Spółka Shanghai Volkswagen produkuje sedany klasy średniej od roku 2000. Passat Lingyu przedstawiony w roku 2005 jest zbudowany na platformie poprzedniej generacji VW Passat, a jego stylistyka bezpośrednio nawiązuje do modelu Škoda Superb. Nieznacznie zmienił się przód, który nawiązuje do samochodów marki Volkswagen, tył przypomina zaś Audi A6. Pojazd z długim rozstawem osi trafił w gusta chińskich klientów i jest na tamtejszym rynku bardzo popularny.
Do Kalifornii Volkswagen wyśle 16 wodorowych Passatów Lingyu. Na jedno zatankowanie samochód może przejechać aż 234 km. Napęd wodorowy wystarcza, by rozpędzić auto do 145 km/h.
Właśnie Passat Lingyu ma być dla spółki Volkswagen szansą na sukces w zakresie samochodów z ogniwami paliwowymi. W Pekinie prototypy przejechały razem ponad 80 tys. km. W Sacramento Passaty dołączą do floty ośmiu innych Volkswagenów z napędem wodorowym, które od dłuższego czasu są tu testowane. W ten sposób powstanie największa flota wodorowych samochodów jednej marki w jednym miejscu.