Logo
WiadomościAktualnościVolkswagen planuje przeprowadzkę do Polski. Związki zawodowe wściekłe

Volkswagen planuje przeprowadzkę do Polski. Związki zawodowe wściekłe

Zarząd Volkswagena chciałby zamknąć dziewięć niemieckich fabryk, które – jak argumentuje najwyższe kierownictwo firmy – nie wytrzymują rywalizacji kosztowej z konkurencją spoza Niemiec. Jedno z rozważanych przesunięć to przeniesienie produkcji elektrycznego ID.Buzza z Hanoweru do polskiego Poznania. To bardzo prawdopodobne, bo z produkcją tego modelu w niemieckiej fabryce wszystko idzie nie tak, jak powinno.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
VW-ID-Buzz
Volkswagen
VW-ID-Buzz
  • Zarząd VW rozważa przeniesienie produkcji modelu ID.Buzz z Hanoweru do Poznania
  • Fabryka VW w Hanowerze jest daleka do realizacji założonych celów
  • O przenoszeniu produkcji z Niemiec do innych krajów nie chcą słyszeć niemieckie związki zawodowe
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Jak donoszą niemieckie media, rozmowy o przeniesieniu produkcji ID.Buzza kierownictwo VW rozpoczęło na spotkaniu za zamkniętymi drzwiami, do którego doszło na terenie fabryki w Hanowerze. To właśnie tam powstaje elektryczny ID.Buzz i jest to jedyna fabryka, w której powstaje ten model.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Dlaczego Volkswagen chce przenieść produkcję do Polski?
Jakie są reakcje związków zawodowych na plany Volkswagena?
Czy inne modele Volkswagena są również zagrożone przeniesieniem produkcji?
Jakie korzyści Volkswagen widzi w produkcji w Polsce?

Produkcja w Niemczech zbyt wolna i zbyt droga

Rozważane jest całkowite albo przynajmniej częściowe przeniesienie produkcji tego samochodu do Polski. W Hanowerze źle się dzieje – w pierwszej połowie 2024 roku udało się wyprodukować niecałe 15 tys. egzemplarzy tego modelu. To duży wzrost wobec poprzedniego roku, ale wciąż znacznie mniej niż docelowe 130 tys. pojazdów rocznie.

Wszystko to dzieje się w czasie, gdy wygasło porozumienie zarządu VW ze związkami zawodowymi o nieorganizowaniu strajków. Niemal natychmiast po wygaśnięciu moratorium związki zorganizowały 2-godzinną przerwę w produkcji.

Volkswagen ma problemy i musi oszczędzać

Zarząd Volkswagena stoi w ogniu krytyki związków zawodowych, które oskarżają menedżerów o doprowadzenie firmy do trudnej sytuacji. Związkowcy nie zgadzają się na zamykanie fabryk i przenoszenie produkcji w tańsze miejsca.

Decyzja dotycząca produkcji ID.Buzza w Hanowerze lub poza nim, a może w różnych miejscach jednocześnie, jeszcze nie zapadła. Wygląda jednak na to, że model ten będzie – być może nie wyłącznie – produkowany w Polsce.

W Polsce, bo taniej, więcej i lepiej?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium