Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Volkswagen planuje przeprowadzkę do Polski. Związki zawodowe wściekłe

Volkswagen planuje przeprowadzkę do Polski. Związki zawodowe wściekłe

Zarząd Volkswagena chciałby zamknąć dziewięć niemieckich fabryk, które – jak argumentuje najwyższe kierownictwo firmy – nie wytrzymują rywalizacji kosztowej z konkurencją spoza Niemiec. Jedno z rozważanych przesunięć to przeniesienie produkcji elektrycznego ID.Buzza z Hanoweru do polskiego Poznania. To bardzo prawdopodobne, bo z produkcją tego modelu w niemieckiej fabryce wszystko idzie nie tak, jak powinno.

VW-ID-Buzz
VW-ID-BuzzŹródło: Volkswagen
  • Zarząd VW rozważa przeniesienie produkcji modelu ID.Buzz z Hanoweru do Poznania
  • Fabryka VW w Hanowerze jest daleka do realizacji założonych celów
  • O przenoszeniu produkcji z Niemiec do innych krajów nie chcą słyszeć niemieckie związki zawodowe

Jak donoszą niemieckie media, rozmowy o przeniesieniu produkcji ID.Buzza kierownictwo VW rozpoczęło na spotkaniu za zamkniętymi drzwiami, do którego doszło na terenie fabryki w Hanowerze. To właśnie tam powstaje elektryczny ID.Buzz i jest to jedyna fabryka, w której powstaje ten model.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Produkcja w Niemczech zbyt wolna i zbyt droga

Rozważane jest całkowite albo przynajmniej częściowe przeniesienie produkcji tego samochodu do Polski. W Hanowerze źle się dzieje – w pierwszej połowie 2024 roku udało się wyprodukować niecałe 15 tys. egzemplarzy tego modelu. To duży wzrost wobec poprzedniego roku, ale wciąż znacznie mniej niż docelowe 130 tys. pojazdów rocznie.

Wszystko to dzieje się w czasie, gdy wygasło porozumienie zarządu VW ze związkami zawodowymi o nieorganizowaniu strajków. Niemal natychmiast po wygaśnięciu moratorium związki zorganizowały 2-godzinną przerwę w produkcji.

Volkswagen ma problemy i musi oszczędzać

Zarząd Volkswagena stoi w ogniu krytyki związków zawodowych, które oskarżają menedżerów o doprowadzenie firmy do trudnej sytuacji. Związkowcy nie zgadzają się na zamykanie fabryk i przenoszenie produkcji w tańsze miejsca.

Decyzja dotycząca produkcji ID.Buzza w Hanowerze lub poza nim, a może w różnych miejscach jednocześnie, jeszcze nie zapadła. Wygląda jednak na to, że model ten będzie – być może nie wyłącznie – produkowany w Polsce.

W Polsce, bo taniej, więcej i lepiej?

Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków