Konieczność zmiany sloganu wiąże się z kryzysem wizerunkowym, w jakim znalazł się niemiecki producent aut po ujawnieniu we wrześniu 2015 r., że fałszował w USA wyniki badań technicznych w zakresie emisji spalin. Afera „Dieselgate” mocno zaciążyła na reputacji firmy jako solidnego i uczciwego producenta samochodów.

Prawie dwa tysiące menedżerów koncernu Volkswagen obradowało w Dreźnie nad strategią najnowszej kampanii, która pomogłaby zmazać winy po aferze Dieselgate i odbudować nadszarpnięty wizerunek. Tym bardziej, że na wielu rynkach odnotowano spadek sprzedaży samochodów niemieckiej marki.

Jeden z menedżerów Volkswagena uczestniczący we wspomnianym spotkaniu ujawnił, że kierownictwo koncernu uznało, iż „Das Auto” (Samochód) to zbyt dumne i pretensjonalne hasło reklamowe w czasach, gdy marka przechodzi poważne kłopoty wizerunkowe i stara się o odbudowę zaufania oraz sympatii klientów. W jego miejsce ma się pojawić skromniejsze określenie, niewykluczone że będzie to prostu „Volkswagen”.