Nowy model Volkswagena jest sprzedawany od 2017 roku. Samochód idealnie wpisuje się w aktualną modę na SUV-y. Jednak podwyższone nadwozie to nie jedyny estetyczny atut pojazdu. Auto ma wyrazisty przód poparty wyostrzonymi liniami karoserii. Do tego dochodzi jeszcze możliwość różnorodnej indywidualizacji pojazdu – oryginalny wygląd można uzyskać dzięki wielu różnym kolorom lakieru, bogatej ofercie barw dachu czy różnorodnym wzorom i kolorom aluminiowych felg.

Volkswagen T-Roc - sprawdź listę modeli w promocyjnych cenach

Volkswagen T-Roc Foto: Volkswagen
Volkswagen T-Roc

Wygląd zewnętrzny jest oczywiście bardzo ważny, ale istotne jest również to, co znajdziemy we wnętrzu pojazdu. Mamy tu udany, czyli przejrzysty kokpit z czytelnymi wskaźnikami oraz intuicyjnie rozmieszczone przełączniki do obsługi urządzeń pokładowych. Dodatkowym atutem pojazdu jest wygodna pozycja za kierownicą, wygodne fotele oraz dobra przestronność w obu rzędach siedzeń.

Volkswagen T-Roc - sprawdź listę modeli w promocyjnych cenach

Volkswagen T-Roc Foto: Volkswagen
Volkswagen T-Roc

Dobre są także możliwości transportowe pojazdu, bowiem kufer ma pojemność 445-1290 l. Bazowa objętość w zupełności wystarczy żeby rodzina zabrała wszystko co niezbędne podczas urlopu. Szkoda tylko, że po powiększeniu bagażnika nie udaje się uzyskać idealnie równej podłogi – w ułożeniu dużych przedmiotów przeszkadza lekka pochyłość złożonego oparcia kanapy.

Volkswagen T-Roc – tak jeździ

Nie da się jednoznacznie określić, jak podróżuje się T-Rokiem. To zależy przede wszystkim od tego, jaki silnik pracuje pod maską. A wybór jest naprawdę duży. Najmniej wymagającym wystarczy bazowe 1.0 o mocy 115 KM (od 80 190 zł). W tym przypadku auto osiąga setkę po 10,1 s, co nie jest wcale złym wynikiem. W dodatku subiektywnie ma się wrażenie, że 3-cylindrowy silnik jest dynamiczniejszy niż obiecują dane techniczne. Takie odczucie spowodowane jest tym, że jednostka wyjątkowo sprawnie wkręca się na obroty. W przypadku tego napędu trzeba pogodzić się z dźwiękiem charakterystycznym dla 3-cylindrowych konstrukcji.

Takie doznania głosowe nie towarzyszą pozostałym motorom, bowiem są to już 4-cylindrowe jednostki. Kierowcy, którzy planują częstsze wyjazdy poza miasto powinni zainteresować się wersją 1.5 TSI o mocy 150 KM (od 91 790 zł). Nie tylko dlatego, że dzięki niej można liczyć na znacznie lepsze osiągi (0-100 km/h po 8,4 s), lecz także z racji możliwości wyboru skrzyni biegów. Standardowo auto występuje z 6-stopniową, manualną przekładnią, ale jest też wersja z DSG (od 100 790 zł). Wybór tej drugiej opcji oznacza znacznie wyższy komfort prowadzenia pojazdu.

Volkswagen T-Roc - sprawdź listę modeli w promocyjnych cenach

Volkswagen T-Roc Foto: Volkswagen
Volkswagen T-Roc

Dochodzimy wreszcie do 2-litrowych benzyniaków. Już słabsza, 190-konna wersja (od 118 490 zł) potrafi zachwycić kierowców, którym marzy się SUV o sportowych możliwościach. Po mocnym wciśnięciu pedału gazu silnik już od niskiego poziomu obrotów zabiera się sprawnie do pracy i zapewnia świetne przyspieszenie – 0-100 km/h po 7,2 s.

Jednak na porządną dawkę mocnych wrażeń mogą liczyć ci, którzy zdecydują się na topowy silnik o mocy… 300 KM. W takiej postaci Volkswagen T-Roc występuje wyłącznie w wersji R (167 790 zł). To model dla tych, którzy priorytetowo traktują doskonałe osiągi oraz perfekcyjne prowadzenie. Gaz do podłogi, samochód startuje z impetem, a plecy jadących są z potężną siłą wgniatane w oparcia siedzeń. Wystarczy zaledwie 4,8 s żeby osiągnąć 100 km/h.

Potencjał silnika wspomagany jest przez seryjną dwusprzęgłową przekładnię – gdy trzeba sprawnie włącza biegi, a w razie konieczności bez ociągania je redukuje. W przypadku 2-litrowej, 190-konnej jednostki automatyczna skrzynia również jest standardem. Dwulitrowe wersje łączy jeszcze jedna cecha – obie występują standardowo z napędem na wszystkie koła. To zapewnia im doskonałą trakcję i nawet na mokrej nawierzchni nie ma kłopotu podczas gwałtownego ruszania.

Volkswagen T-Roc – są też diesle

Dla oszczędnych kierowców Volkswagen przewidział dwa wysokoprężne silniki. Słabszy 1.6 TDI (od 93 890 zł) to oferta dla tych, którzy niskie zużycie paliwa przedkładają nad osiągi. Na pokonanie 100 km silnik potrzebuje przeciętnie tylko 5,3 l oleju napędowego, ale za to rozpędzanie do 100 km/h trwa 10,9 s. Dynamika tej jednostki w zupełności wystarczy do miasta, ale poza nim przydałoby się nieco więcej koni mechanicznych.

Volkswagen T-Roc - sprawdź listę modeli w promocyjnych cenach

Volkswagen T-Roc Foto: Volkswagen
Volkswagen T-Roc

Proszę bardzo. Wystarczy zdecydować się na 150-konnego diesla (od 105 790 zł), który setkę uzyskuje już po 8,8 s. Atutem tej odmiany jest nie tylko dodatkowe stado koni mechanicznych, lecz także możliwość kupienia auta z napędem na wszystkie koła oraz z automatyczną skrzynią biegów.

Volkswagen T-Roc w chwili obecnej ma korzystne ceny. To dlatego, że importer proponuje tego SUV-a z rabatem w wysokości 4000 zł. Wszystkie koszty zakupu podane powyżej są już po zniżce.

Volkswagen T-Roc - sprawdź listę modeli w promocyjnych cenach

Volkswagen T-Roc – nasza opinia

Efektowna stylistyka, przestronne wnętrze i pojemny bagażnik to niepodważalne zalety T-Roca. Do tego dochodzi jeszcze szeroka gama silnikowa (aż do 300-konnego modelu) oraz możliwość wyboru pomiędzy napędem na przód lub na obie osie oraz pomiędzy skrzyniami manualną lub automatyczną.

Foto: Auto Świat