Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Volvo V60
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Volvo V60 – praktyczna elegancja klasy średniej

Volvo V60 – praktyczna elegancja klasy średniej

Volvo V60Źródło: Volvo
Artykuł sponsorowany
Volvo

Volvo V60 to dowód, że kombi klasy średniej to nie tylko praktyczność przyjazna rodzinie. To także samochód, który niezależnie od wybranej specyfikacji wyposażeniowej roztacza aurę elegancji i luksusu. Pod maską pojazdu pracują wyłącznie zelektryfikowane silniki – miękkie hybrydy zbudowane w oparciu o benzynową lub wysokoprężną jednostkę, jak i hybrydy typu plug-in. W zależności od wybranej wersji moment obrotowy dostarczany jest do przednich lub do wszystkich kół.

Volvo V60 drugiej generacji jest z nami już od 2018 r. Od tego czasu samochód dojrzał na tyle, że zasłużył na modernizację. Jak to jednak bywa w przypadku dopracowanych modeli szwedzkiej marki, wprowadzone zmiany są kosmetyczne.

Volvo V60 – delikatnie zmodyfikowane

Tylko wprawne oko dostrzeże lekko przemodelowane zderzaki, nieco zmienioną atrapę chłodnicy czy zmodyfikowane lampy. To wystarczyło, żeby szwedzkie kombi nadal cieszyło oko wyglądem, a przy tym było w pełni nowoczesnym kombi.

Wnętrze Volvo V60 to popis specjalistów od luksusowego wykończenia oraz od perfekcyjnego rozplanowania części pasażerskiej względem bagażnika. Efekt? Z jednej strony mamy szlachetne materiały wykończeniowe, a z drugiej mnóstwo przestrzeni w obu rzędach siedzeń.

Z kolei kufer ma pojemność nawet 519-1431 l. Przy takiej wielkości foremnie ukształtowanej części ładunkowej można ze spokojem myśleć o zapakowaniu urlopowego ekwipunku całej rodziny.

Volvo V60 – zawsze z elektrycznym wspomaganiem

Pod maską Volvo V60 goszczą wyłącznie zelektryfikowane wersje silnikowe. W ofercie są aż trzy miękkie hybrydy (MHEV), w których spalinowe jednostki wspomagane są przez 14-konny silnik elektryczny.

Miękkie hybrydy zbudowane w oparciu o doładowane benzyniaki to 163-konne B3 oraz B4, w którym spalinowa jednostka generuje 197 KM. W gamie silnikowej znajdziecie jeszcze jedno Volvo V60 B4 o mocy 197 KM, ale jest to model, w którym za bazę posłużył sprawdzony silnik wysokoprężny.

Volvo V60 – zmiana tendencji przy wyborze silników

Jeszcze 4-5 lat temu klienci w Polsce najczęściej wybierali Volvo V60 właśnie z silnikami Diesla. Teraz bardzo popularna jest odmiana benzynowa B3 o mocy 163 KM. Ta wersja przeszła ostatnio zmianę, w ramach której zastosowano dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów (7 DCT) w miejsce starszej: hydrokinetycznej.

Volvo V60 w wersji B3 oszczędnie obchodzi się z paliwem. Wystarczy odrobina płynnej jazdy, by uzyskiwać wyniki rzędu 6,6 – 7,5 litra na 100 km. Jeśli dodamy do tego niższe ceny benzyny niż Diesla – i to o złotówkę na litrze – przestaje dziwić fakt, że to właśnie ta odmiana cieszy się teraz największą popularnością.

Volvo V60 – duży zasięg na prądzie

Volvo V60 to także dwie hybrydy typu plug-in (PHEV) – T6 o łącznej mocy układu 350 KM oraz T8, którego system generuje aż 455 KM. W obu przypadkach na pokładzie znalazły się akumulatory o pojemności 14,9 kWh i po naładowaniu ich na 100 proc. w czysto elektrycznym trybie (WLTP) można pokonać nawet 91 km.

Volvo V60 w wersji z miękką hybrydą ma napęd na przednie koła, natomiast w odmianie plug-in moment obrotowy dociera do wszystkich kół. Niezależnie od wybranej wersji silnikowej standardem jest x-stopniowa, automatyczna skrzynia. Samochód można mieć w jednej z czterech wersji wyposażeniowych – Essential, Core, Plus Dark lub Ultimate Dark.

Dalsza część tekstu pod materiałem video

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Volvo V60 – dostępne specyfikacje i ceny

Silnik/wersja wyposażeniowa Essential Core Plus Dark Ultimate Dark
B3/t.benz./MHEV/163 KM/aut./FWD od 173 900 zł od 188 900 zł od 210 900 zł
B4/t.benz./MHEV/197 KM/aut./FWD od 199 900 zł od 221 900 zł od 250 900 zł
B4/t.diesel/MHEV/197 KM/aut./FWD od 213 900 zł od 235 900 zł od 264 900 zł
T6/t.benz./PHEV/350 KM/aut./eAWD od 245 900 zł od 262 200 zł
T8/t.benz./PHEV/455 KM/aut./eAWD od 282 900 zł od 308 900 zł

Volvo V60 – wyposażenie standardowe

  • 7 airbagów
  • ledowe reflektory
  • utrzymanie pasa ruchu
  • czujniki parkowania i deszczu
  • tempomat
  • dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja
  • elektrycznie sterowane szyby i lusterka
  • relingi dachowe
  • alufelgi
  • radio
  • Bluetooth
  • wielofunkcyjna kierownica
  • Apple CarPlay

Volvo V60 – wybrane opcje dodatkowe

  • metalizowany lakier – 4250 zł
  • 18-calowe alufelgi – 3700 zł
  • jasna skórzana tapicerka – 9200 zł
  • ogrzewanie postojowe – 4250 zł
  • składany hako holowniczy – 4850 zł
  • kamera 360 stopni – 3100 zł
  • funkcja masażu w przednich fotelach – 16 500 zł
  • sportowe zawieszenie – 1900 zł

Volvo V60 – dostępne kolory nadwozia

Volvo V60 – dostępne felgi

Volvo V60 – dostępne tapicerki

Volvo V60 – dane techniczne

B3/t.benz./MHEV/163 KM B4/t.benz/MHEV/197 KM B4/t.diesel/MHEV/197 KM T6/plug-in/350 KM T8/plug-in/455 KM
Silnik t.benz./R4 t.benz./R4 t.diesel/R4 t.benz./R4 + elektr. t.benz./R4 + elektr.
Pojemność skokowa 1969 ccm 1969 ccm 1969 ccm 1969 ccm 1969 ccm
Moc maksymalna 163 KM przy 4750 obr./min 197 KM przy 4750 obr./min 197 KM przy 4000 obr./min 350 KM (253 KM + 145 KM) 455 KM (310 KM + 145 KM)
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 1500 obr./min 300 Nm przy 1500 obr./min 420 Nm przy 1750 obr./min 350 Nm + 309 Nm 400 Nm + 309 Nm
Długość/szerokość/wysokość 4778/1850/1432 mm 4778/1850/1432 mm 4778/1850/1432 mm 4778/1850/1432 mm 4778/1850/1432 mm
Rozstaw osi 2872 mm 2872 mm 2872 mm 2872 mm 2872 mm
0-100 km/h 8,6 s 7,6 s 7,9 s 5,4 s 4,9 s
Prędkość maksymalna 180 km/h 180 km/h 180 km/h 180 km/h 180 km/h
Średnie zużycie paliwa 6,2 l/100 km 6,2 l/100 km 5,5 l/100 km 0,8 l/100 km 0,8 l/100 km
Średnie zużycie prądu 17,4 kWh/100 km 17,4 kWh/100 km
Zasięg w trybie elektrycznym (WLTP) 91 km 91 km

Volvo V60 – wybierz optymalną wersję

Volvo V60 w każdej postaci jest przestronne, praktyczne oraz komfortowe. Poza tym niezależnie od wybranej specyfikacji można liczyć na bogate wyposażenie, a każda odmiana silnikowa to gwarancja świetnej dynamiki przy zachowaniu niskiego zapotrzebowania na paliwo. Jednak to, którą odmianę wybierzecie to już kwestia indywidualnych potrzeb oraz upodobań.

Artykuł sponsorowany
Volvo
Powiązane tematy:VolvoVolvo V60