Volkswagen ujawnił pierwsze ilustracje swoich nowości. Nivus, który jeszcze tej wiosny ma trafić najpierw na rynki Ameryki Południowej, jest małym crosoverem w stylu coupe. Pod względem stylistycznym przypomina nieco T-Crossa i T-Roca, ale projektanci zadbali, by dostał elementy zapewniające mu bardziej indywidualny charakter. To m.in. pas przedni z grillem z dużymi wlotami powietrza i umieszczonymi w dolnej części światłami przeciwmgłowymi. Unosząca się dolna linia okien i opadający dach nadają sylwetce auta dynamicznego stylu.

Brazylijski oddział Volkswagena udostępnił też krótki film, na którym widać elementy nadwozia Nivusa oraz jego wnętrze. Zgodnie z najnowszymi trendami kokpit auta zdominowany jest przez cyfrowe zegary i duży centralny ekran dotykowy pokładowego systemu multimedialnego.

Na tamtejszym rynku auto ma być oferowane z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,0 l w wariancie o mocy 114 KM z 6-biegową skrzynią manualną lub o mocy 126 KM z przekładnią dwusprzęgłową.

Nie jest jeszcze znana specyfikacja auta na rynek europejski, ale tu auto ma pojawić się dopiero w 2021 roku. Niewykluczone też, że pod inną nazwą.

Volkswagen Amarok – potężny pikap

Debiut nowego Amaroka zapowiedział osobiście prezes Volkswagena Herbert Diess podczas dorocznej konferencji całej Grupy.

Na szkicu udostępnionym przez koncern widać, że kolejna generacja pod względem stylistycznym zyska bardziej agresywny charakter. Uwagę zwracają zwłaszcza masywny chromowanym grill i potężne, wystające nadkola. Auto pojawi się na rynku w 2022 roku i technicznie będzie bliźniaczą konstrukcją z kolejną odsłoną Forda Rangera – Amarok to owoc zawiązania strategicznej współpracy przez dział samochodów użytkowych Volkswagena z Fordem, do której doszło latem 2019 roku. W jej ramach oprócz nowych pikapów zaprojektowane zostaną także inne auta użytkowe i dostawcze, a począwszy od 2023 roku również elektryczne Fordy wykorzystujące platformę MEB Volkswagena. Obydwa koncerny ogłosiły też wielomiliardową wspólną inwestycję w start-up Argo AI zajmujący się technologiami autonomicznej jazdy.