Nowy pikap został całkowicie zaprojektowany w Niemczech przez dywizję pojazdów użytkowych marki Volkswagen. Będzie on jednak produkowany w Argentynie w fabryce Pacheco koło Buenos Aires.
W pierwszej kolejności pojawi się wersja o długości całkowitej 5,25 m z podwójna kabiną. Pojedyncza będzie produkowana od pierwszej polowy 2011 roku. Różnić się będzie liczbą siedzeń i wielkością skrzyni ładunkowej.
Podstawa napędu będzie dwulitrowy turbodiesel z systemem wtrysku common rail o mocy 120 kW (163 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm przy 1500 obr./min. Druga wersja TDI będzie dostępna na rynku od polowy 2010 roku o mocy 90 kW (122 KM) z maksymalnym momentem obrotowym 340 Nm przy 2000 obr./min.
Oba silniki zużywają stosunkowo mało paliwa. Słabszy potrzebuje średnio 7,6 l/100 km oleju napędowego, a mocniejszy 7,8 l/100 km. Zbiornik paliwa ma pojemność 80 litrów, co zapewnia możliwość pokonania około 1000 kilometrów. Dane dotyczą wersji z napędem czterech kół 4Motion.
W ofercie są także wersje ze stałym napędem 4Motion, 4x2 z napędem tylnej osi. Bez dodatkowej dopłaty producent oferuje elektroniczna blokadę dyferencjału EDL.
Do wyboru są trzy wersje wyposażenia. Podstawowa ze zderzakami, klamkami drzwi i lusterkami zewnętrznym w kolorze czarnym. Przednie fotele mają regulację wysokości ustawienia, a tylne mogą być składane. Standardowe jest oświetlenia bagażnika oraz antena zintegrowana z lusterkami zewnętrznymi.
Wersja Trendline ma polakierowane w barwie nadwozia zderzaki i lusterka zewnętrzne. Wyposażenie obejmuje m.in. przednie światła mgłowe, radio z odtwarzaczem CD, półautomatyczną klimatyzację Climatic, wielofunkcyjny wyświetlacz i tempomat.
Najdroższa wersja Highline otrzymała dodatkowo elementy chromowane oraz nakładki progowe i na błotnikach, 17-calowe koła, automatyczną klimatyzacje Climatronic, skórzane wykończenie i lepszy zestaw audio.
Za dopłatą można dokupić element przykrycia skrzyni bagażowej, która ma powierzchnię 2,52 m2 oraz długość 1555 mm i szerokość 1620 mm. Jeżeli komuś to nie wystarczy, to może zamontować hak holowniczy zdolny do utrzymania 2,8 tonowej przyczepy.
Wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje m.in. cztery poduszki powietrzne, ABS, ASR i ESP.
Amarok w pierwszej kolejności pojawi się na rynkach południowoamerykańskich i w Australii. W planie tez jest sprzedaż w RPA, Rosji i Europie. Na starym kontynencie to auto będzie można kupić już na początku 2010 roku. W styczniu zobaczymy go na Rajdzie Dakar 2010.
W przeszłości Volkswagen produkował już terenowego pikapa pod nazwa Taro (1988-1996). W rzeczywistości była to toyota Hilum z logo VW. W 2000 roku niemiecki koncern powrócił do pomysłu i zaprezentował koncept AAC. Przed rokiem zaprezentowano studyjny pojazd Pickup koncept pod nazwa Robust, która ostatecznie została zmieniona na Amarok.
Galeria zdjęć
VW Amarok: powraca seryjny pikap Volkswagena
VW Amarok: powraca seryjny pikap Volkswagena
VW Amarok: powraca seryjny pikap Volkswagena
VW Amarok: powraca seryjny pikap Volkswagena
VW Amarok: powraca seryjny pikap Volkswagena
VW Amarok: powraca seryjny pikap Volkswagena
VW Amarok: powraca seryjny pikap Volkswagena
VW Amarok: powraca seryjny pikap Volkswagena
VW Amarok: powraca seryjny pikap Volkswagena
VW Amarok: powraca seryjny pikap Volkswagena
VW Amarok: powraca seryjny pikap Volkswagena
VW Amarok: powraca seryjny pikap Volkswagena