Auto Świat Wiadomości Aktualności Volkswagen stawia na silniki TGI

Volkswagen stawia na silniki TGI

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Niemiecki koncern zamierza powtórzyć sukces silników TDI. Tym razem będą to jednostki TGI przystosowane do spalania benzyny i gazu ziemnego. Czy zdobędą popularność?

Volkswagen Golf 1.4 TGI
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Volkswagen Golf 1.4 TGI

Po raz pierwszy niemiecki producent przedstawił nowa jednostkę napędową TGI podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Silnik 1.4 TGI Blue Motion ma moc 110 KM i sprawdzony został już w Golfie. Jesienią 2013 r. znajdzie się w ofercie VW Golfa Varianta, a w przyszłości także w modelach Polo i Passat.

Niemiecki producent z silnikami przystosowanymi do spalania gazu ziemnego CNG eksperymentuje już od 1990 roku, a od 2002 roku dostarcza taki system do Golfa Varianta. Oczekuje się, iż w przyszłości wszystkie modele tej marki będą miały w ofercie wersję CNG.

Warto dodać, iż realizacja projektu CNG jest o wiele tańsza niż hybrydowy plug-in. Zasoby światowe gazu są wystarczające, by zapewnić dostawy na co najmniej 250 lat. Dla porównania zasoby ropy szacuje się na 53 lata.

Wadą CNG jest niewystarczająca liczba punktów tankowania. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2013 roku sprzedano w całej Europie 36 618 aut przystosowanych do spalania CNG. Jest to o 6717 egz. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku.

Najwięcej aut z instalacją CNG sprzedaje Fiat, a najpopularniejszym modelem jest Panda.

1.Fiat Panda11 548
2.Fiat Punto7 573
3.Volkswagen Up3 610
4.Lancia Ypsilon3 594
5.Fiat Fiorino/Qubo2 583
6.Opel/Vauxhall Zafira1 990
7.Volkswagen Passat1 508
8.Volkswagen Touran1 148
9.Fiat Doblo783
10.Volkswagen Caddy724
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków