DSG w klasie małych pojazdów i w klasie niższej średniej. Więcej danych producent na razie nie podał, ale Volkswagen obiecał, że Golf z silnikiem 1,4 TSI (90 kW/122 KM) i skrzynią biegów DSG będzie zużywał zaledwie 5,9 l/100 km.