Logo
WiadomościAktualnościVolkswagen stawia na silniki TGI

Volkswagen stawia na silniki TGI

Lesław Sagan
Lesław Sagan

Po raz pierwszy niemiecki producent przedstawił nowa jednostkę napędową TGI podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Silnik 1.4 TGI Blue Motion ma moc 110 KM i sprawdzony został już w Golfie. Jesienią 2013 r. znajdzie się w ofercie VW Golfa Varianta, a w przyszłości także w modelach Polo i Passat.

Niemiecki producent z silnikami przystosowanymi do spalania gazu ziemnego CNG eksperymentuje już od 1990 roku, a od 2002 roku dostarcza taki system do Golfa Varianta. Oczekuje się, iż w przyszłości wszystkie modele tej marki będą miały w ofercie wersję CNG.

Warto dodać, iż realizacja projektu CNG jest o wiele tańsza niż hybrydowy plug-in. Zasoby światowe gazu są wystarczające, by zapewnić dostawy na co najmniej 250 lat. Dla porównania zasoby ropy szacuje się na 53 lata.

Wadą CNG jest niewystarczająca liczba punktów tankowania. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2013 roku sprzedano w całej Europie 36 618 aut przystosowanych do spalania CNG. Jest to o 6717 egz. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku.

Najwięcej aut z instalacją CNG sprzedaje Fiat, a najpopularniejszym modelem jest Panda.

1.Fiat Panda11 548
2.Fiat Punto7 573
3.Volkswagen Up3 610
4.Lancia Ypsilon3 594
5.Fiat Fiorino/Qubo2 583
6.Opel/Vauxhall Zafira1 990
7.Volkswagen Passat1 508
8.Volkswagen Touran1 148
9.Fiat Doblo783
10.Volkswagen Caddy724
Udostępnij:
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium