Koncern Volkswagen przekazał swoim klientom na całym świecie 5,29 mln samochodów (+2,8%).* Koncern osiągnął zatem znacznie lepsze wyniki niż pozostali gracze na rynku (-2,9%).

Mimo kłopotów spowodowanych kryzysem gospodarczym marce, Volkswagen udało się w Polsce zwiększyć udział w rynku samochodów osobowych. W okresie od stycznia do października wyniósł on 7,17%. Sprzedaż samochodów w październiku wzrosła aż o 25,77% w stosunku do tego miesiąca w 2007 roku.

Marka Volkswagen Samochody Użytkowe również zanotowała wzrost sprzedaży w Polsce. W okresie styczeń-październik wyniósł on 9,27%, zwiększył się także udział w rynku, który obecnie wynosi 8,85%.

"W październiku sytuacja w całej branży na świecie mocno się pogorszyła. Mimo to w Polsce sprzedaliśmy w tym miesiącu aż o 72,86% więcej samochodów osobowych niż we wrześniu. Przez pierwsze 10 miesięcy 2008 roku wydaliśmy klientom 18 869 samochodów, o 16,21% więcej niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku. W obecnej sytuacji rynkowej, takie wyniki świadczą o ogromnym zaufaniu klientów do naszej marki oraz o bardzo dobrej polityce cenowej Volkswagena w naszym kraju. Nadal trzymamy się naszego celu, jakim jest sprzedaż większej liczby samochodów niż rok wcześniej - powiedział Tomasz Tonder, PR manager marki Volkswagen w Polsce.

Marka Volkswagen sprzedała na całym świecie od stycznia do października łącznie 3,1 mln samochodów (+2,1%). Cały koncern Volkswagen przekazał swoim klientom 5,29 mln samochodów (+2,8%).* Udział koncernu w rynku samochodów osobowych na świecie w tym okresie wzrósł o 0,6 punktu procentowego do 10,2%. W Europie koncern sprzedał 3,0 mln samochodów (-0,4%). Z tego 881 500 aut sprzedano w Niemczech (+1,8%) i 1,65 mln (-5,6%) w Europie Zachodniej (bez Niemiec).

Koncern Volkswagen w dalszym ciągu kontynuuje ekspansję na wielu rozwojowych rynkach, mimo że ich dynamika uległa osłabieniu. Zadowalający wzrost w okresie od stycznia do października odnotował w Brazylii, gdzie nabywców znalazło 550 700 samochodów (+16,7%). Także w Chinach w tym samym okresie zauważalny był wyraźny wzrost sprzedaży o 12,6%, wydano 853 800 aut.

Procentowo jeszcze większy progres koncern zanotował w Rosji. Klienci odebrali tam 107 900 samochodów, czyli o 64,4% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

W Indiach od stycznia do października sprzedano 16 700 pojazdów, co również oznacza znaczny wzrost aż o 66%.